Vacanţele în spaţiu, pe orbită sau pe lună, tot mai aproape de realitate. Preţuri cu şase cifre

Autor: Vlad Popescu Postat la 19 septembrie 2012 42 afişări

Pentru cei cărora Pământul li se pare deja prea mic, fascinaţi de ultima frontieră sau aflaţi în căutare de noi experienţe, turismul spaţial este aproape de a deveni realitate. Staţia Spaţială Internaţională a găzduit deja şapte turişti care, pentru 50 milioane de dolari, au petrecut până la 12 zile pe orbită, serviciu oferit de compania Space Adventures, din Virginia, SUA.

Prea ieftin pentru prestigiul căutat de unii? Pentru 150 milioane de de dolari, compania Excalibur Almaz, cu sediul pe Insula Man, promite un sejur pe orbita Lunii, iar aceeaşi Space Adventures promite chiar o excursie pe partea îndepărtată a Lunii.

Industria turismului spaţial, aflată la început de drum, este deja o piaţă aglomerată de concurenţi, care nu duce lipsă de amatori cu buzunare adânci, interesaţi de aventuri extreme.

Poate cel mai cunoscut proiect din domeniu este Virgin Galactic, fondată de miliardarul britanic Sir Richard Branson, care controlează grupul Virgin.

Pentru 200.000 de dolari, Virgin Galactic oferă călătorii pe orbită, în imponderabilitate. Turiştii vor fi ridicaţi într-o aeronavă futuristică, SpaceShipTwo, la aproape 100 kilometri distanţă de Terra, şi vor petrece în imponderabilitate 5 minute dintr-o călătorie de două ore. Poate pare puţin, însă exclusivismul aventurii şi amintirile unice de povestit prietenilor invidioşi au atras numeroşi amatori.

Companiile care se bat pentru prim-plan în industria turismului spaţial se laudă cu experienţe care mai de care mai bizare, precum aventuri de două săptămâni ce promit să semene cu reconstituiri ale misiunii Apollo sau călătorii spre partea întunecată a Lunii pentru preţuri care variază de la sume de şase cifre la 150 milioane de dolari. Pentru cei mai comozi, veşnic nemulţumiţi de condiţiile de cazare, există perspectiva unor hoteluri de lux pe orbită. Robert Bigelow, proprietarul lanţului de hoteluri Budget Suites of America, vrea să lanseze mai multe staţii spaţiale private, potrivit unui reportaj realizat de New York Times.

DISPONIBILITATE

Unele variante de vacanţă în spaţiu seîntre-văd pe piaţă în viitorul apropiat, iar altele par în acest moment doar proiecte pe termen lung sau vise, însă oamenii de ştiinţă şi companiile implicate în industria turismului spaţial susţin la unison că mersul în concediu în afara atmosferei terestre este la un pas de a deveni realitate."Nu există niciun fel de îndoială că în următorii doi ani va exista turism spaţial comercial. Este clar că se va întâmpla", comentează pentru NY Times Rober Launius, custode senior pentru istorie spaţială la Muzeul Naţional Aeronautic şi Spaţial din cadrul Institutului Smithsonian.

El şi alţi experţi susţin că zborurile suborbitale în aeronave reutilizabile sunt mai fezabile decât, spre exemplu, reconstituirea misiunii Apollo. Veşti bune şi pentru potenţialii investitori: firma de consultanţă Tauri Group din Washington, specializată în probleme referitoare la călătoria în spaţiu, estimează că piaţa zborurilor suborbitale ar putea ajunge la 1,6 miliarde de dolari în următorii zece ani."Este o industrie care se apropie de împlinire, nu o industrie care are doar un plan. Sunt sigură că au depăşit această tranziţie", comentează Carissa Christensen, managing partner la Tauri Group.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Vacanţe,
spaţiu,
preturi
/special/vacantele-in-spatiu-pe-orbita-sau-pe-luna-tot-mai-aproape-de-realitate-preturi-cu-sase-cifre-10093663
10093663
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.