Madonna in Romania, o afacere de aproape 5 mil. euro (GALERIE FOTO)

Autor: Luminita Nitoiu Postat la 11 august 2009 381 afişări

Venirea Madonnei este unul dintre cele mai asteptate concerte din Romania si ar putea dubla in acest an piata de profil, crescuta in anii anteriori din evenimente precum Depeche Mode, Rolling Stones sau Kylie Minogue. Madonna va reprezenta pentru piata de concerte cea mai mare afacere de pana acum, de aproape cinci milioane de euro, dar va insemna si foarte multa agitatie si cele mai multe bilete vandute pana acum in Romania pentru un singur concert.

Bai nene, este super mortala baba asta, o duce vocea de zici ca e playback, nu pot sa-mi revin ce mult mi-a placut. Plus o coregrafie bestiala. Le da clasa la astea tinere gen Beyonce, Aguilera si alti copii ai marketingului. O fi ea controversata, o fi batrana, dar este artista adevarata la care nu dai banii degeaba pe bilet", scria in urma cu doi ani un utilizator pe forumul computergames.ro despre concertul Confessions 2006 al Madonnei. Inca de pe atunci se auzeau zvonuri despre venirea artistei in Romania.

Zvonurile au continuat in 2008, cand Madonna a inceput cel de-al noualea turneu, Sticky & Sweet, dupa aproape trei decenii de cariera muzicala, in care a castigat 20 de premii si 67 de nominalizari, mai multe decat oricare alt artist. Zvonurile nu se auzeau degeaba - negocierile pentru aducerea Madonnei chiar au inceput in urma cu doi ani. Laura Coroianu, director al Emag!c - lider al pietei de organizari de concerte din Romania, cu o cota de piata de 80%, dupa propriile estimari - povesteste ca a purtat initial discutii cu agentii cantaretei pentru un concert care trebuia sa aiba loc in septembrie anul trecut. Insa toata portiunea din Europa de Est a turneului "Sticky &Sweet 2008" s-a anulat, iar evenimentul a fost mutat in vara lui 2009. "Intotdeauna trebuie sa se creeze o intreaga portiune de turneu, fiindca in momentul in care artistul merge in noi teritorii, in afara celor deja cunoscute din Occident (Paris, Londra, Amsterdam si altele), trebuie sa lege foarte bine tarile in care concerteaza, astfel incat sa faca sens din punct de vedere economic", explica Laura Coroianu.

Chiar daca nu se va ridica la amploarea concertelor Madonnei din Vest, evenimentul este cea mai mare manifestare de acest gen din Romania: peste doua saptamani in Parcul Izvor ar putea veni 70.000 de oameni, cel mai numeros public prezent pana acum in Romania la un concert. Pana in acest moment, s-au vandut aproximativ 80% din bilete, cu o perioada de pre-sale aglomerata, in care s-au dat peste 20% din locuri. Conform unor calcule realizate de Business Magazin, concertul ar putea genera venituri de aproximativ 4 milioane de euro numai din vanzarile de bilete. O suma aproape egala cu intreaga piata de concerte din Romania anului 2007, care arata faptul ca Madonna era un artist asteptat. "Madonna este... Madonna. Am dansat pe muzica ei de la 16 ani si dansez si acum. Este fascinanta, fiindca s-a reinventat mereu. Nu stiu in ce masura lumea merge sa o vada pentru muzica ei, cat mai ales pentru show", spune Ioana Manoiu (managing partner GMP PR), in general amatoare de concerte si care a avut grija sa isi ia bilet din prima saptamana cand au fost puse in vanzare.

La fel a facut si Beatrice Danis, managing partner al Brand Tailors, fiindca o considera pe cantareata la fel de actuala ca in urma cu 20 de ani. Pentru concertul din parcul Izvor peste 1.200 de oameni din echipa cantaretei vor veni in Romania cu mai multe zile inaintea evenimentului pentru a pregati toate cele necesare. Patru macarale vor ridica scena de 100 de tone, iar productia va fi fabuloasa, dupa cum spune Laura Coroianu - "ca si cum am construi un mic orasel pentru cateva zile". Desi vorbeste cu entuziasm despre organizare, Laura Coroianu tine sa respecte cu strictete clauzele de confidentialitate din contract si nu a facut nicio dezvaluire privind onorariul Madonnei, admitand insa ca este "foarte interesant". Nivelul acestuia este similar cu cel perceput in tari occidentale, intrucat artistii nu fac rabat pe considerente de economie nationala. Singura modalitate de a obtine o reducere de pret este prin cumpararea un pachet de concerte de la agentul care reprezinta mai multi artisti.

"Mai vad tot felul de articole prin ziare in care se spune despre cate un cantaret ca ar costa atata. Nu are Joe Cocker un pret scris in frunte. Se poate intampla ca un artist sa fie in turneu in perioada respectiva, sa i se anulezeze din diverse motive un oras, sa aiba nevoie de inca un concert si astfel sa il poti aduce la un pret extrem de avantajos. E vorba si de noroc", explica Laura Coroianu. Nici criza nu are un impact prea mare asupra onorariului acceptat de artisti.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/madonna-in-romania-o-afacere-de-aproape-5-mil-euro-galerie-foto-4728766
4728766
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.