Cat de importanta e coperta pentru cartile electronice
Editiile digitale, promovate de uzul Kindle sau al iPad, ascund copertele cartilor, ceea ce e o pierdere pentru editori, fiindca dispare impactul vizual al graficii si al titlului. Multi cauta scaparea intr-un alt gen de promovare - prin retelele sociale online. Cand prietenii tai anunta pe Facebook, de pilda, ca le place o carte, fie ea in editie tiparita sau digitala, esti tentat s-o citesti si tu.
Bindu Wiles se afla in metroul newyorkez intr-o zi de martie, cand a vazut o alta femeie citind o carte a carei coperta ilustra silueta intunecata, dar atractiva a capului unei fete, pe un fundal portocaliu.
Wiles a observat ca femeia era cam de varsta ei, 45 de ani, si avea un covoras pentru yoga, asa ca si-a inchipuit ca gandeau cam la fel si s-a aplecat astfel incat sa vada titlul cartii: "Mica albina", un roman de Chris Cleave. Wiles, absolventa de literatura nonfictionala la colegiul Sarah Lawrence, si-a scris o nota pe iPhone si a cumparat cartea mai tarziu, in aceeasi saptamana.
Astfel de intalniri se intampla din ce in ce mai rar. Fiindca nu poti sa caracterizezi o carte dupa coperta daca ea nu are deloc o coperta.
"Exista o anume placere in a avea o carte frumoasa, care arata bine si pare atragatoare din punct de vedere intelectual", spune Wiles, care isi aminteste ca, pe cand recitea recent "Anna Karenina", ii placea ca oamenii pot sa vada coperta cartii pe cand calatorea cu metroul. "Te simti cumva mandru ca citesti asa ceva". Cu un Kindle sau un Nook, spune ea, "oamenii n-au de unde sa stie".
Pe langa alte schimbari aduse de era e-cartilor, editiile digitale ascund copertele cartilor la metrou, pe masuta de cafea sau pe plaja. Aceasta este o pierdere si pentru editori, si pentru autori, ce profita de promovarea gratuita prin aspectul editiilor tiparite ale cartilor: daca vezi copertele volumelor pe care le citesc oamenii in avion sau in parc, te-ai putea decide sa vezi si tu despre ce e vorba in "Fata cu tatuaj in forma de dragon" sau in "Ajutorul".
"Foarte des, cand ne gandim la o carte, ne amintim coperta ei", spune Jeffrey C. Alexander, profesor de sociologie culturala la Universitatea Yale. "E un mod de a atrage vizual oamenii sa citeasca."
In librarie, unde se desfasoara inca majoritatea vanzarilor de carte, copertele joaca un rol fundamental. "Asta daca ai trecut deja de momentul cand un client e atras de coperta, se apropie de carte si o alege", spune Patricia Bostelman, vicepresedinte pentru marketing la editura Barnes & Noble. Dar este o victorie mai greu de obtinut daca nimeni nu poate sa vada ce citesti, "Razboi si pace" sau "Diamante si dorinta".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro