People first

BRAND STORY. Comunicarea internă, pilon în buna funcţionare a echipelor

10 apr 2023

Dincolo de ofertele salariale şi pachetele de beneficii, un aspect important care contribuie la consolidarea relaţiei dintre o organizaţie şi angajaţi este comunicarea internă, menită să le ofere acestora o experienţă bună în cadrul companiei. Pentru planificarea şi implementarea unor experienţe pozitive pentru angajaţi, Coca-Cola HBC România colaborează cu un partener cu expertiză: Exploratist.

„Pe lângă o foarte bună cunoaştere şi înţelegere a domeniului lor de activitate, o echipă externă a unei agenţii de employee experience are capacitatea de a dezvolta rapid soluţii eficiente, iar Exploratist completează în mod natural nevoia noastră de resurse în acest sens. De asemenea, agenţia ne oferă servicii integrate, având acces la o varietate de alte resurse, instrumente şi tehnologii”, spune Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România.

Potrivit ei, este important ca agenţia cu care lucrezi să înţeleagă obiectivele de business ale companiei şi să fie un partener real în îndeplinirea lor. În cazul comunicării interne, este nevoie de o înţelegere foarte bună a culturii organizaţionale şi a particularităţilor care definesc echipele interne – în cazul Coca-Cola HBC România existând 1.500 de colegi în toată ţara, care lucrează în vânzări, fabrici sau biroul din Bucureşti – pentru a putea dezvolta concepte de comunicare personalizate şi atractive pentru fiecare categorie de public intern şi adaptate pentru anumite canale. „Avem nevoie de expertiză, creativitate, inovaţie, rapiditate şi flexibilitate în implementarea proiectelor, ţinând cont de mediul dinamic în care ne desfăşurăm activitatea.”

La rândul său, Mirela Tănase, Senior Partner Enterprise and Strategic Accounts, Exploratist, spune despre comunicarea internă eficientă că este „instrumentul cheie cu care creăm un brand de angajator credibil şi susţinem o cultură organizaţională bazată pe încredere, transparenţă şi dialog – elemente foarte importante pentru a asigura calitate în zona de employee experience, care să atragă talente de top şi să le ofere condiţii pentru a performa în organizaţie. Parteneriatul cu Coca-Cola HBC România ne oferă încă un cadru propice pentru a crea soluţii de employee experience eficiente şi ingenioase, sub umbrela unor valori comune.  Grija faţă de oameni ne face ca, împreună, să-i punem pe oameni pe primul loc, în fiecare zi!”

„Comunicarea internă eficientă este instrumentul cheie cu care creăm un brand de angajator credibil şi susţinem o cultură organizaţională bazată pe încredere, transparenţă şi dialog – elemente foarte importante pentru a asigura calitate în zona de employee experience , care să atragă talente de top şi să le ofere condiţii pentru a performa în organizaţie.”

Mirela Tănase, Senior Partner Enterprise and Strategic Accounts, Exploratist


Alice Nichita mai subliniază că un brand puternic de angajator are la bază o foarte bună experienţă a angajaţilor în toate etapele pe care aceştia le parcurg în companie. „Comunicarea internă are un rol esenţial în tot acest parcurs. Comunicarea internă eficientă promovează valorile, misiunea şi viziunea organizaţiei şi creează o cultură organizaţională solidă, bazată pe încredere şi respect.”

Este foarte important ca angajaţii să înţeleagă scopul companiei şi obiectivele de business. „Întotdeauna căutăm să-i informăm pe angajaţi despre proiectele şi iniţiativele noastre într-un mod care să le capteze atenţia, să le trezească interesul şi să-i determine să se implice şi să contribuie. Aşadar, comunicarea internă creşte calitatea experienţei angajaţilor în companie şi joacă un rol important în construirea unui brand puternic de angajator. Iar echipa Exploratist ne ajută să creăm  această comunicare de impact, care să-i inspire pe angajaţii noştri şi să-i aducă mai aproape de brandul şi de cultura Coca-Cola HBC.”

Colaborarea dintre cele două companii a început din 2017. „Din anul 2022, Exploratist a devenit agenţia noastră şi considerăm că fac parte din echipa noastră extinsă, oferindu-ne suport în dezvoltarea a numeroase proiecte de employer branding şi comunicare internă menite să consolideze imaginea de angajator a companiei şi să le creeze angajaţilor o cât mai bună experienţă. În proiectele de employer branding, Exploratist a propus soluţii ingenioase şi eficiente pentru a promova  mediul nostru de lucru şi cultura internă, atât în social media, cât şi prin campanii de outdoor sau la târguri de locuri de muncă. Împreună am planificat şi organizat evenimente interne, cum ar fi cele de recunoaştere a meritelor sau de dezvoltare a carierei.” De asemenea, am lucrat împreună la dezvoltarea unor campanii integrate de comunicare specifice nevoilor anumitor departamente şi la implementarea unor proiecte speciale, pe  teme de interes precum sustenabilitatea şi învăţarea continuă.

Un exemplu de colaborare de succes a fost Conferinţa Naţională de Vânzări şi Marketing „Fast and Curious”. „Acest eveniment a primit recunoaştere externă la Gala Romanian PR Award 2022, categoria Events, fiind desemnat cu Silver Award for Excellence şi, mai mult, a însemnat o experienţă inovatoare, unică şi memorabilă pentru colegii şi partenerii noştri.”

O campanie Business Magazin si   

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.