Opinie Iulian Grecu, specialist în marketing online, Zitec: Şapte trenduri digitale în 2017

Postat la 09 martie 2017 628 afişări  

Digitalul a devenit teren de joacă atât pentru firmele noi, cât şi pentru cele consacrate. Indiferent de mărimea companiei, aceasta are nevoie de unelte digitale. Unelte care se schimbă, evoluează, unele noi schimbă modul de lucruri, iar altele dispar. O serie de tendinţe sunt foarte clare în acest domeniu.

Opinie Iulian Grecu, specialist în marketing online, Zitec: Şapte trenduri digitale în 2017
Opinie Iulian Grecu, specialist în marketing online, Zitec: Şapte...

Publicitatea online câştigă tot mai mult teren în faţa celei offline, însă mixul dintre cele două este imperios necesar pentru multe branduri. Social media prezintă un adevărat potenţial de creştere în continuare, oferind şi mai multe facilităţi în 2017, cum sunt noile tooluri de interacţionat cu consumatorii. De pildă videoclipurile live stream (transmisie în direct), care au devenit  tot mai populare, fiind oarecum mult mai naturale şi mai uşor de digerat de către useri.

Analizând bugetele globale de advertising online din ultimii cinci ani, acestea aproape s-au dublat, urcând de la 104 miliarde de dolari în 2012 la 197 miliarde de dolari în 2016, estimându-se bugete de 229 miliarde de dolari pentru acest an. Se anticipează ca în 2018 o treime din bugetele de advertising la nivel global să fie plasate în mediul digital, împărţite pe diferite canale.

INFLUENŢA VIZUALĂ, ÎN SPECIAL VIDEO.

Studiile arată că reţinem doar 20% din ceea ce citim, dar şi că procesăm vizualul de 60.000 de ori mai rapid decât textul, de unde şi popularitatea imaginilor şi a videoclipurilor pe Facebook, Instagram şi alte reţele sociale.

În acest context, peste 1,8 miliarde de imagini sunt distribuite zilnic pe social media, peste 100 milioane de ore de conţinut video sunt vizualizate zilnic pe Facebook, iar pe YouTube sunt încărcate 300 de ore de conţinut video în fiecare minut. 2016 a fost un an plin de inovare în domeniul video, datorită apariţiei tehnologiilor VR, realităţii augmentate, video 360.

TOATE LUCRURILE SE ÎNTÂMPLĂ LIVE.

Livestreaming-ul a început să câştige teren odată cu introducerea pe platformele Facebook şi Instagram, după ce alte aplicaţii au văzut un adevărat potenţial în acest segment. În prezent, live-ul este noul normal.
La sfârşitul anului 2016, Mark Zuckerberg, creatorul Facebook, spunea că live streaming-ul „nu oferă doar o experienţă video tradiţională, ci este mai degrabă o experienţă socială”.Oamenii iubesc videoclipurile live deoarece le permit să interacţioneze în timp real, în mod natural şi în ambele sensuri.

INTELIGENŢA ARTIFICIALĂ CÂŞTIGĂ TEREN.

Deşi nu vorbim neapărat de roboţi capabili să gândească ca un om adevărat, micii roboţi interconectati, echipaţi cu senzori şi capabili să culeagă date, îşi fac loc printre device-urile noastre, printre exemple numărându-se maşinile ce se conduc singure, dronele, asistenţii personali (Amazon Echo, Siri), roboţii industriali, roboţii pentru agricultură, roboţii construiţi pentru divertisment, jucăriile pentru copii şi multe alte tipuri.

În prezent, în cadrul Parlamentului European se dezbate modul în care ar trebui reglementată activitatea acestor roboţi şi cine ar trebui să suporte vina în cazul vătămărilor sau avariilor - să fie posesorul de vină, producătorul aparatului sau cei care l-au programat.

Pe termen lung, specialiştii văd această tehnologie cu potenţial de a înlocui munca necalificată, însă aceasta poate fi o problemă, mii de joburi destinate oamenilor fiind preluate de roboţi.

Pe lângă device‑urile menţionate mai sus, inteligenţa artificială este aplicată şi în online, prin intermediul Chatbots, programe capabile să se ocupe de customer service în social media, algoritmi pentru analiza big data şi programmatic advertising, adică programe ce cumpără publicitate online mai eficient decât o persoană, fiind capabile să calculeze mult mai repede cine este consumatorul, unde se află acesta şi ce mesaje să îi afişeze.

EMERGENŢA SITE-URILOR DE ŞTIRI FALSE. 

2016 a fost un an bogat în ştiri electorale, în special în Statele Unite, unde, odată cu ştirile adevărate, au apărut o mulţime de ştiri false. Algoritmii de difuzare a conţinutului pe reţelele sociale, în special pe Facebook, au făcut ca aceste ştiri să se împrăştie pe tot internetul.
Folosind titluri pompoase ce atrag atenţia oamenilor, încurajându-i să acceseze diverse pagini, aceste site-uri profită de faptul că ştirile pot fi distribuite în timp real cu un simplu „share”, consumatorii de conţinut neavând timp să valideze sursa şi, din impuls, distribuind-o mai departe.

 

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
video,
firme,
castigare,
tendinte,
facebook,
live,
evolutie,
continut
http://www.businessmagazin.ro/opinii/opinie-iulian-grecu-specialist-in-marketing-online-zitec-sapte-trenduri-digitale-in-2017-16187789
16187789
comments powered by Disqus
Important e ce laşi în urmă Important e ce laşi în urmă

Ionuţ Simion a preluat la jumătatea lui 2015 mandatul de country managing partner al PwC România şi a reuşit să crească businessul, în doi ani şi jumătate de mandat, cu 27%. Îşi dorea să intre în armată, dar a ajuns economist, iar cariera l-a purtat prin companii care au definit capitalismul românesc timpuriu. Şeful PwC spune că norocul, deşi important în viaţă, reprezintă doar locul în care pregătirea şi oportunitatea se întâlnesc.

vezi continuarea
ZF.ro
Este OFICIAL: Încă un lanţ de supermarketuri dispare din piaţă. Mutarea făcută de Auchan Este OFICIAL: Încă un lanţ de supermarketuri dispare din piaţă. Mutarea făcută de Auchan
ONE.ro
Prinţul Harry şi Meghan Markle, lună de miere în Moldova? Prinţul Harry şi Meghan Markle, lună de miere în Moldova?
Anda Onesa e milionară în SUA. Cum arată casa ei fabuloasă, de 3 milioane de dolari FOTO
Cum arată nepoata de 18 ani a Regelui Mihai. Se află pe lista succesiunii la tron
Descopera.ro
Savanţii care au analizat CORPUL cu formă BIZARĂ observat recent au făcut o descoperire ŞOCANTĂ: este o NAVĂ EXTRATERESTRĂ. De unde vine şi ce se va întâmpla cu ea - VIDEO Savanţii care au analizat CORPUL cu formă BIZARĂ observat recent au făcut o descoperire ŞOCANTĂ: este o NAVĂ EXTRATERESTRĂ. De unde vine şi ce se va întâmpla cu ea - VIDEO
RĂSPUNSUL la marea întrebare legată de moarte. Ce se întâmplă cu noi după?
Nichita Stănescu, geniul răsfăţat de Ceauşeşti care ''a făcut un pact DIAVOLUL''
Go4it.ro
Japonezii au luat-o razna de tot? Iată ce vrea să facă o companie peste doi ani pe Lună. Au strâns deja 90 de milioane de dolari. „Oamenii nu se îndreaptă spre stele pentru a deveni săraci” Japonezii au luat-o razna de tot? Iată ce vrea să facă o companie peste doi ani pe Lună. Au strâns deja 90 de milioane de dolari. „Oamenii nu se îndreaptă spre stele pentru a deveni săraci”
A pus o cameră GoPro pentru a filma pescăruşii de lângă casă. Ce s-a întâmplat după aceea pare un miracol, dar e adevărat. Clipul s-a viralizat rapid. „E cel mai tare lucru pe care l-am văzut în ultima vreme!” [VIDEO]
Leagoo S9: prima clonă de iPhone X promite hardware puternic la numai 300 de dolari
Csid.ro
Ţigările electronice: argumente pro şi contra Ţigările electronice: argumente pro şi contra
Probleme de cuplu: relaţie sănătoasă vs relaţie toxică
Postul ca tratament. Cum se manifestă metabolismul în caz de foame

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.