DEZBATEREA ZILEI
NWL
RSS

Comenteaza cu Dorin si Ionut despre intoleranta la romani si reintroducerea pedepsei cu moartea si castigi o carte Data publicarii:30 martie 2010

 

Romanii ar vota, intr-o majoritate covarsitoare, pentru pedeapsa cu moartea, pentru pedepsirea penala a celor care critica religia ortodoxa sau pentru retragerea cetateniei romilor infractori si a cetatenilor care cer autonomia tinutului secuiesc, conform unui studiu al Asociatiei ProDemocratia.

Conform cercetarii, citata de Mediafax, in cazul in care ar fi consultati printr-un referendum, 94 la suta dintre romani ar opta pentru retragerea cetateniei romilor care comit infractiuni in strainatate.

Un procent aproape similar ar alege si reintroducerea pedepsei cu moartea - 91 la suta.

Pentru pedepsirea penala a celor care critica religia ortodoxa ar vota 88 la suta dintre romani, in vreme ce 89 la suta dintre cetateni ar opta pentru retragerea cetateniei celor care cer autonomia tinutului secuiesc.

Ionut si teoria curentului electric

Preambul: Teoria curentului electric (puteti sa ii spuneti cum doriti, dar tot pe curent electric se bazeaza) afirma ca orice greseala pe care o face un om de-a lungul vietii lui trebuie sa se traduca intr-o doza mai mica de curent electric care sa ii treaca prin corp. Indeajuns de mult insa ca de fiecare data cand cineva greseste sau incalca anumite norme, sa simta pe propria piele.

Este teoria mea si cred ca ar trebui sa fiu primul curentat, mai ales cand fortez culoarea galbena a semaforului sau trec peste linia continua. M-am curentat de cateva ori pana acum si stiu ca ar putea sa ma doara atat de tare, ca orice motiv mi-ar trece prin minte (ma innebuneste sa stau in trafic zeci de minute, ma grabesc, nu sunt singurul care face asta, etc.) nu ma va mai convinge. Dar nu as vrea sa mor curentat

Acum sa trec la partea serioasa a problemei: pedeapsa cu moartea si rasismul.

1. Nu cred ca cineva se poate face vinovat de o fapta atat de grava incat sa justifice pedeapsa cu moartea. Sa fim seriosi, daca un judecator a decis ca un om sa faca inchisoare pentru un anumit numar de ani, inseamna ca la sfarsitul acelei perioade, acel om are dreptul sa o ia de la capat. Daca va gresi din nou, va plati din nou, iar pentru cazurile cele mai grave exista inchisoarea pe viata.

Sigur ca in tot timpul cat este in inchisoare, un detinut costa societatea o anumita suma, dar pana la urma, atunci cand devii cetatean al unei tari iti asumi si aceste costuri, asa cum ti le asumi si pe cele ale functionarilor din primarii si celor de la administratia financiara. Sau renunti la cetatenie si ceri azil politic in alta tara. Daca te primeste.

Si inca un argument: Daca doar o suta dintre cei peste 25.000 de detinuti cat erau in tara anul trecut se indreapta si se apuca sa munceasca serios, banii pe care ii vor genera ei in economie la o medie de 15 ani de munca de acum incolo inseamna cateva milioane de euro. Nu mai pun aici la socoteala beneficiile pe care le-ar putea aduce munca celorlalti detinuti (sigur, daca nu sunt scosi la munca de catre un sef de penitenciar la el in gradina sau la casa luiJ).

2. Iar acum vine, zic eu, partea cea mai grava, pe care romanii ar fi trebuit sa o inteleaga pana acum. Multi dintre cei care au calatorit prin strainatate dupa revolutie s-au simtit cel putin o data "cetateni europeni de mana a doua". De ce i-am face noi pe alti romani de-ai nostri sa se simta asa, doar pentru ca sunt romi sau unguri? Daca tot simtim nevoia sa fim justitiari nu am putea incepe cu cei care duhnesc a transpiratie in mijloacele de transport in comun? Sau cei care, ca mine, accelereaza cateodata cand vad ca se face culoarea galbena a semaforului, doar ca sa nu franeze prea brusc si sa ii zdruncine pe ceilalti pasageri din masina?


Dorin spune:

Ca in orice sondaj, intrebarile sunt inselatoare. Atunci cand raspune la intrebarea despre pedeapsa cu moartea, eu cred ca romanul obisnuit pune in raspunsul sau toata obida si tot stresul pe care l-a acumulat traind pur si simplu in Romania. Unde legea este facuta ca sa fie incalcata. Unde NU ARE CINE sa aplice legile. Unde daca ai pe cineva care cunoaste pe cineva si unde daca dai destul scapi, orice ai face. Si nu asa, oricum, ci eventual in direct, la televizor, la o ora de maxima audienta, iti poti afisa nonsalanta. As traduce procentul extrem de mare al celor ce voteaza pentru reintroducerea pedeapsei cu moartea ca un raspuns al cetateanului simplu, muncitor, linistit si decent pus fata in fata cu un sistem al smecheriei, arogantei si nepasarii, sistem care ii transforma viata intr-un calvar. Din acest punct de vedere raspund si eu cu "da" la intrabarea privind pedeapsa capitala. Mai ales ca sunt sigur ca nu se va gasi nici un judecator care sa mai puna in practica asa ceva.

Retragerea cetateniei: In strainatate nu m-am simtit niciodata cetatean de mina a doua; este numai un punct de vedere personal si poate nici nu am fost pus in situatii jenante. Cu toate acestea am intilnit exemple suficiente si inteleg nemultumirea celor ce opteaza pentru retragerea cetateniei romane; este o problema de demnitate si, asa cum cred ca nu vor fi judecatori care sa mai condamne pe cineva la moarte, nu se vor gasi nici autoritati care sa retraga cetatenia cuiva. Pe de alta parte, as privi problema asa: cei 94% din romani AU RETRAS DEJA cetatenia conationalilor nostri care ne fac de ras; si aceasta este o judecata mult mai puternica decat orice prevedere legala.

In privinta religiei ortodoxe si a autonomiei, cred ca este vorba de un simplu reflex de respingere, venit firesc in siajul intrebarilor mult mai puternice despre pedeapsa cu moartea si infractorii din strinatate. Daca ai starnit omul inainte cu asemenea intrabari, nu te astepta sa devina brusc tolerant in materie de religie sau de teritoriu national, char in Saptamana Patimilor.

Later edit: au aparut niste clarificari ale modului in care trebuie interpretat sondajul: este vorba de circa 90% din cei circa 40% care ar participa la un eventual referendum pe temele date. As spune ca nu conteaza prea mult daca avem 90% din 40% sau din 100% - oricum procentul celor determinati este mare, suficient de mare incat sa incline orice balanta (desigur, intr-un proces electoral corect). Asadar, intrebarile, temerile si discutia raman cat se poate de valabile.

CONCURS:

Spune-ne opinia ta despre intoleranta la romani si reintroducerea pedepsei cu moartea si poti castiga cartea manifest care pune SUA intr-o noua lumina si pledeaza pentru principiile democratiei - Constiinta unui liberal de Paul Krugman.

Perioada de desfasurare a concursului: 30 martie - 13 aprilie 2010

Desemnarea castigatorului se va realiza de catre redactia BUSINESS Magazin in functie de participarea la dezbatere.

______________________________________________________________

Multumim tuturor participantilor la aceasta dezbatere!

Castigatorul cartii Constiinta unui liberal de Paul Krugman este Dan Tanasescu.

Pentru ridicarea premiului il asteptam sa ne contacteze la telefon 0318 256 314 sau e-mail marketing@businessmagazin.ro



 

Tag-uri: opinii, Dorin Oancea, Ionut Bonoiu, dezbaterea zilei, pedeapsa cu moartea, toleranta, autonomie, religie, ProDemocratia, studiu

Vizualizari:
  • printeaza
  • e-mail
  • messenger
  • comenteaza
Aboneaza-te la BM:
NEWSLETTER
RSS

Da nota: 1 2 3 4 5

Nota medie: 3,67 din 6 voturi

Comenteaza acest articol

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

  • hassss: [ 11.06.2010 08:25 ]

    Nu sunt de acord cu pedeapsa cu moartea, dar altceva vreau sa scot in evidenta.
    Puscaria ar trebui sa fie dura si greu de suportat pt cei care comit infractiuni prin violenta!
    Ganditi-va, sa presupunem, la un caz. Imi omoara copilul. El intra la puscarie pe viata, cu toate utilitatile asigurate de stat gratis: cazare, apa, apa calda, curent, gaz, TV, haine, asistenta medicala si psihologica si multe altele. De fapt e o recompensa!!! Eu ma imbolnavesc de la necazul care m-a lovit si platesc impozite pt intretinerea lui;
    INCHISOARE NU AR TREBUI SA FIE STATIUNE pt cei condamnati pentru infractiuni prin violenta;

  • Mariana Andronache: [ 06.05.2010 22:40 ]

    Despre intoleranta la romani nu as vrea sa comentez di mai multe motive,primul ar fi ca mi-ar trebui mult spatiu si timp pentru a face o analiza a tot ce inseamna intoleranta. Mi-am propus sa-mi spun opinia in privinta unui aspect care nici nu ar trebui discutat,si anume, introducerea pedepsei cu moartea.Din punctul meu de vedere,cine doreste acest lucru doreste de fapt sa demonstreze ca este suprem,culmea este ca printr-un act de lasitate. A introduce pedeapsa cu moarte anseamna cu alte cuvinte a-ti fi frica. Ce se realizeaza de fapt? Nu mi se pare aceasta ca fiind actiunea unui om inteligent.

  • Butiuc: [ 05.05.2010 18:48 ]

    Se presupune ca pedeapsa cu inchisoarea este nu punitiva ci educativa. Fals. Sunt destui care prefera sa stea la inchisoare pe banii nostri, cu mancarea asigurata si TV in celula. Halal educatie ! Dar mai grav, sunt unii care nu numai ca fura dar sunt criminali inraiti, care iti iau viata doar ca sa se simta ca ei sunt cei ce dicteaza si nimeni nu ii poate opri. Acestia merita din plin sa fie dusi la spanzuratoare in piata *. Ca sa fie exemplu pentru altii ca ei.

  • Dan Tanasescu: [ 14.04.2010 11:20 ]

    @iftime ciprian: Ai dreptate intr-un fel, dar nu uita ca mai exista in Biblie si Vechiul Testament unde se vorbeste mult despre sange, pedepse si razbunare. Esti putin idealist. Civilizatia si progresul tehnologic nu inseamna neaparat evolutie spirituala. Omul modern nu difera prea mult in aceasta privinta de salbaticul preistoric, care ii dadea altuia cu bâta in cap pentru a-i lua mancarea sau femeia.

    @tom: S-ar putea sa te surprinda, dar pentru unii puscaria este chiar lux. pentru altii e scoala de infractiuni, iar pentru altii mediu de afaceri.

  • iftime ciprian: [ 12.04.2010 15:30 ]

    aa si ink ceva.. sondajul asta cu siguranta e o porcarie si o contradictie in sine.. ori oamenii s'au tampit de tot ori se incearca modelarea opiniei publice tocmai prin * unor astfel de sondaje penibile..
    Ce fel de oameni credinciosi cu frica lui DUMNEZEU botezati si educati in spirit ORTODOX care sunt FOARTE REVOLATI pe cei care le critica religia vor MOARTEA celor care comit crime si greseli si pe langa asta vor inlaturarea concentatenilor sai???
    Oamenii astia se contrazic daca chiar sunt credinciosi pentru ca ar trebui sa cunoasca mai bine ca oricine ca in BIBLIE scrie sa iti ierti aproapele si SA NU OMORI!!

    pace voua

  • tom: [ 12.04.2010 13:02 ]

    Fratilor, cel mai de pret pe lumea asta este LIBERTATEA! Cand cineva iti ia libertatea viata ta chiar nu mai conteaza, oricum iti doresti sa fi fost mort. Asa ca pedeapsa mai mare decat inchisoarea pe viata nu exista.

  • Iftime Ciprian: [ 12.04.2010 11:30 ]

    Pedeapsa cu moartea ar trebui introdusa pt cei care doresc introducerea ei. intr'o societate avansata si civilizata nu ar trebui sa mai exista nici un dubiu ca acest mod de a pedepsi o infractiune este un lucru barbar oribil si lipsit de moralitate. poate ca cei 90% care doresc reintroducerea pedepsei capitale s'au nascut intr'un timp nepotrivit conceptiilor lor primitive de viata potrivinduse mai mult civilizatiilor de pana acum 500 de ani.

    Toti privesc romii ca pe o PROBLEMA!! stiu si eu, sunt constient ca acestia ne uratesc mult imaginea in lume dar decat sa ne gandim la exterminarea si renegarea tiganilor ar trebui sa ne preocupam mai mult de EDUCAREA lor!! trebuiesc schimbate mentalitatile rasiste, sa nu ii mai marginalizam si sa nu mai facem discriminari!! sunt oameni precum toti ceilalti iar actiunile lor se datoreaza lipsei educatiei si marginalizarii lor!! haide sa nu ii tratam ca pe niste inferiori pt ca au acelasi potential intelectual precum toti ceilalti..


    In legatura cu religia mereu am considert ca libertatea de credinta e unul din aspectele extraordinare ale vietii omului. Politica si religia au fost mereu subiecte sensibile care au dus la controverse si dispute interminabile dar faptul ca imi dau cu parerea pro cau contra nu ar trebui sa fie privit ca pe o infractiunesmile) in asta consta si farmecul democratiei pot sa vorbesc mult prost si fara rost.. si aici nu putem compara rasismul cu o acuzatie subiectiva la adresa vreunei doctrine religioasesmile important e ca toate sustin paralela rau-bine, corec-imoralsmile

    respect!

  • Dan Tanasescu: [ 11.04.2010 20:31 ]

    @Cati: Nu am la indemana documentul original cu sondajul, dar acolo textul introductiv al fiecărei intrebari era conceput in asa fel incat subiectul sa fie ghidat catre un anumit raspuns. Iti dau dreptate totusi ca multi dintre romani sustin pedeapsa cu moartea si sunt pentru ridicarea cetateniei rromilor care comit infractiuni in strainatate. Dar asta este doar o presupunere a mea. smile

  • Cati: [ 09.04.2010 17:27 ]

    eu chiar cred in rezultatul acestui sondaj. chiar cred ca 99% dintre romanii cu bun simt sustin pedeapsa cu moartea. problema e ca sunt prea putini romani cu bun simt. dar tu, ca o persoana care iti vezi de treaba, te duci la serviciu, faci credit pentru o casa, cresti un copil, platesti taxele si ai incredere in semenii tai si in contractul social pe care il ai cu tara in care rezidezi, vei vrea sa pedepsesti cat mai aspru pe oricine te-a talharit, ti-a ucis barbatul, ti-a violat copilul sau a distrus pur si simplu o viata de om de bun simt.
    pedeapsa cu moartea e chiar o chestiune normala. de ce sa nu fim de acord? oricine a facut o greseala capitala trebuie sa primeasca o pedeapsa capitala.
    si nu, nu sunt de acord cu inchisoarea pe viata a criminalului, a talharului, a violatorului. nu vreau sa platesc taxe pentru ca domnul sa stea in curtea inchisorii si sa se bucure de lumina soarelui dupa ce facut.
    as vrea sa fie facut un referendum in care sa se propuna pedeapsa capitala. mor de curiozitate daca basescu va avea curaj sa propuna acest referendum si mor de curiozitate de rezultatul lui. cu cine pun pariu ca romanii vor fi 75% pentru? bineinteles, remarcati ca eu cred ca 75% dintre romani sunt de bun simt!

  • silvia: [ 08.04.2010 14:02 ]

    Din mesajul autorilor, se subintelege faptul ca vor fi premiate doar mesajele/comentariile pro toleranta si "chipurile" democratice. Din cele cateva mesaje citite, se vede clar ca romanul a simtit pe propria piele ce inseamna "toleranta". Inseamna, violarea copiilor de 2-3 anisori, * violente, violente si asasinari la comanda, etc. Deci, va intreb pe cei care aveti copii si vin seara de la scoala infricosati, ce ati vota?

  • Dan Tanasescu: [ 06.04.2010 19:48 ]

    M-am documentat putin si am aflat ca, de fapt sondajul Asociatiei ProDemocratia avea ca scop cu totul altceva. Prin acesta voiau sa demonstreze ineficienta referendumului ca instrument al democratiei. Intrebarile au fost concepute in mod voit, pentru a dirija subiectii carte raspunsurile dorite.

    Asta nu inseamna insa ca temele abordate nu sunt de actualitate si nu sunt importante pentru societatea romaneasca.

  • xxx: [ 06.04.2010 16:56 ]

    Pedeapsa este sa traiesti intr-o lume in care o asemenea intrebare este justificata.Sau in care nu stii daca sa raspunzi cu DA sau NU .Daca traiesti intr-o asemenea lume,fii tolerant ! Se vor ucide intre ei (nu neaparat fizic) .inainte ca tu sa te poti hotari asupra raspunsului.Daca te doare sa spui DA ,pentru ca ti se sfisiie sufletul numai raspunzind la intrebare,fii linistit.! Intre timp,s-au mai comis un milion de crime .Si daca nu avem in interiorul nostru un sfint caruia sa ne rugam,orice dezbateri filozofice devin inutile .Asa ca...fiti toleranti cu voi.

  • Alta Diana: [ 05.04.2010 13:29 ]

    Pedeapsa cu moartea? Da, cu o conditie: plutonul de executie sa fie format prin tragere la sorti din sustinatorii pedepsei capitale. In cazul unei erori judiciare, componentii plutonului de executie sa fie condamnati pentru crima. Referendum pentru introducerea pedepsei penale pentru criticii ortodoxiei? Da, cu conditia ca participarea la vot sa fie conditionata de cunoasterea a cel putin trei diferente dogmatice intre ortodoxie si catolicism si acceptul ca in caz de adoptare titlul Patriarhului BOR sa fie schimbat in Ayatolah iar numele tarii sa devina Republica Ortodoxa Romana. In privinta tiganilor si secuilor: participare la referendum conditionata de dovada „romanismului pur" pe parcursul a sapte generatii.

    Nu era nevoie de o cercetare sociologica pentru a dovedi ca suntem excesiv de toleranti. Cu noi insine. O stim prea bine din piata, din tramvai si adesea de acasa. Este, totodata, dovada irefutabila a falimentului sistemului educational. Pentru ca toate acestea tin de educatie ÅŸi nicidecum de vreo conditionare genetica.

  • Romeo Iulian CIOCANEA: [ 03.04.2010 19:28 ]

    Nu cred ca este vorba despre intolentanta in sensul stric al definitiei. Cred ca mai degraba este o forma de manifestare a rabufnirii conditiilor de viata si munca din ce in ce mai grele in aceasta perioada. Desigur, cred cu tarie ca legile si mai ales pedepsele trebuiesc inaspite in deplina si directa concordanta cu starea de delicventa in crestere alarmanta. Pe de alta parte nu putem sa ne gindim la pedepse capitale atita timp cit avem justitia pe care o avem. Justitia si bine inteles justitiarii. Tarile (putine la numar cei drept) dezvoltate si civilizate cu o democatie mult mai evoluata decit a noastra recunosc ele insele ca se mai fac erori. Cred ca va imaginati cam ce s-ar intimpla la noi ?! De asemenea trebuie sa recunoastem chiar daca nu prea ne convine, ca dupa 1989 multi atei si "fara de Dumnezeu" au devenit "peste noapte" mari credinciosi cu frica de Dumnezeu. Dar asta doar la nivel declarativ. In termeni bisericesti acestia se numesc "farisei". Ceva de genul : una fumeaza si alta graiesc. Cit privesste rezultatul studiului, este de comentat in special metodologia (formula) aplicata asupra sondajului brut. Sa nu uitam ultimele doua alegeri (generale si prezidentiale) cind firme de sondare a optiunilor electoratului (firme de altfel sonore) au c-am dat-o in bara. Romania este un mediu (social, politic, economic, etc) total atipic. Multe teorii de marketing universal valabile in vest si-au dat obstescul sfirsit la noi declarindu-se "infrinte'. Mai in gluma mai in serios, tocmai acesta este "specificul" romanesc.

  • Bogdan F: [ 01.04.2010 16:00 ]

    Imi este greu sa accept ca rezultatele studiului ProDemocratia sunt reale. As prefera sa nu fie asa. Daca totusi reflecta situatia reala, adica ne caracterizeaza pe noi ca sistem de gandire la nivel de natiune, atunci chiar avem o problema grava. Mi se pare incredibil ca in aceasta epoca, in care se promoveaza valorile democratiei, a egalitatii si a acceptarii tutuorora, noi, romanii sa fim atat de retrograzi, de intoleranti si de ipocriti.

    Pe de o parte suntem un popor crestin (nu si eu), iubitor si bla bla, iar pe de alta parte vrem sa omoram oameni, sa excludem din societate persoanele care ne deranjeaza.

    Problema acestei gandiri rasiste si criminale nu poate fi rezolvata decat prinntr-o informare mai corecta a populatiei si prin ridicarea nivelului de cunostinte si cultura. Din acest motiv ma apuca o disperare gandindu-ma ca presa generalista nu face nici macar minimul efort de bun simt ca sa renunte la toate stirile si emisiunile care indobitocesc oamenii (omoruri, violuri etc la stirile de maxima audienta). Ne scandalizam daca vedem in prime-time o femei dezbracata intr-un film (ca poate vad copii si vai de noi...), dar nu ne deranjeaza sa vada violenta (in filme, la stiri, cu orice ocazie posibila si imposibila).

    Make love, NOT WAR!

  • Dan Tanasescu: [ 01.04.2010 14:17 ]

    Sa nu uitam ca pedeapsa cu moartea se aplica numai in cazuri exceptionale. Nu poti sa fii condamnat la moarte pentru ca ai furat o paine sau mai stiu eu ce gainarie. Un criminal care a omorat de-a lungul timpului 3 persoane, in 3 cazuri diferite, nu poate fi acuzat pe nedrept in toate cazurile, ar fi o coincidenta prea mare. Avand in vedere ca pedeapsa capitala s-ar da in cazuri foarte rare, probabilitatea unor erori judiciare ar fi infima. Si chiar si asa, daca ar exista o eroare, acesta ar fi un accident, iar accidentele se intampla indiferent daca esti vinovat sau nu.

  • Eugen Balaban: [ 01.04.2010 13:31 ]

    Parerea mea este ca intoleranta este rezultatul necunoasterii problemei care genereaza aceasta intoleranta.
    Daca stam si ne gandim la pedeapsa cu moartea, nu foarte mult doar putin, ajungem la o concluzie socanta: daca gresim cand dam o asemenea sentinta??? ce facem ne cerem scuze si decoram mortul?? Nu vom putea sa reparam ceea ce am facut, va trebui sa traim cu acesta greseala toata viata!! Nu spun ca toate sentintele sunt gresite sau ca vor fi gresite dar suntem oameni si putem gresi. Ce drept avem noi asupra vietii semenului nostru?? A gresit sa plateasca dar nu cu viata ca nu noi i-am dat viata.
    In privinta romilor, eu zic ca intoleranta fata de ei este alimentata de mass media de comportamentul a unei parti a acestei comunitati (comportament antisocial). Imi pare rau ca o spun dar au cultura infractionalitatii (din pacate) pentru ca in situatia in care ne aflam cu totii aceasta este calea cea mai usoara de supravietuire pentru ei. Lovidu-se de intoleranta noastra oricat de mult incearca sa faca ceva bun sunt dati la o parte si catalogati ca infractori fara ca sa li se dea o sansa in a demonstra ca nu este asa si ca sunt bine intentionat. Va mai trece mult timp pana cand se va schimba ceva in acesta privinta.
    Despre secui nu stiu ce sa spun pentru ca stiu doar ca sunt oameni harnici si gospodari. Vor autonomie .... de ce nu i-am intreba ce anume cred ei ca va rezolva aceasta autonomie si care sunt problemele care sunt generate de o eventuala autonomie. Ce inseamna, cu ce ii ajuta si daca nu cumva asta le-ar aduce mai multe probleme decat beneficii.

  • boieru': [ 01.04.2010 09:48 ]

    Da, pedepsei capitale pentru crima si viol.......taierea maini ptr furt......pedeapsa capitala prin decapitare in piatza *, cu transmisiune live pe antena 3 si realitatea tv, cu CTP si Andreea Pora in studio.....o zi buna!

  • ionica fara frica: [ 01.04.2010 09:24 ]

    smile....DA pedepsei capitale....sunt tentat sa afirm asta dintr-o prima ipostaza, insa totusi moralitatea nu ma lasa sa-mi duc pana la capat ideea care ar putea parea "diabolica" pentru unii si atunci ceea ce numesc eu si consider moral ma indreapta spre un raspuns negativ in ceea ce priveste pedeapsa capitala, de multe ori am spune ca unii merita asta insa inca nu e cineva in lume indreptatit sa ia viata altui om, fiecare plateste intr-un mod sau altul, acum gandindu-ne la costul unui puscarias putem gasii si solutia....munca...multa munca pentru puscariasi, iar in ceea ce priveste viziunea europenilor fata de romani, mai mult decat ca romanii sunt niste "mici drama queen" nu pot spune altceva......niciodata romanilor nu le e bine oriunde ar fi.....haideti sa ne fie si noua bine si sa mai atragem si energie pozitiva asupra tarii....ca tot ce a fost rau a fost deja atras asupra noastra....

  • Niko: [ 01.04.2010 08:08 ]

    Nu sunt de acord cu pedeapsa capitala. Ganditi-va numai la un om care va fi omorat dintr-o eroare judiciara si apoi dati-va cu parerea. Si apoi se va descoperi ca nu era vinovat dar se va musamaliza totul ca sa nu iasa la iveala cat de putreda este justitia.
    IN ROMANIA IN NICI UN CAZ!

Pagini:
Ultimele analize interior
RSS
Versiunea: mobil | completa
Statistici SATI