Regrupari de forte

Postat la 29 ianuarie 2008 1 afişăre

In 2008, „publicitatea este mult mai desteapta“, de aceea, nici nu poate fi vorba de o comparatie intre etapa 1994, cand Stefan Iordache, COO al Leo Burnett Group, a intrat in domeniu, si momentul de fata. „Cand am inceput afacerea, aveam doar fax si telefon fix. Astazi mai avem putin pana ce Star Trek va fi realitate!“

Piata de publicitate de la noi, care a ajuns anul trecut la peste 500 de milioane de euro, a crescut in ultimii ani cu cate 15-20% pe an, evolutie care va continua inca vreo trei-cinci ani, dupa cum spune Iordache. Chiar si asa insa, decalajul fata de nivelul pietei externe e greu de depasit si costa mult. „Publicitatea romaneasca are doar 14-15 ani de existenta. Aceasta istorie scurta a fost doar partial compensata de ritmul accelerat de absorbtie a know-how-ului. Resursele umane sunt limitate, ceea ce genereaza o criza si cresterea salariilor cu procente care ne situeaza in varful topului european“, spune COO al Leo Burnett.

Sunt motive care explica de ce agentiile trec des prin transformari si ruperi de randuri. Este si cazul Leo Burnett, care a inceput anul cu schimbari in structura, initiate la sfarsitul lui 2007. La mijlocul lunii decembrie, grupul s-a despartit de Starlink (divizia de media), devenita intre timp Bigger Group. „Despartirea a fost amiabila. A fost o decizie comuna a lui Marcel Straut, director actual al Bigger Group, si a mea si sunt sigur ca este in beneficiul amandurora“, spune Iordache. Cealalta divizie de media a grupului, Starcom, a trecut printr-o serie de transformari pentru a se afilia la Starcom MediaVest Group (SMV Group), asa cum este acesta structurat pe alte piete. In momentul de fata, grupul este prezent in Romania prin trei entitati separate: Starcom, Starcom Direct si MediaVest, fiecare cu propriul portofoliu de clienti.

Despre evolutia financiara a grupului Leo Burnett, Iordache spune doar ca anul trecut aceasta „n-a fost spectaculoasa“, rezervandu-si alte comentarii pentru cand vor fi incheiate socotelile anului fiscal. Conform datelor comunicate Ministerului de Finante, cifra de afaceri a grupului a fost in 2006 de 41,3 milioane de euro, iar profitul de 1,2 milioane de euro, in crestere cu 17% fata de 2005, ceea ce a situat Leo Burnett pe locul al patrulea pe piata, dupa McCann Erickson, Graffiti BBDO si Ogilvy Group. Agentia a pierdut anul trecut 39 de angajati, dar a castigat alti 49, numarand acum 182 de angajati. Plecarea lui Carmen Tiderle, fost director de creatie la GMP Advertising, este in tot cazul considerata unul din esecurile anului 2007, la fel ca si neparticiparea la festivalul de publicitate Golden Drum sau pierderea clientilor Beck’s (InBev) sau Joe (Nestlé). In schimb, divizia interactiva a Leo Burnett, iLeo, si-a depasit obiectivele. „A castigat clienti din afara grupului, a participat si castigat premii la Internetics, a lansat iLeo Buzz, divizia de media interactiva, completand produsul si devenind o agentie full-service de marketing interactiv“, enumera Iordache.

Pentru 2008, obiectivele includ cresterea numarului de campanii integrate, care cresc sansele de transmitere a unui mesaj coerent, mai eficient pentru branduri. Agentia a pornit anul cu o serie de achizitii noi la capitolul new business - clienti ca Petrom, Elite, Bergenbier (contul de fotbal) sau GE Money. Diviziile pentru care directorul Leo Burnett prevede cea mai buna evolutie sunt iLeo, The Practice (divizia de relatii publice a grupului) si Starcom, care ar urma sa creasca dublu comparativ cu rata de crestere a pietei. Gabriela Lungu, managing director al The Practice, a anuntat la sfarsitul anului trecut un obiectiv de crestere de 30% pentru 2008. Recent, divizia de PR a devenit reprezentantul exclusiv pe piata romaneasca al Publicis Consultants, reteaua de consultanta in comunicare corporatista si strategii de relatii publice a Publicis Group, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare la nivel mondial.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
publicitate,
media,
marketing,
afaceri
/media-marketing/regrupari-de-forte-2355562
2355562
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.