Publicitate online: o cursa cu obstacole
La 15 ani de la vanzarea primul banner pe internet, in 2008 publicitatea online va avea de infruntat obstacole in relatia cu consumatorii. Printre acestea se numara cresterea adversitatii publicului fata de acest tip de publicitate si cresterea opozitiei fata de monitorizarea comportamentului online, arata studiul Previziuni Media 2008 realizat de Grupul Tehnologie, Media si Telecomunicaţii (TMT) din cadrul Deloitte Touche Tohmatsu.
Herinean adauga ca in timp ce in 2005 investitiile in publicitatea online insemnau doar 1% din piata de publictate, acestea au ajuns anul trecut la aproximativ 3%, adica 10 milioane de euro.
Reprezentantul Deloitte spune ca in evolutia publicitatii locale se aliniaza tendintelor internationale, dar in ceea ce priveste viteza de crestere perspectivele pietei locale sunt mai optimeste decat cele la nivel global.
" Astfel, in ceea ce priveste publicitatea pe internet, se pastreaza trendul prin care publicitatea online va creste cu peste 50% in 2008. Televiziunea digitala si-a facut deja loc in casele românilor, iar cel putin un operator major de televiziune prin cablu va introduce televiziunea IP, cel mai probabil spre sfarsitul anului”, spune Radu Herinean.
Studiul Deloitte estimeza publicitatea online la nivel mondial la 42 miliarde de dolari, in timp ce potrivit unui raport din decembrie al companiei de cercetare ZenithOptimedia arata ca in acest an in publicitatea pe internet se vor investi 44,5 de miliarde de dolari dintre care 36 numai in Statele Unite, mai mult cu 24% fata de 2007.
Cu privire la piata de televiziune prin internet (IPTV) este asteptat ca alaturi de compania Ines care ofera astfel de servicii din 2005, in acest an sa se lanseze si Romtelecom. Reprezentantii companiei au declarat ca deocamdata sunt in faza de testare a acestor facilitati.
" In ceea ce priveste pirateria, ne vom clasa foarte probabil si continuare in urma mediei globale, in ciuda faptului ca legislatia noastra este mult mai agresiva in acest domeniu. Trendul presei scrise, de migrare catre online, se regaseste si la noi, insa in acest moment in Romania publicatiile online sunt fie proiecte initiate direct online fie oglinda unor publicatii tiparite” mai spune reprezentantul Deloitte Romania.
Deloitte Touche Tohmatsu este o organizaţie de firme care furnizează servicii in patru domenii profesionale - audit, taxe, consultanta manageriala si consultanta financiara.
Deloitte are reprezentante in 140 de ţări si peste 150.000 de angajati in intreaga lume.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
-
Bancul de vineri | Femeile la dietă
GANDUL.RO
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro