O idee „la rece“

Postat la 25 martie 2006 1 afişăre

Printr-un "brand extension" indraznet, marca de electrocasnice Arctic a fost extinsa si la televizoare. Si nu este o gluma. Arctic TV exista.

"Sa fie totul clar!" Arctic este la/un televizor. Dar... de ce?

Printr-un "brand extension" indraznet, marca de electrocasnice Arctic a fost extinsa si la televizoare. Si nu este o gluma. Arctic TV exista.

 "Nu este o noutate pentru noi.  La fel s-a intamplat si anul trecut, cand am lansat aragazurile, pentru ca parea usor comic un aragaz cu marca Arctic", spune Monica Iavorschi, director de vanzari si marketing al Arctic. 

Regulile advertisingului despre intrebuintarile unei marci pot fi uneori contradictorii, insa pana la urma votul final il au consumatorii. Dupa un an de la lansare, aragazurile Arctic au o cota de piata de 20%, sustine compania. 

Dar acum este vorba de televizoare, iar asocierea marcii cu produsul pare mai curajoasa chiar decat in cazul aragazurilor. Initial, inclusiv la focus-grupurile pe care s-a testat noul produs, ideea unui televizor Arctic parea un serial comic in care toti actorii tremura de frig. 

Reactia consumatorilor pare insa favorabila. In primele trei saptamani de prezenta a produsului pe piata s-au cumparat peste 4.000 de televizoare Arctic, sustine compania.  Cele trei spoturi TV care promoveaza televizoarele Arctic au fost realizate de agentia Young & Rubicam sub sloganul "Sa fie totul clar!". "Am gandit campania intr-un serial cu final. In primele spoturi televizorul vechi bruiaza comunicarea, insa la final Vizante vine cu o solutie", spune Dragos Popescu, deputy creative director la Young & Rubicam.  Si totusi cine si-ar cumpara un televizor Arctic? 

"Ne adresam familiilor cu venituri de pana in 400 de euro, cu studii medii, stil de viata traditionalist, din mediul urban si rural", spune Monica Iavorschi. Conform unui studiu de piata realizat in primavara acestui an de catre GfK, concurenta este foarte mare pe segmentul superior al pietei in timp ce segmentul inferior (65% din piata) este acoperit de o serie de marci necunoscute, fara sa existe un lider. 

"Arctic se plaseaza in partea superioara a segmentului de jos si tinteste pentru primul an o cota de 10% din piata televizoarelor", spune Monica Iavorschi. Cum ramane insa cu pozitionarea marcii Arctic pe piata din Romania? Prin campania "De 4 ori mai fericit cu Arctic" din 2003, brandul se adresa unui segment de consumatori pozitionat relativ mai sus decat cei care ar cumpara televizoare Arctic. Cu alte cuvinte, consumatorii care si-au cumparat un frigider sau o masina de spalat Arctic, ar achizitiona si un televizor cu aceeasi marca? 

"Am incercat sa ne crestem cota de piata prin adaugarea unui segment de consumatori nou, nu prin mutarea in alt segment. Arctic nu este un brand de nisa si atunci trebuie sa se adreseze mai multor oameni", explica Monica Iavorschi.

 Pana la sfarsitul anului campania de publicitate la noua gama Arctic beneficiaza de un buget de 300.000 de euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
O idee „la rece“
/media-marketing/o-idee-la-rece-979506
979506
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.