Milioane cu sex-appeal
Mai aproape de consumator" este deviza pe care marketerii marilor companii o pronunta din ce in ce mai des. Cei care fac afaceri marcate cu patratel rosu nu ignora aceasta regula a marketingului modern si isi imping business-ul pana intr-acolo incat el devine "foarte aproape" de consumator. Cum?
"Mai aproape de consumator" este deviza pe care marketerii marilor companii o pronunta din ce in ce mai des. Cei care fac afaceri marcate cu patratel rosu nu ignora aceasta regula a marketingului modern si isi imping business-ul pana intr-acolo incat el devine "foarte aproape" de consumator. Cum?
Daca v-am acorda un minut sa numiti cateva domenii de interes pentru investitorii straini din
Presupunerea nici nu ar fi eronata - la ora actuala, lista numelor straine in acest business se reduce la cateva reviste celebre aduse in
La vedere sau nu, consumul de divertisment pentru adulti are un potential ridicat in Romania "si este abia la inceput de drum", este de parere omul de afaceri arab Zyon Ayni, care a investit recent 1,7 milioane de euro in deschiderea clubului de noapte Private Gentlemens Club din Bucuresti. Cluburi de noapte se deschid frecvent in
Compania care il detine, Private Media Group (Spania) este cea mai mare companie de divertisment pentru adulti la nivel mondial, producand si distribuind materiale erotice si pornografice pentru o gama extinsa de platforme media - Internet,
Dar, incepand cu acest an, masina de facut bani din "media XXX" (vanzari de 36 de milioane de euro in 2004) a decis sa faca un pas inainte in apropierea de consumatorii sai. Miscarea consta in extinderea bazei piramidei de business care a consacrat-o - media - catre o zona neexplorata pana acum: cluburile de noapte pentru barbati, marca Private. Primul punct de desfacere? Bucurestiul. Cum? Printr-un contract de franciza in valoare de 100 de milioane de dolari prin care Zyon Ayni va deschide un lant de 35 de cluburi in Europa, Statele Unite ale Americii si
Sub acelasi contract, Ayni va trebui sa plateasca companiei o suma aditionala din cifra de afaceri incepand cu 2008, in schimbul careia clubul va beneficia de publicitate si acoperire in media, explica Ayni pentru BUSINESS Magazin. "Compania a vrut sa intre intr-o noua faza de dezvoltare, astfel ca a hotarat sa creeze un mediu in care consumatorii produselor companiei sa aiba ocazia sa-si cunoasca vedetele preferate, care vor veni sa danseze in cluburile noastre (vedetele promovate de productiile Private, n.r.)", spune Ayni, motivand rationamentul Private Media Group (PMG) de a intra pe acest segment.
Dar acesta nu este singurul pas pe care PMG il face in stimularea cresterii business-ului sau. In curand, compania va incepe sa distribuie - in
In paralel, a avut afaceri si in domeniul imobiliar in
LLC m-a introdus la Private Media Group din Barcelona si, dupa indelungi negocieri cu acestia, am semnat contractul cu ei", spune Ayni, care motiveaza si de ce ales Bucurestiul ca prima locatie pentru deschiderea lantului de cluburi: orasul ii era oarecum familiar (tatal lui are niste afaceri cu imobiliare in Romania), iar piata este mare aici, in special in segmentul "premium", care este aproape inexistent in Romania, "unde nivelul cluburilor de noapte este foarte jos si foarte «cheap»", precizeaza Ayni. "In plus, aici poti gasi locatii bune la preturi bune."
Desi a deschis de curand (in urma cu cateva saptamani), Ayni este multumit de mersul afacerii. Cifra de afaceri este in prezent de 100.000 de euro pe saptamana, iar estimarea sa pentru urmatorii doi ani este de 2,5 mil. euro. Desi nu dezvaluie valoarea profitului, Ayni precizeaza ca acesta este "foarte mare". De ce? Pozitionarea Private este clara, premium - peste 75% dintre barbatii care frecventeaza barul sunt oameni de afaceri; oferta clubului este mare - sunt 50 de fete care danseaza si fac strip-tease aici; calitatea spectacolului este ridicata comparativ cu alte cluburi, iar preturile sunt comparabile. In plus, erotismul vinde foarte bine. "Vand fantezii, asta e afacerea mea", isi sintetizeaza Ayni business-ul, zambind.
Povestind din culisele acestui business, el spune ca exista doua modalitati de lucru in industria clubbing-ului de noapte pentru barbati. Prima este cea in stil "american", in care fata ii plateste patronului o suma fixa pe seara, iar tot ce incaseaza de la clienti in urma dansurilor (pe scena sau in particular) ii revine ei. Si este cea de-a doua procedura, cea "internationala", in care fata nu ii plateste patronului ca sa danseze, dar tot ce castiga imparte cu proprietarul clubului.
La Private se practica "the American way", spune Ayni. "Eu nu scot bani din buzunar sa platesc fetele care danseaza aici, ele isi platesc singure", spune el precizand ca suma pe care o fata o plateste pe noapte variaza intre 50 si 120 de euro. Isi recupereaza ea banii? Daca are noroc si o place clientul, ea poate incasa pana la 200 de euro dintr-un dans intr-o camera privata, sectiunea
Dar segmentarea nevoilor clientului nu se rezuma la dansuri personalizate pe fiecare separeu. Marketingul afacerii merge mai departe de-atat, putand fi comparat cu oricare alta industrie. Un exemplu ar fi cardurile de fidelitate - cel de platina si cel de aur, in cazul de fata, pe care Private le va emite pana anul viitor. La ce ajuta un astfel de card? "Iata un avantaj: daca esti la
Si tot vorbind de marketingul specific acestei industrii, Bruce Barber, International Operations Director al companiei, spune ca o sursa importanta de business pentru Private Media este publicitatea prin product-placement in productiile XXX, marcile cele mai expuse in acestea find cele de alcool, tigari si masini (prin product placement se intelege ca diverse produse din categoriile respective sunt plasate in cadrul productiilor companiei - filme, fotografii, clipuri etc.).
In afara de acest club si de difuzarea sub licenta a programelor Private Gold, marca Private nu mai este prezenta in Romania. Intrebati daca vor intra si pe segmentul de publishing, reprezentantii companiei din
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













