Fashion for brands

Postat la 21 martie 2007 2 afişări

Sunt adorati de cumparatorii fideli si vanati de marile companii pentru colaborari exclusive. E vorba de designerii pe val care reusesc sa transfere un strop de glitz&glam din universul modei in lumea altor branduri.

Sunt adorati de cumparatorii fideli si vanati de marile companii pentru colaborari exclusive. E vorba de designerii pe val care reusesc sa transfere un strop de glitz&glam din universul modei in lumea altor branduri.

Fie ca e vorba de o noua linie de produse, de editii limitate sau de campanii publicitare, se pare ca folosirea unui nume de designer e o strategie de marketing de succes si o posibilitate reala de a castiga market share prin cucerirea unor segmente de public foarte sofisticate.

Sport is fashion
Haine pentru ora de yoga si Pilates sau pantofi pentru partida de tenis sau fotbal - industria de echipament sportiv a cunoscut o dezvoltare semnificativa in ultimele decade. Insa, desi au devenit o necesitate, statutul de must-have al sezonului parea complet inaccesibil pentru banalele haine de sport. Asta pana acum cativa ani, cand branduri ca adidas sau Puma au inteles potentialul urias al pietei. Prima linie de echipament sportiv vanata de fashion-victims a fost Nuala, dezvoltata de Puma impreuna cu Christy Turlington, celebrul supermodel al anilor ‘90. Si suficient de inteligenta incat sa obtina un profit serios de pe urma pasiunii ei recunoscute pentru yoga. Lansata in anul 2000, Nuala a devenit alegerea obligatorie pentru cele pasionate de Pilates, yoga, dans etc. Tot Puma a inceput in 2006 o colaborare cu Alexander McQueen pentru o linie sport-fashion. Amprenta acestui designer original este vizibila in colectia primavara-vara 2007, inspirata din cultura triburilor Masai. Echipamentul sportiv suficient de sic incat sa iti vina sa il porti chiar si dupa orele de sport a stat si la baza liniei dezvoltate de adidas cu Stella McCartney din 2005. Haine in care te simti bine si arati bine, realizate din cele mai inovative materiale pentru o silueta in acord cu tendintele. O alta linie dezvoltata de adidas si care a creat un cult este Y-3, ce reprezinta colaborarea cu designerul japonez Yohji Yamamoto. De la haine pentru ora de fitness la costume de baie, viziunea avangardista marca Yamamoto a reprezentat o reteta sigura de succes pentru adidas. Prima colectie a fost lansata in 2002, iar contractul de colaborare a fost recent prelungit pana in 2010.

Business sau sic?
Smythson e un nume care nu mai are nevoie de prezentare. Si nu doar pentru cei pasionati de papetarie clasica, pentru ca cine ar putea rezista agendelor create de un designer celebru? Cu ocazia aniversarii a 10 ani de la lansarea liniei Fashion Diary, Smythson a creat, in editie limitata, agende cu designul realizat de Giambattista Valli, Missoni, Zac Posen si Alexander McQueen. Fiecare designer si-a pus amprenta asupra copertelor prin texturile si imprimeurile specifice: Missoni – tricot multicolor, Posen – dantela neagra si matase, McQueen – tafta cu pene, Posen – roz delicat. Sa calatoresti mereu cu stil este o regula care nu suporta abateri, iar asta se observa in statutul de must-have detinut de valizele marca Hcrmes sau Louis Vuitton.

Dar si un brand clasic poate dobandi acest statut de invidiat – e nevoie doar de designerul potrivit. Aceasta a fost solutia aleasa si de Samsonite, lider mondial in domeniu, a carui noua linie, Black Label by Alexander McQueen, va fi disponibila din aceasta primavara. Colectia va include genti, valize si alte piese de calatorie pentru cei mereu fashionable.

Drive in style
Cine spune ca o masina este neaparat lipsita de detalii luxoase nu a auzit inca de noul Volkswagen Eos decapotabil. Pentru lansarea din America, compania producatoare a apelat la designerii de la Lutz&Patmos, Hable Construction si Sigerson Morrison, iar rezultatul va fi o masina care satisface gustul oricarei femei pentru perfectiunea detaliilor. Din aceasta primavara, exclusiv pentru cumparatoarele care vor alege noul model Volkswagen, Lutz&Patmos vor crea doua modele de cuverturi din casmir, Hable Construction – o esarfa de matase, iar Sigerson Morrison vor completa garderoba stylish de masina cu o pereche de pantofi creati special pentru condus si o pereche de manusi.

Dar se poate si mai bine, respectiv o linie intreaga de designer dezvoltata pentru o companie producatoare de masini. Colaborarea dintre designerul britanic Amanda Wakeley si Aston Martin va include o colectie Amanda Wakeley for Aston Martin ce se va lansa anul acesta.

Designer gadget
La inceput au fost laptopurile. Un obiect absolut indispensabil pentru femeile de cariera, dar care aduce cu sine un mic neajuns – nu e tocmai sic, iar gentile de laptopuri sunt in cel mai fericit caz foarte sterse. Era firesc ca producatorii de laptop-uri sa se gandeasca la o modalitate de a face acest obiect purtabil atat la birou, cat si intr-o cafenea la moda. Pentru o infuzie de creativitate, compania Intel a recurs la ajutorul lui Julien MacDonald, designerul casei Givenchy la acea vreme, care a creat o geanta foarte trendy pentru laptop, disponibila in trei culori. Dupa acest succes, anul urmator Intel a colaborat cu talentatul Roland Mouret care a creat cateva modele de huse extrem de funky pentru laptop.

Insa nimic nu poate intrece in coeficient de popularitate telefonul mobil de designer. Diane von Furstenberg si Anna Sui pentru Samsung sau Escada pentru Siemens sunt cateva din creatiile ce au marcat stilul oricarei fashion-victim care se respecta. Se pare ca designerii italieni se bucura de cel mai mare succes printre cumparatoarele de telefoane mobile, astfel ca Roberto Cavalli a lansat, impreuna cu LG, un model in trei versiuni animal print cu negru, auriu sau argintiu. Mai recent, Motorola a colaborat cu Dolce&Gabbana pentru un model ce a facut furori, placat cu aur si cu un pandantiv Dolce&Gabbana. Cei de la Samsung au ales linia Versus a casei Versace pentru lansarea unui model de telefon adresat tinerilor. O alta combinatie perfecta intre stil si tehnologie este noul model Nokia 7373 Special Edition, realizat impreuna cu designerul Giambattista Valli. Pentru lansarea unui telefon atat de fashion, nu se putea alege un moment mai potrivit decat Saptamana Modei de la Paris… insa cel mai asteptat telefon al  sezonului a fost, fara indoiala, noul Prada de la LG. La acest model, tehnologia e la fel de spectaculoasa ca designul celebrei case italiene: telefonul Prada impresioneaza cu o interfata sofisticata care elimina conventionalele taste.

Picture perfect
Camerele digitale pot fi un accesoriu la fel de stilat precum o geanta de designer. Mai ales daca se vand intr-una din aceste genti… Cum a fost setul in editie limitata de la Canon, a carui geanta speciala pentru modelul PowerShot a fost realizata de Coach, o companie celebra pentru produsele din piele.

Gentile pot da nastere unor pasiuni de neinteles pentru neinitiati, insa este clar ca firmele producatoare de camere digitale le inteleg puterea de atractie. Asta pentru ca si Nikon are o propunere irezistibila… La sfarsitul anului trecut, a lansat un nou model in colaborare cu unul dintre cei mai hip designeri ai momentului, Zac Posen. Accesoriul creat de Zac pentru noile modele Coolpix, S7c si S9, este o geanta speciala pentru camera digitala, cu o alura vintage ce ii garanteaza succesul.

Sampanie couture
In lumea modei, Karl Lagerfeld este un zeu. Unul care continua sa surprinda printr-o uimitoare versatilitate: creeaza peste zece colectii anual pentru Chanel, Fendi si Lagerfeld Gallery, este pasionat de design interior, se ocupa de o librarie si are o cariera de success ca fotograf. Pentru Dom Pérignon, colaborarea cu un asemenea icon nu putea decat sa aduca un plus de glamour. Anul trecut, Lagerfeld a fost solicitat de producatorii de sampanie in calitate de fotograf pentru o campanie speciala: Dom Pérignon Vintage 1998. Karl a ales-o ca imagine pe Helena Christensen, una dintre supermodelele anilor ’90, iar rezultatul a fost o serie de fotografii care au reusit sa redea perfect savoarea plina de sofisticare si decadenta a sampaniei Dom Pérignon. Succesul campaniei a insemnat o noua colaborare, de data aceasta pentru Dom Pérignon Rosé 1996 si cu o Eva Herzigova plina de senzualitate ca imagine.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Fashion for brands
/media-marketing/fashion-for-brands-1008614
1008614
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.