Daca va place glossy

Postat la 03 iunie 2008 60 afişări

In ultima jumatate de an, pe piata de reviste glossy up-market pentru femei s-au lansat nu mai putin de patru titluri noi. Atractia editorilor pentru aceasta nisa are la baza atragerea banilor din publicitate, insa duce si la aglomerarea pietei. Este loc insa pentru toate aceste titluri?

Sfarsitul anului 2007 si inceputul lui 2008 a insemnat aparitia a patru titluri noi pe piata revistelor up-market pentru femei - Harper’s Bazaar, Eve, InStyle si Marie Claire. Odata cu aparitia lor, numarul de reviste glossy up-market pentru femei s-a dublat, ceea ce ii face pe reprezentantii companiilor de publishing sa exprime pareri diferite in ceea ce priveste aglomerarea pietei. Els Loesberg, director general al Sanoma Hearst Romania, compania care editeaza revistele Cosmopolitan, Harper’s Bazaar si Marie Claire, spune ca piata revistelor are inca potential de crestere: “Piata de reviste nu este aglomerata deloc, cu totii avem inca cifre de tiraj mici. In primul trimestru, publicatiile noastre au crescut, desi s-au lansat nume noi”.

O opinie diferita are Cristina Simion, directorul general al Edipresse Romania, grupul care editeaza revista Elle, cel mai cunoscut nume de pe aceasta piata. Ea considera ca acest segment este in Romania mult mai aglomerat decat in alte tari, atat raportat la marimea pietei, cat si la puterea de cumparare. “Sunt mai multe titluri internationale decat in piete cu potential mult mai mare, cum sunt de exemplu Polonia sau Ungaria. In mod clar, nu toate aceste titluri vor fi investitii profitabile, cel putin pe termen scurt si mediu”, spune ea, adaugand ca sunt editori care aleg sa lanseze titluri mai mult pentru imagine, profitul fiind mai putin important.

“Piata este aglomerata atat timp cat ne comparam cu pietele vestice ca numar de titluri, dar ca venituri din publicitate si ca numar de cititori, suntem sub aceste piete”, afirma Cosmina Noaghea, directorul PubliMedia International, care editeaza The One.

Daca pentru unii editori conteaza imaginea atunci cand lanseaza titluri noi, pentru altii un rol important il are intrarea unor branduri de lux internationale, care investesc in publicitate in revistele pentru femei. Printre marcile premium care s-au lansat de curand pe piata interna se numara LVMH, Christian Lacroix, Cacharel, Cavalli, Versace, Massimo Dutti. Lansarea unor astfel de branduri o face pe Els Loesberg sa declare ca o revista precum Marie Claire era necesara pentru clientii de publicitate. “Primul numar al revistei a avut aproximativ 80 de pagini cu reclame. Pentru advertiseri era timpul potrivit pentru o astfel de lansare, intrucat acestia prefera brandurile de publicatii internationale”, afirma Loesberg, adaugand ca este timpul potrivit si pentru lansarea Vogue, competitorul direct al Harpers’s Bazaar. Ea afirma ca la inceputul anului viitor va mai lansa inca trei titluri de reviste.

Potrivit datelor Studiului National de Audienta din perioada ianuarie 2007- ianuarie 2008, revista cea mai citita a fost Cosmopolitan, cu 204.000 de cititori, dar in scadere cu 6,4% fata de perioada octombrie 2006-octombrie 2007, o alta revista importanta care a inregistrat mai putini cititori fiind Elle, care a scazut cu 2,3%, ajungand la 127.000 de cititori.

Pe de alta parte, revista Tabu a crescut cu 2,5%, pana la 167.000 de cititori fata de perioada de studiu anterioara, in timp ce Tango a crescut cu 4,9%, la 64.000 de cititori.

Cum se reflecta aceste date in investitiile in publicitate? Potrivit datelor AlfaCont, anul trecut investitiile in publicitate la rate card (investitiile brute fara discount) pentru Cosmopolitan, Elle, Tabu si The One au fost de aproximativ 15,5 milioane de euro, iar estimarile editorilor implicati variaza la randul lor in functie de numarul si de numele revistelor luate in considerare.

Cosmina Noaghea considera ca anul trecut piata de reviste glossy up-market a fost de aproximativ noua milioane de euro, din aceasta suma sase milioane reprezentand veniturile nete din publicitate, iar trei milioane cele din vanzari.

Revistele considerate de Cosmina Noaghea ca fiind up-market sunt Beau Monde, Elle, Tabu, Tango si The One. Ea spune ca The One a avut anul trecut incasari din publicitate de aproximativ 1 milion euro, pentru acest an estimand o crestere de 50%.

Laura Cristescu, publisher de reviste lifestyle in cadrul grupului Realitatea-Catavencu, care editeaza revista Tabu, apreciaza ca din totalul investitiilor in publicitate pe piata de presa scrisa, pe care o evalueaza la aproximativ 88 de milioane de euro pentru anul 2007, pentru reviste s-au cheltuit aproximativ 30 de milioane de euro.

Ea afirma ca din totalul pietei de 30 de milioane de euro, in jur de 15-20 de milioane de euro au fost investiti in publicatiile up-market pentru femei si estimeaza pentru acest an o crestere de 20%.

Revistele luate in considerare de Laura Cristescu au fost Elle, Cosmopolitan, Glamour, Tabu, The One, Harper’s Bazaar si Beau Monde.

Ruxandra Buha, buying director la Starcom Media Vest, divizia de media a grupului de comunicare Leo Burnett, evalueaza incasarile din publicitate ale revistelor glossy pe parcursul anului trecut la aproximativ 9 milioane de euro, titlurile la care se raporteaza fiind Elle, Cosmopolitan, Tabu si The One. Ea apreciaza ca Elle a avut incasari de circa 3,2 milioane de euro, Cosmopolitan - 2,4 milioane de euro, in timp ce Tabu si The One au avut fiecare aproximativ 1,5 milioane de euro.

In ceea ce priveste perspectiva pentru acest an, daca Laura Cristescu crede intr-o crestere a sumelor din publicitate cu 20%, alte estimari sunt mult mai modeste. Maria Bucur, media account director la MindShare, agentia de media a grupului de comunicare Ogilvy, apreciaza ca valoarea investitiilor in publicitate pe piata de reviste glossy up-market pentru femei va ajunge anul acesta la 22,5 milioane de euro, cu aproximativ 2% mai mult fata de anul trecut, revistele la care se raporteaza fiind Beau Monde, Cosmopolitan, Elle, Glamour, Harper’s Bazaar, Tabu si The One. Reprezentanta agentiei de media MindShare considera ca cele mai mari incasari din publicitate in 2008 le vor avea Cosmopolitan, cu 2,5 milioane de euro, Elle, cu venituri de 1,9 milioane de euro, si Tabu, cu 1,3 milioane de euro

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
reviste,
publicatii,
glossy,
up-market,
/media-marketing/daca-va-place-glossy-2683184
2683184
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.