2008, tulbure pentru presa

Postat la 08 ianuarie 2008 1 afişăre

2008 se anunta extrem de agitat pe piata de media si publicitate, cu o crestere in continuare a concurentei si cu numeroase achizitii previzibile atat in presa scrisa sau online, cat si pe segmentul de televiziune.

Cum va arata piata de publishing?

Cosmina Noaghea, director publishing al PubliMedia: „Piata de publishing in 2008 probabil ca va fi si mai aglomerata decat in acest an, cel putin pe segmentul revistelor glossy pentru femei si al revistelor specializate, iar publicatiile existente vor investi tot mai mult in marketing. Competitia pentru cititori tot mai selectivi va creste si se vor dezvolta mult editiile online ale publicatiilor, ca o incercare de compensare a numarului de cititori pierduti in print si pentru a obtine o audienta totala mai mare“. 

Ce vor face editiile print ale ziarelor/revistelor pentru a rezista concurentei new media?

Claudiu Serban, director general adjunct al Ringier: „Ca in orice piata complexa, cum este cazul pietei media, nu exista retete general valabile. In mod cert, promotiile puternice ajuta, cel putin pe termen scurt, dar exista si un revers al medaliei, care ar trebui probabil analizat cu mai multa prudenta de catre noi toti“.

Cat de mult va mai scadea consumul de televiziune in 2008?

Anca Budinschi, director executiv al Pro TV: „Intr-un fel reiese ca pana acum televiziunea a stat linistita pentru ca era internetul fragil. Nu este asa, concurenta intre televiziuni ne-a tinut mereu in priza. Eu privesc internetul ca pe un mijloc de promovare. In fond, este la indemana oricui sa-si lanseze propriile site-uri unde sa-si regaseasca publicul, daca acesta pleaca din TV. Marea problema a statiilor mari nu este new media, ci tot televiziunea, statiile mici. Publicul s-a impartit intre mai multe canale“.

Ce vor aduce Campionatul European de fotbal si Olimpiada in piata de publicitate?

Carmen Chipuc, managing director al Starcom: „Pentru ca echipa Romaniei s-a calificat la un turneu final, va starni o emotie nationala in jurul Europenelor. Ambele evenimente vor aduce investitii importante. Campionatul European din Austria si Elvetia va fi avantajat fata de Olimpiada din Beijing, prin faptul ca se va disputa in prime time dupa ora Romaniei, atragand astfel o audienta mult mai mare“.

Va fi 2008 un an al achizitiilor si fuziunilor?

Carmen Chipuc, managing director al Starcom: „Este foarte probabil ca anumiti jucatori, cum ar fi Antena 1, sa devina tinte de achizitie pentru trusturi internationale care doresc sa opereze tv intr-o piata atractiva cum e Romania. Cred ca va fi un an al achizitiilor, si nu doar in tv, ci si in presa scrisa si pe internet. Probabil ca mai multe reviste si ziare, plus zeci de site-uri din top 100 vor fi cumparate de trusturi straine si romanesti“. Manuela Necula, head of country al Ogilvy Group Romania, adauga ca aceste miscari vor fi completate si de demersurile marilor grupuri internationale de a-si creste actionariatul in operatiunile locale.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media

Citeşte pe Gandul.ro

/media-marketing/2008-tulbure-pentru-presa-2327186
2327186
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.