Radu Timiş

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 21 noiembrie 2013 6334 afişări

Radu Timiş, Cris-Tim

Radu Timiş

Radu Timiş a pierdut de două ori tot ce a investit, a treia oară a plecat la drum cu un chioşc, iar afacerile sale depăşesc azi 80 de milioane de euro. Radu Timiş a construit din temelii Cris-Tim, a inventat marca Salam Săsesc şi ţinteşte vânzări de cinci ori mai mari până în 2022.

Radu Timiş nu crede că spiritul antreprenorial poate fi dobândit, ci pur şi simplu, ne naştem sau nu cu simţul banilor. Simte că are nişe noi de atacat, iar lista de planuri pe care vrea să le pună în aplicare e lungă. Compania lui Radu Timiş a înregistrat în 2012 o cifră de afaceri de 83 de milioane de euro şi cel mai bun EBITDA, de 10,5 milioane de euro, din istoria Cris-Tim. Radu Timiş a influenţat decisiv piaţa preparatelor de carne din România. Radu Timiş a construit grupul Cris-Tim, compus din şapte firme, cu activităţi în principal în producţia, distribuţia şi vânzarea preparatelor din carne. Antreprenorul în vârstă de 50 de ani spune că s-a născut cu "simţul banilor", iar un exemplu este faptul că părinţii i-au dat bani doar în prima lună de studenţie, iar apoi "le trimiteam eu bani acasă".

Radu Timiş este absolvent al Institutului Naţional de Educaţie Fizică şi Sport din Bucureşti, iar după terminarea studiilor a lucrat ca profesor în Olteniţa vreme de trei ani. La începutul lui 1990 s-a întors în Bucureşti şi s-a angajat timp de doi ani ca instructor sportiv la piscina fostului hotel Bucureşti, actualul Radisson. Primii paşi de antreprenoriat au fost făcuţi în 1992, în domenii care nu au nicio legătură cu activitatea din prezent. Deşi a fost tentat să-şi facă o farmacie în loc de chioşc ("iar cu ambiţia şi tenacitatea mea ajungeam departe"), este încredinţat că alegerea făcută este potrivită. "Viitorul businessului, în afară de energie, va fi mâncarea", spune Radu Timiş, care face referire la prognoza ONU pentru 2030, când preţurile alimentelor ar putea fi de 100-170 de ori mai mari decât acum. "În cinci ani, când se va termina criza, va începe criza alimentară, iar alimentele vor fi precum aurul."

Radu Timiş crede că peste zece ani businessul pe care îl conduce va fi de cel puţin cinci ori mai mare decât acum, cu vânzări de 400 de milioane de euro. Visul său a fost mereu să fie numărul unu în piaţă şi "când am făcut compania mi-am propus să aibă o viaţă de 100 de ani".

 

Ioan Niculae, Radu Enache, George Copos, Luchi Georgescu, Anca Vlad, Radu Timiş, Ştefan Vuza, Vasile Turcu şi alţi 500 de proprietari de companii româneşti s-au reunit în luna martie în cadrul asociaţiei „Forumul Investitorilor Autohtoni”, organizaţie care reprezintă interesele antreprenorilor locali în relaţia cu autorităţile.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Radu Timiş,
Cris-Tim
/lideri/radu-timis-11712327
11712327
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.