Dragoş Pavăl

Autor: Ioana Matei Postat la 28 octombrie 2013 4691 afişări

Dragoş Pavăl

Dragoş Pavăl

Dragoş Pavăl a clădit în 20 de ani o reţea care a ajuns azi să numere 20 de magazine, câştigând cotă de piaţă mai cu seamă în plină criză, când a investit peste 200 de milioane de euro. Dedeman este în acest moment nu doar liderul din domeniul bricolajului, ci şi cel mai mare retailer român.

Povestea lui Dragoş Pavăl a început în primii ani după revoluţie, când, altăuri de fratele Adrian Pavăl, dintr-o familie cu opt copii, au pornit afacerea de la zero. A durat mai bine de zece ani până au ajuns la formatul actual de magazin. În 1995 a văzut primul magazin de bricolaj de mari dimensiuni şi şi-a propus să facă acelaşi tip de afacere.

În vreme de criză însă, când mai toate reţelele comerciale şi-au văzut vânzările scăzând dramatic şi au preferat o politică precaută, Dedeman s-a extins rapid, iar numărul de magazine a crescut de peste două ori. Vânzările au fost şi ele pe trend ascendent, depăşind anul trecut 2 miliarde de lei, în creştere cu 29% faţă de 2010. Pentru anul în curs 2012 compania şi-a bugetat un plus de zece procente faţă de 2011. Anul trecut Dedeman a raportat vânzări mai mari decât concurenţii săi plasaţi pe locurile următoare (Bricostore, Praktiker şi Baumax) la un loc.

Patru noi magazine - la Bistriţa, Constanţa, Râmnicu Vâlcea şi Slatina - au fost inaugurate în 2012, obiectivul declarat al lui Dragoş Pavăl fiind să ajungă la 45 de magazine până în 2015. Retailerul are în acest moment suprafeţe de vânzare de peste 310.000 mp, 30 de magazine, două centre logistice şi parc auto propriu. Pe rafturile magazinelor, cu suprafaţă de vânzare între 6.000 şi 18.000 mp sunt aşezate peste 45.000 de produse. 

Reţeaua de bricolaj Dedeman, controlată de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl din Bacău, a ajuns în 2013 la 35 de magazine în urma finalizării unei investiţii de 12,5 milioane de euro la Târgu-Mureş, unde a fost construită o unitate cu o suprafaţă de 13.700 de metri pătraţi. În piaţa de bricolaj şi distribuţie de materiale de construcţii, estimată la circa 1,8 miliarde de euro pe an, principalii competitori ai Dedeman sunt reţelele Arabesque (controlată de omul de afaceri Cezar Rapotan), Ambien (Ioan Ciolan), Praktiker, Bricostore (deţinută de Kingfisher), BauMax sau Hornbach.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
DRAGOS PAVAL,
Dedeman
/lideri/dragos-paval-11576446
11576446
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.