100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Anca Vlad, Fildas

Autor: Razvan Muresan Postat la 05 august 2012 363 afişări

Anca Vlad avea 27 de ani când a ajuns coordonator de vânzări, controlând un export de peste 200 de milioane de dolari.

În scurt timp a fost remarcată de companiile farmaceutice care veneau în România după Revoluţie, dat fiind că în 1987 s-a transferat la Camera de Comerţ ca economist principal, unde se ocupa de zona de medicamente. "Îmi doream foarte mult să călătoresc, iar acolo exista o largheţe mai mare." După 1989 a început, "la fel ca toată lumea", să facă afaceri pe cont propriu: "Aveam un salariu de 1.200 de dolari, din care primeam 200." Aşadar, a început consultanţa de marketing, mai exact familiariza străinii cu oportunităţile de afaceri pe care le oferea România. Treptat, companiile farmaceutice nu mai aveau cui să vândă produsele, întrucât firmele de stat se destrămaseră. Aşa că a decis să se mute înspre latura comercială.

"Principalul capital pe care l-am avut a fost încrederea pe care am stârnit-o oamenilor în mine." De fapt, aşa a primit primul camion de medicamente, în valoare de câteva zeci de mii de lire sterline. Pe piaţă nu mai era nimeni, iar primul produs pentru care a conceput partea de marketing de la A la Z a fost Aquafresh. "Îmi amintesc că am cumpărat seriale de la BBC pe care le ofeream posturilor TV ca să îmi difuzeze reclama la pastă de dinţi." Între timp, Anca Vlad a început să distribuie produse către combinatele de zootehnie din ţară, iar în trei-patru ani afacerea a ajuns destul de sus. "Cel mai greu era să te concentrezi. Puteai să faci orice, dar domeniul medicamentelor a fost mereu mai frustrant, marjele erau mai mici", mărturiseşte Vlad. Fildas a ajuns în prezent unul dintre cei mai puternici distribuitori de medicamente pe plan naţional, iar Catena o reţea de farmacii care contează tot mai mult printre marile lanţuri. Visul Ancăi Vlad e pe cale să se împlinească: "În zece ani aş dori ca oamenii să nu spună că merg la farmacie, ci la Catena".


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-cele-mai-puternice-femei-din-business-astazi-anca-vlad-fildas-9890972
9890972
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.