STUDIU DE CAZ

Postat la 13 iunie 2006 1 afişăre

PHILIP KOTLER - pArintele marketingului

 

"Ca sa inveti marketingul iti trebuie o zi. Din nefericire, ca sa-l stapanesti iti trebuie o viata."

 

Philip Kotler (75 de ani) este al patrulea guru in management al tuturor timpurilor, conform Financial Times (dupa fostul CEO al General Electric Jack Welch, seful Microsoft Bill Gates si parintele managementului Peter Drucker). Parintele al marketingului mondial - cum a fost supranumit - Kotler a scris aproape 20 de carti despre marketing, devenite de referinta. Kotler este practician in marketing, consultant si manager in acelasi timp. Conduce o companie globala de consultanta, Kotler Marketing Group. A calatorit ani buni in Europa, Asia si America de Sud oferind sfaturi companiilor despre cum sa aplice principii economice si de marketing sanatoase pentru a deveni mai competitive.

Printre cei mai cunoscuti clienti ai sai se numara IBM, General Electric, AT&T, Honeywell, Banca Americii, Merck. A oferit de asemenea consultanta unor guverne despre cum sa-si dezvolte si pozitioneze resursele companiilor pe care le detin. 

 

VOLUME: "Kotler on Marketing"; "Lateral Marketing"; "Strategic Marketing for Non-Profits"; "Marketing Professional Services"; "Marketing From A to Z"; "The 10 Deadly Marketing Sins"; "Marketing Moves"; "The Marketing of Nations".

 


michael porter - numarul 1

 

"Esenta strategiei e sa alegi ce sa nu faci."

 

Cel mai vanat business guru si strateg al lumii, Michael Porter (59 de ani) nu se considera, totusi, un guru, desi dupa moartea lui Peter Drucker domina topurile ganditorilor de business. "Ma consider scriitor si profesor", s-a autocaracterizat el pentru BUSINESS Magazin. Profesor la Harvard Business School inca din 1973, Porter e o autoritate in domeniul strategiei competitive si al competitivitatii internationale, sustinand conferinte pentru companii precum AT&T, First Boston si Procter & Gamble. Porter a scris 15 carti; una dintre ele, "Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors", a ajuns la a 45-a editare si este tradusa in 15 limbi, fiind vazuta drept o biblie in domeniu.

Presedintele american Ronald Reagan l-a desemnat pe Porter presedinte al comisiei pentru competitivitate industriala, iar de atunci acesta a avut un cuvant de spus in politicile economice ale Congresului american si ale unor guverne straine.

 

VOLUME: "How Competitive Forces Shape Strategy"; "Competitive Strategy"; "From Competitive Advantage to Corporate Strategy"; "What is Strategy"; "Strategy and the Internet".

 


richard branson - antreprenorul

 

"Oportunitatile de business sunt ca autobuzele, intotdeauna mai vine unul."

 

Fondator al grupului  Virgin, sir Richard Branson (56 de ani), a carui avere e estimata la 3 mld. $, face parte din categoria antreprenorilor guru, nu din cea a profesorilor. Imperiul lui a inceput cu o revista, "Student Magazine", dar prima lui intreprindere a fost un magazin de discuri. In 1972 a lansat casa de discuri Virgin - pe care a vandut-o companiei EMI in 1992. Au urmat compania aeriana Virgin Atlantic, Virgin Mobile,  Virgin Blue. Branson a dezvoltat si doua branduri de bauturi, Virgin Cola si Virgin Vodka, iar in 2004 a anuntat ca lanseaza Virgin Galactic, o companie de turism spatial. Rareori e Branson vazut in tinuta business, iar presa il califica drept "sclipitor" ori "excentric", in special din pricina spectaculoaselor evenimente prin care isi promoveaza marca. Chiar daca sustine ca nu si-a planificat succesul, are 10 secrete de business: 1. Provoaca-i pe cei mari; 2. Fii casual; 3. Cearta-te: totul e negociabil; 4. Distreaza-te muncind; 5. Fa ceea ce trebuie pentru brand; 6. Zambeste la camera; 7. Nu condu oi, mana feline; 8. Misca-te ca un glont; 9. Marimea conteaza; 10. Fii un om obisnuit.

 

VOLUME: "Losing My Virginity: How I’ve Survived, Had Fun, And Made a Fortune Doing Business My Way"; "The Adventures of a Balloonist".

 


alan greenspan - finantistul

 

"Stiu ca voi credeti ca intelegeti ceea ce va ganditi ca am spus, dar nu sunt sigur ca va dati seama ca ceea ce ati auzit nu e ceea ce am vrut sa spun."

 

Fost presedinte, pana in ianuarie, al Federal Reserve, Alan Greenspan (80 de ani) a fost ani la rand considerat unul dintre cei mai influenti oameni - daca nu chiar cel mai influent - din economia mondiala. A devenit, fara voia lui, o celebritate, iar imediat dupa retragerea din functie a semnat un contract pentru cartea pe care inca n-a scris-o, primind un avans garantat de 8,5 mil. $. Discursurile sale, care odata clatinau pietele - dar erau gratuite - "sunt livrate acum cu taraita unor audiente exclusiviste, unele care isi permit sa plateasca sume de sase cifre ca sa-l auda", scria in martie The New York Times facand referire la discutia pe care Greenspan a purtat-o cu cativa executivi de la banca Lehman si la discursurile sustinute dupa plecarea de la Fed: una prin satelit, pentru un grup din Tokyo, iar cealalta in fata clientilor ABN Amro. Greenspan e faimos pentru capacitatea sa de a tine discursuri fie atat de tehnice incat putini le puteau intelege, fie de natura sa starneasca confuzie. "Putini pot zapaci Wall Street-ul asa cum o poate face presedintele Rezervei Federale", comenta intr-un articol U.S. News & World Report, in vreme ce un post de radio, Motley Fool, a creat un concurs intitulat "Ce-a vrut sa spuna presedintele Fed?", in care participantii trebuia sa explice declaratiile lui Greenspan.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
STUDIU DE CAZ
/cover-story/studiu-de-caz-1051533
1051533
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.