STUDIU DE CAZ
Modelul CVP
CVP Packaging este un IMM din Franta, fondat in 1979, cu sediul in Linselles, aproape de frontiera cu Belgia. Compania e specializata in producerea de ambalaje din plastic si sticla pentru farmaceutice, produse alimentare etc. Presedintele CVP si fondatorul acesteia este Jean Michel Lehembre, care face o analogie interesanta intre dezvoltarea companiei si povestea celui de-al patrulea copil al sau, Gaspard, un tanar indian care si-a petrecut primii opt ani din viata pe strazile din Bombay si alte 15 luni la orfelinat. Modul in care s-a schimbat tanarul dupa venirea in Franta e asemuita de Lehembre cu evolutia companiei sale. Pana in 1993, CVP s-a dezvoltat, practic, fara o forma coerenta de management. Dupa 1993, o serie de evenimente dramatice i-au schimbat destinul. Primul a fost plecarea partenerului lui Jean Michel Lehembre la manastire, din pricina tensiunii acumulate in cei sapte ani de afaceri. La scurt timp, Lehembre a avut un serios accident de masina, al carui singur supravietuitor a fost. Practic, timp de cateva luni compania a fost lipsita de management, supravietuind prin activitatea unui mic grup de angajati.
Marcat de experienta accidentului, Lehembre s-a schimbat, devenind mai flexibil si lipsit de temeri.
La schimbare au contribuit, spune el, atat volumul "Un merveilleux malheur", scris de sociologul Boris Cyrulnik, cat si activitatea la "Centre de Jeunes Dirigeants", o asociatie a tinerilor manageri. Asa ca in 1997 CVP fuzioneaza cu o alta companie, iar numarul directorilor creste la patru. Cum cele doua entitati erau la 200 de kilometri distanta, Lehembre intelege ca nu le poate administra si trebuie facuta integrarea. Cei patru directori petrec un an intreg, 2000, in sedinte de brainstorming despre viitorul companiei, redefinind roluri si activitati. Integrarea are loc in 2002 si un an mai tarziu compania era deja alta, cu obiective clare, ba chiar si cu un nou logo. Lehembre spune ca la baza managementului firmei sale stau acum: performanta (mix de nevoi si de rezultate ce implica stafful, clientii , actionarii, furnizorii, societatea in ansamblu si mediul); managementul si dezvoltarea acestuia; abilitatea de a gestiona schimbarile; adaptarea structurilor; permanenta reevaluare; capacitatea de a anticipa crizele.
Criza unei regiuni
Compania suedeza Pharmacia a fost fondata in 1911, ca distribuitor de produse medicale in regiunea
Criza regiunii
Cinci ani mai tarziu,
Cheia succesului a fost chiar politica de externalizare: afacerile la care aceasta a renuntat au fost, in esenta, o binecuvantare pentru regiune, generand stabilitate economica.
SURSA: EUROPEAN MONITORING CENTRE ON CHANGE
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












