PALIERE DE CONCURENTA

Postat la 18 aprilie 2007 2 afişări

In Romania sunt cateva zeci de companii care proceseaza lapte, dar cele ce acopera intreaga tara se numara pe degete, majoritatea fiind active doar la nivel local.

Friesland Foods Romania (FFR). Filiala companiei olandeze Friesland Foods a intrat pe piata in 2002, prin preluarea companiei olandeze Nutricia Dairy & Drinks, ce detinea Somesana din Satu-Mare, Belcar din Timisoara si pachetul majoritar la SCIL Targu-Mures. Din 2004, FFR este actionar majoritar la Napolact Cluj-Napoca, detinand in prezent sapte fabrici. Cifra de afaceri a FFR in 2006 a fost de 105 mil. euro, fata de 91 mil. euro in 2005.

Danone. Filiala companiei franceze Danone Romania a avut in 2005 o cifra de afaceri de cca.

70 mil. euro, in crestere cu 45% fata de 2004. Compania franceza a intrat anul trecut pe segmentul de lapte, marca Danone fiind consacrata pe rafturile de iaurt si smantana.

LaDorna. Grupul construit de la zero de omul de afaceri Jean Valvis, ce a vandut divizia de ape naturale Dorna catre Coca-Cola, a raportat in 2005 o cifra de afaceri de aproximativ 40 mil. euro, cresterea pentru anul trecut fiind estimata la 10%. LaDorna s-a orientat catre productia de alimente biologice, 20% din productia anuala fiind exportata in state europene, ca Grecia, SUA, Anglia, Germania si Spania.

Hochland. Cel mai mare producator de branza de pe piata autohtona estimeaza ca va realiza anul acesta o cifra de afaceri de 50 mil. euro, in crestere cu 15% fata de 2006. Compania detine pe piata romaneasca doua fabrici - la Sovata si Sighisoara.

Esalonul doi cuprinde companii cu cifre de afaceri intre 1 si 20 de milioane de euro. Intre acestea se numara Covalact, Prodlacta Brasov, Lactag, fabricile din Targoviste si Harghita, companii cu o prezenta puternica la nivel local si regional. Majoritatea au facut investitii cuprinse intre 1 si 5 milioane de euro in ultimii cinci ani, inclusiv fonduri SAPARD, si sunt in acest moment principalele variante de achizitii pentru companiile straine ce vor sa mai intre pe piata romaneasca.

Firmele mici. De ordinul sutelor, firmele mici au de infruntat cele mai mari dificultati din perspectiva aderarii la UE. Daca vor sa ramana pe piata, pana la finele anului 2007 trebuie sa finalizeze sau sa aiba in curs de derulare investitii prin care sa se alinieze la cerintele impuse de legislatia UE din punctul de vedere al igienei, al protectiei mediului s.a.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
PALIERE DE CONCURENTA
/cover-story/paliere-de-concurenta-1054201
1054201
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.