MILIOANELE DE MIJLOC

Postat la 17 octombrie 2006 1 afişăre

Plecand de la premisa ca peste trei sferturi din mesajele publicitare se adreseaza clasei de mijloc si ca ponderea acesteia in populatia Romaniei este estimata de sociologi acum la 20-25%, se poate deduce ca cei circa un sfert dintre romani - membrii clasei mijlocii - genereaza peste trei sferturi din consumul total. Ce tip de afaceri au hranit acestia in ultimii ani?

 

CURATENIE SI INGRIJIRE PERSONALA: Intre 2001 si 2005 au avut loc cresteri mai importante la produsele universale de curatat - 141%; produse pentru spalat vase - 35%; detergenti - 25%; pasta de dinti - 12%; sapun - numai 4% in volum (din cauza cresterii cererii pentru sapun lichid).

 

CAFEA MACINATA: Consumul a inregistrat o crestere de 39% in 2001 fata de 1998 si, apoi, o crestere de 64% in 2005.

 

SUPERMARKETURI: Ponderea supermarketurilor, ca loc de aprovizionare, a crescut de la 2% la 16% intre 1998 si 2005, in detrimentul pietelor si tarabelor, care au inregistrat o scadere de la 19% la 5%.

 

TELECOM: Anul trecut, romanii au vorbit cu 4,2 mld. minute pe telefon mai mult decat in 2003 (17,5 mld. vorbite in 2005 versus 13,3 mld. in 2005). Cea mai mare crestere a traficului s-a inregistrat de pe telefonul mobil in strainatate - de la 400.000 de minute vorbite in 2003 la 1 milion anul trecut (mai mult decat dublu). Pe locul al doilea ca ritm de crestere s-a situat traficul intre telefoanele mobile (de la 30,5 milioane de minute vorbite in 2003 la 49,7 milioane in 2005). Iar numarul utilizatorilor de telefonie mobila s-a dublat in acelasi interval, de la 7,03 la 13,3 milioane.

 

TURISM: Circulatia turistica externa a crescut cu 36,8 de procente in 2005 fata de 2004. 230.584 de turisti romani au petrecut concediul in strainatate, pe primul loc in preferintele acestora situandu-se Grecia cu o crestere de 67,3%, urmata de Italia, Turcia, Spania si Franta.

 

BANCI:  Creditul pentru populatie a crescut de peste 50 de ori in ultimii 5 ani. Creditele de consum le depasesc de trei ori pe cele pentru locuinta (in zona euro, structura este diametral opusa: 32% credit de consum vs. 68% cel ipotecar sau imobiliar).

 

AUTO: In iulie 2006, vanzarile de autoturisme autohtone au crescut cu aproape 50% fata de perioada similara a anului trecut. Anul trecut, vanzarile totale de autoturisme au avut o crestere de 48,5%.

 


SURSE: GFK; ANRC; FEDERATIA PATRONATELOR DIN TURISMUL ROMANESC; COMPANIILE

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
MILIOANELE DE MIJLOC
/cover-story/milioanele-de-mijloc-1052537
1052537
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.