INTERVIU
Ce face un guru pe parcursul unei zile? "25% il dedic cercetarii; 25% predau; 25% ofer consultanta; 25% ma relaxez", spunea anul trecut Philip Kotler, intr-o discutie cu BUSINESS Magazin. Dar de ce comunitatea de business are nevoie de guru si cum se poate atinge acest statut? Raspunde Philip Kotler, intr-un interviu acordat pentru acest articol.
Cum va impacati cu statutul de "business guru"?
Philip Kotler: As prefera cuvantul "expert" in loc de "guru". Guru implica o mare intelepciune spirituala, o virtute care cu greu se regaseste in majoritatea dintre noi.
Aveti vreodata sentimentul ca oamenii asteapta prea mult de la dvs.?
Mi-ar placea ca, dupa fiecare conferinta pe care o tin, oamenii sa plece cu cel putin o idee noua pe care ar vrea sa o implementeze. Unii spun ca raman cu multe astfel de idei. Cativa spun ca o conferinta de-a mea le confirma ceea ce stiau deja, dar ca se simt mai bine dupa ce au aceasta confirmare.
Au nevoie oamenii de afaceri de guru?
"Guru" inspira faptul ca exista raspunsuri adanci, bine ascunse, la intrebari delicate - iar gasirea "guru-lui" potrivit ar fi o binecuvantare. Ceea ce va oferi un avantaj competitiv companiei care afla prima raspunsurile de la guru-ul potrivit.
Care a fost cel mai mare succes al dvs. si cum s-a tradus el in rezultate de business?
Eu simt ca cel mai mare succes al meu are loc atunci cand o companie nu mai vede departamentul de marketing drept "un departament" si accepta faptul ca este un mod de a vedea lucrurile fundamental nou si productiv, care atrage dupa sine revizuirea de teorii si practici invechite. Cand companii ca IBM si GE numesc Chief Marketing Officers, nu numai Vice-Presidents of Marketing, simt ca am succes.
Ce ganditorii in business admirati?
Peter Drucker este numarul 1, 2 si 3. Apoi i-as adauga pe Ted Levitt, Tom Peters si Michael Porter.
Cum poate un ganditor ajunge la statutul de guru in business?
Sa creeze o carte originala sau un mesaj si sa demonstreze ca functioneaza.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












