CAREUL DE ASI
WPP, Publicis, Omnicom si Interpublic sunt "The Big Four" in publicitatea mondiala. Cumulat, companiile de media ale celor patru grupuri au invartit in 2005 bugete de reclama de peste 148 de miliarde de dolari in 40 de piete dezvoltate, potrivit previziunilor RECMA pentru 2005 (vezi nota). Careul celor patru giganti este prezent in formula completa si pe piata romaneasca. Mai jos, o radiografie a celor mai mari clienti ai agentiilor de media din Romania, detinute de sau afiliate la cele patru grupuri mondiale (listarea grupurilor s-a facut conform ierarhiei mondiale, iar a clientilor - in ordine alfabetica). Au fost listati si clientii agentiilor cu divizia de media incorporata (numiti clienti de media). Sursa valorilor: Ministerul de Finante, bilantul pe 2004 (ultimele date disponibile; sumele sunt aproximative si au fost calculate la valoarea medie a euro in 2004).
WPP, Publicis, Omnicom si Interpublic sunt "The Big Four" in publicitatea mondiala. Cumulat, companiile de media ale celor patru grupuri au invartit in 2005 bugete de reclama de peste 148 de miliarde de dolari in 40 de piete dezvoltate, potrivit previziunilor RECMA pentru 2005 (vezi nota). Careul celor patru giganti este prezent in formula completa si pe piata romaneasca. Mai jos, o radiografie a celor mai mari clienti ai agentiilor de media din
WPP VOLUMUL DE BUSINESS MONDIAL: 54,3 miliarde de dolari (2005)
| in | CIFRA DE AFACERI (2004) | PROFIT NET | Clienti actuali |
| MEDIACOM (GREY) | N/A* | N/A* | AVAS, Nokia, Petrom, Procter & Gamble, RomTelecom |
| MEDIA INSIGHT (OGIVLY) | 8,2 mil. euro | 471.000 euro | Beiersdorf, Coty, Elite, Ferrero, Michelin, Novartis, Plus Discount, Tchibo, Volvo |
| MINDSHARE (OGILVY) | 21,3 mil. euro | 199.000 euro | BAT, Samsung, Telemobil (Zapp), Unilever |
| SCALA JWT** | 1,5 mil. euro | 36.000 euro | Banc Post, Parmalat |
| MEDIADGE PARTNERSHIP & Y&R/TEAM ADVERTISING***: | 3,2 mil. euro | 63.000 euro | Colgate Palmolive, Danone, TiriacAuto, Xerox |
*MEDIACOM A FOST INFIINTATA IN ROMaNIA IN 2005, INSA GREY - DIN CARE MEDIACOM FACE PARTE - A AVUT O CIFRA DE AFACERI DE 15,4 MILIOANE DE EURO SI UN PROFIT DE 421.000 DE EURO **AGENTIA ESTE FULL-SERVICE SI ARE DEPARTAMENT DE MEDIA INTEGRAT (PENTRU PLANIFICAREA SI INVESTITA BUGETELOR DE RECLAMA ALE CLIENTILOR).
PUBLICIS VOLUMUL DE BUSINESS MONDIAL: 38,7 miliarde de dolari (2005)
| in | CIFRA DE AFACERI (2004) | Profit net | Clienti actuali |
| STARCOM (LEO BURNETT) | 12,2 mil. euro | 433.000 euro | Altex, Avon, BCR, Kraft Foods, P&G (toate brandurile cu exceptia Gillette), Philip Morris, |
| STARLINK (LEO BURNETT) | 1,1 mil. euro | 115.000 euro | Cris-Tim, Cristalex, Fuchs Condimente, Romstal |
| OPTI MEDIA (PUBLICIS) | 8,5 mil. euro | 36.000 euro | British Airways, Finansbank, Germanos, Hochland, HP, LOreal (Maybelline, Garnier - planificare), OMV |
| ZENITH MEDIA (SAATCHI & SAATCHI) | 12,4 mil. euro | 153.000 euro | BRD, Carrefour, Caroli Food, Electrolux, ING Group, LG Electronics, LOreal, Nestlé, SAB Miller, |
OMNICOM VOLUMUL DE BUSINESS MONDIAL: 28,5 miliarde de dolari (2005)
| in | CIFRA DE AFACERI (2004) | Profit net | Clienti actuali |
| MEDIA DIRECTION (GRAFFITI BBDO) | 16,7 mil. euro | 165.000 euro | Automobile |
| OMD (TBWA, DDB) | 6 mil. euro | pierdere de 220.000 euro | Alpha Bank, BenQ Mobile/ Siemens, Dell, Henkel & Schwarzkopf (brandurile de detergenti si cosmetice), McDonalds, Perfetti Van Melle (Mentos, Alpenliebe) |
INTERPUBLIC VOLUMUL DE BUSINESS MONDIAL: 26,4 miliarde de dolari (2005)
| in | CIFRA DE AFACERI (2004) | Profit net | Clienti actuali |
| BRAND CONNECTION (LOWE & PARTNERS) | 504.000 euro | 16.300 euro | Asiban, imedia, Jolie Ville, Medic One |
| FCB* | 368.000 euro | 4,5 mil. euro | Lafarge, Lavazza, Piraeus Group |
| UNIVERSAL MCCANN (MCCANN ERICKSON)* | 26 mil. euro | 953.000 euro | A&D Pharma (Sensiblu), Coca-Cola, Connex Vodafone, Flanco, General Motors (Opel, Chevrolet), GSK (brandurile internationale), Interbrew, Johnson Wax, Ozone. |
| INITIATIVE MEDIA (LOWE & PARTNERS) | 13 mil. euro | 212.000 euro | GSK, Innovatics, Johnson & Johnson, |
*AGENTIA ESTE FULL-SERVICE SI ARE DEPARTAMENT DE MEDIA INTEGRAT (CEL CARE FACE PLANIFICAREA SI INVESTITA BUGETELOR DE RECLAMA ALE CLIENTILOR).
NOTA: 1. SUMA VALORILOR PROVIZORII
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












