CAREUL DE ASI

Postat la 21 februarie 2006 1 afişăre

WPP, Publicis, Omnicom si Interpublic sunt "The Big Four" in publicitatea mondiala. Cumulat, companiile de media ale celor patru grupuri au invartit in 2005 bugete de reclama de peste 148 de miliarde de dolari in 40 de piete dezvoltate, potrivit previziunilor RECMA pentru 2005 (vezi nota). Careul celor patru giganti este prezent in formula completa si pe piata romaneasca. Mai jos, o radiografie a celor mai mari clienti ai agentiilor de media din Romania, detinute de sau afiliate la cele patru grupuri mondiale (listarea grupurilor s-a facut conform ierarhiei mondiale, iar a clientilor - in ordine alfabetica). Au fost listati si clientii agentiilor cu divizia de media incorporata (numiti clienti de media). Sursa valorilor: Ministerul de Finante, bilantul pe 2004 (ultimele date disponibile; sumele sunt aproximative si au fost calculate la valoarea medie a euro in 2004).

WPP, Publicis, Omnicom si Interpublic sunt "The Big Four" in publicitatea mondiala. Cumulat, companiile de media ale celor patru grupuri au invartit in 2005 bugete de reclama de peste 148 de miliarde de dolari in 40 de piete dezvoltate, potrivit previziunilor RECMA pentru 2005 (vezi nota). Careul celor patru giganti este prezent in formula completa si pe piata romaneasca. Mai jos, o radiografie a celor mai mari clienti ai agentiilor de media din Romania, detinute de sau afiliate la cele patru grupuri mondiale (listarea grupurilor s-a facut conform ierarhiei mondiale, iar a clientilor - in ordine alfabetica). Au fost listati si clientii agentiilor cu divizia de media incorporata (numiti clienti de media). Sursa valorilor: Ministerul de Finante, bilantul pe 2004 (ultimele date disponibile; sumele sunt aproximative si au fost calculate la valoarea medie a euro in 2004).

 

WPP    VOLUMUL DE BUSINESS MONDIAL: 54,3 miliarde de dolari (2005)

in Romania

CIFRA DE AFACERI (2004)

PROFIT NET

Clienti actuali

MEDIACOM (GREY)

N/A*

N/A*

AVAS, Nokia, Petrom, Procter & Gamble, RomTelecom

MEDIA INSIGHT (OGIVLY)

8,2 mil.

euro

471.000 euro

Beiersdorf, Coty, Elite, Ferrero, Michelin, Novartis, Plus Discount, Tchibo, Volvo

MINDSHARE (OGILVY)

21,3 mil. euro

199.000 euro

BAT, Samsung, Telemobil (Zapp), Unilever

SCALA JWT**

1,5 mil. euro

36.000 euro

Banc Post, Parmalat

MEDIADGE PARTNERSHIP & Y&R/TEAM ADVERTISING***:

3,2 mil. euro

63.000 euro

Colgate Palmolive, Danone, TiriacAuto, Xerox

*MEDIACOM A FOST INFIINTATA IN ROMaNIA IN 2005, INSA GREY - DIN CARE MEDIACOM FACE PARTE - A AVUT O CIFRA DE AFACERI DE 15,4 MILIOANE DE EURO SI UN PROFIT DE 421.000 DE EURO **AGENTIA ESTE FULL-SERVICE SI ARE DEPARTAMENT DE MEDIA INTEGRAT (PENTRU PLANIFICAREA SI INVESTITA BUGETELOR DE RECLAMA ALE CLIENTILOR). DATELE DE BILANT REFLECTA INTREAGA ACTIVITATE A AGENTIEI  ***AGENTIA NU A FURNIZAT CLIENTII DEFALCAT. Y&R ESTE FULL-SERVICE SI SPUNE CA ARE DEPARTAMENT DE MEDIA INTEGRAT. DATELE DE BILANT REFLECTA INTREAGA ACTIVITATE A AGENTIEI. VALORILE EXPRIMATE SUNT OBTINUTE DIN CUMULAREA DATELOR Y&R/TEAM ADVERTISING CU CELE APARTINaND MEDIAEDGE PARTNERSHIP

 

 

PUBLICIS       VOLUMUL DE BUSINESS MONDIAL: 38,7 miliarde de dolari (2005)

in Romania

CIFRA DE AFACERI (2004)

Profit net

Clienti actuali

STARCOM (LEO BURNETT)

12,2 mil. euro

433.000 euro

Altex, Avon, BCR, Kraft Foods, P&G (toate brandurile cu exceptia Gillette), Philip Morris, Western Union

STARLINK (LEO BURNETT)

1,1 mil. euro

115.000 euro

Cris-Tim, Cristalex, Fuchs Condimente, Romstal

OPTI MEDIA (PUBLICIS)

8,5 mil. euro

36.000 euro

British Airways, Finansbank, Germanos, Hochland, HP, L’Oreal (Maybelline, Garnier - planificare), OMV

ZENITH MEDIA (SAATCHI & SAATCHI)

12,4 mil. euro

153.000 euro

BRD, Carrefour, Caroli Food, Electrolux, ING Group, LG Electronics, L’Oreal, Nestlé, SAB Miller, Toyota

 

 

OMNICOM    VOLUMUL DE BUSINESS MONDIAL: 28,5 miliarde de dolari (2005)

in Romania

CIFRA DE AFACERI (2004)

Profit net

Clienti actuali

MEDIA DIRECTION (GRAFFITI BBDO)

16,7 mil. euro

165.000 euro

Automobile Dacia, Dr. Oetker, HAT-Samsung, Holcim, Masterfoods, Pepsi & QAB, Renault Romania, Star Foods, Supreme, Ultra Pro Computers, Walmark, Wrigley

OMD (TBWA, DDB)

6 mil. euro

pierdere de 220.000 euro

Alpha Bank, BenQ Mobile/ Siemens, Dell, Henkel & Schwarzkopf (brandurile de detergenti si cosmetice), McDonald’s, Perfetti Van Melle (Mentos, Alpenliebe)

 

 

INTERPUBLIC           VOLUMUL DE BUSINESS MONDIAL: 26,4 miliarde de dolari (2005)

in Romania

CIFRA DE AFACERI (2004)

Profit net

Clienti actuali

BRAND CONNECTION (LOWE & PARTNERS)

504.000 euro

16.300 euro

Asiban, imedia, Jolie Ville, Medic One

FCB*

368.000 euro

4,5 mil. euro

Lafarge, Lavazza, Piraeus Group

UNIVERSAL MCCANN (MCCANN ERICKSON)*

26 mil. euro

953.000 euro

A&D Pharma (Sensiblu), Coca-Cola, Connex Vodafone, Flanco, General Motors (Opel, Chevrolet), GSK (brandurile internationale), Interbrew, Johnson Wax, Ozone.

INITIATIVE MEDIA (LOWE & PARTNERS)

13 mil. euro

212.000 euro

GSK, Innovatics, Johnson & Johnson, Orange, Mol, Pernod Ricard (Chivas, Jameson), Raiffeisen Group.

 

*AGENTIA ESTE FULL-SERVICE SI ARE DEPARTAMENT DE MEDIA INTEGRAT (CEL CARE FACE PLANIFICAREA SI INVESTITA BUGETELOR DE RECLAMA ALE CLIENTILOR). DATELE DE BILANT REFLECTA INTREAGA ACTIVITATE A AGENTIEI

 

NOTA: 1. SUMA VALORILOR PROVIZORII ESTIMATE DE RECMA PENTRU 2005 (PaNA LA INCHIDEREA ANULUI FISCAL; RAPORTUL FINAL VA FI DISPONIBIL IN APRILIE). RECMA ESTE, CONFORM PROPRIILOR DECLARATII, SINGURA COMPANIE DIN LUME CARE CERCETEAZA AGENTIILE DE MEDIA. PaNA IN PREZENT, RECMA A INVESTIGAT 400 DE AGENTII DE MEDIA DIN 40 DE TARI. ROMaNIA NU ESTE PREZENTA IN ACEST STUDIU, DAR RECMA FACE EFORTURI IN ACEASTA DIRECTIE, AU SPUS OFICIALI AI COMPANIEI PENTRU BUSINESS MAGAZIN. DACA ROMaNIA VA CONTA PENTRU ACEST RAPORT - ACEST LUCRU VA DEPINDE DE SPRIJINUL PE CARE RECMA IL VA PRIMI DE LA AGENTII. 2. SURSA CLIENTILOR: AGENTIILE

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CAREUL DE ASI
/cover-story/careul-de-asi-1049177
1049177
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.