Aeroporturile ruşinii: oraşul din România unde zboară un singur pasager pe zi

Autor: Razvan Muresan Postat la 22 iulie 2013 54731 afişări  

Tulcea. Constanţa. Satu Mare. Baia Mare. Suceava. Oradea. Arad. Craiova. Opt aeroporturi situate în zone strategice ale României zac cu pistele aproape goale şi se „mândresc” cu cel mult două zboruri pe zi. Ce sens are ca acestea să mai rămână funcţionale şi care sunt şansele de salvare pentru a deveni totuşi viabile din punct de vedere economic?

Aeroporturile ruşinii: oraşul din România unde zboară un singur pasager pe zi
Aeroporturile ruşinii: oraşul din România unde zboară un singur...

"Am fost săptămâna trecută cu nişte turişti străini la Murighiol. Am plecat din Bucureşti, iar deplasarea până acolo a fost un coşmar. GPS-ul ne-a arătat trei rute, dar tot am făcut cinci ore“. Roxana Bălcescu, proprietara agenţiei de turism CMB Travel, se întâlneşte frecvent cu astfel de situaţii. Turistul străin care îşi doreşte să ajungă în Delta Dunării zboară, de exemplu, trei ore din Franţa până la Bucureşti, de unde mai face şase ore, deci dublu, până la Tulcea sau Sulina. Asta în timp ce aeroportul internaţional „Delta Dunării“ de lângă oraş zace nefolosit.

Nicio companie aeriană nu zboară în mod regulat pe acea pistă, păzită straşnic din zori şi până în seară de cei 45 de angajaţi. Niciunul din cei 45 nu poate explica de ce aeroportul se numeşte internaţional. Sau măcar aeroport. O vizită pe pagina aeroportul-tulcea.ro scoate în faţă sloganul „Poarta de intrare în Delta Dunării“. Rubrica „pasageri şi vizitatori“ nu are conţinut, nici cea legată de informaţii utile.

Deşi nicio companie aeriană nu şi-a pus Tulcea pe propria hartă, nici măcar transportatorul naţional TAROM, ni se spune totuşi de ce merită să ajungem acolo: „România deţine un peisaj unic - Delta Dunării. Înainte să se unească cu Marea Neagră, Dunărea creează un habitat unic - Delta. Aceasta nu este doar un peisaj creat pe cale naturală, dar şi un habitat al unor specii de animale sălbatice unice în lume“. 

Dacă informaţii utile nu găsim, la secţiunea Galerie Foto prima fotografie care sare în ochi este cea a directorului aeroportului. Constantin Albu este din 1995 directorul de la Tulcea. El stă de aproape 20 de ani în fotoliul de director, asta deşi în 2012 au zburat la şi de la Tulcea 378 de pasageri, potrivit informaţiilor furnizate de directorul economic Mirela Corobană. Asta înseamnă în medie un pasager pe zi. Vina este, evident, în altă parte. Albu spune că în perioada 2008-2012 aeroportul nu a beneficiat de fonduri pentru investiţii noi sau în curs de finalizare, iar acest lucru are repercusiuni în prezent. „Nu am putut începe operarea cu companii ce doreau să aibă baza pe aeroportul Tulcea din cauza platformei prea mici de îmbarcare-debarcare sau cu companii care aveau ca reglementări ale autorităţii aeronautice de care aparţineau ca lăţimea pistei să fie de 45 de metri şi nu de 30 cât are în prezent“, spune directorul. Pentru viitor, se are în vedere modernizarea şi extinderea pistei de aterizare-decolare, precum şi dublarea platformei de îmbarcare-debarcare, însă planul abia acum se pune pe hârtie: „Se lucrează la scrierea unei cereri de finanţare pentru accesare de fonduri europene“.

Situaţia de la Tulcea nu este singulară. Alte şapte aeroporturi din zone strategice ale ţării funcţionează mult sub parametri: Arad, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Craiova, Suceava şi Constanţa.

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
aeroport,
angajati,
pista,
cover story,
pasageri
http://www.businessmagazin.ro/cover-story/aeroporturile-rusinii-orasul-din-romania-unde-zboara-un-singur-pasager-pe-zi-11136095
11136095
comments powered by Disqus
Revoluţia tehnologică din organigramă Revoluţia tehnologică din organigramă

Liderii din domeniul IT şi-au început cariera din pasiune, într-o perioadă în care în România apăreau primele PC-uri şi în care poveştile despre inteligenţa artificială ţineau mai degrabă de domeniul SF. Faptul că au trecut vremurile în care „băiatul de la IT venea să rezolve problema cu mailul a angajatului“ nu mai e o surpriză pentru nimeni. Cât de mari au ajuns în prezent responsabilităţile directorilor de IT din companii şi cum poate reprezenta această funcţie cea mai apropiată treaptă spre conducerea companiei?

vezi continuarea
ZF.ro
ADEVĂRUL de la raft. Care este DIFERENŢA dintre Auchan şi Kaufland ADEVĂRUL de la raft. Care este DIFERENŢA dintre Auchan şi Kaufland
Un business simplu, dar extrem de profitabil. Doi tineri câştigă un MILIARD de euro dintr-o afacere la care nu v-aţi fi gândit niciodată
ONE.ro
Cum arată casa de 8 milioane dolari a lui Jennifer Lawrence! Foto din interior Cum arată casa de 8 milioane dolari a lui Jennifer Lawrence! Foto din interior
La 46 de ani, Naomi Campbell a pozat pentru un brand italian de lenjerie intimă
Cum arată Irina Shayk înainte să devină celebră
Descopera.ro
O IMAGINE de pe Marte provoacă un scandal puternic. ''Demonstrează dispariţia macabră a extratereştrilor'' O IMAGINE de pe Marte provoacă un scandal puternic. ''Demonstrează dispariţia macabră a extratereştrilor''
O uriaşă crăpătură în Antarctica provoacă PANICĂ. Este a treia mare pierdere din istorie
PREMIERĂ mondială în medicină. Va ajuta foarte mulţi oameni
Go4it.ro
Steve Jobs ar fi dezamăgit dacă ar vedea acest grafic. Iată ce s-a întâmplat cu Apple la cinci ani de la moartea sa Steve Jobs ar fi dezamăgit dacă ar vedea acest grafic. Iată ce s-a întâmplat cu Apple la cinci ani de la moartea sa
Bateria unui telefon Galaxy Note 7 a izbucnit în flăcări
Samsung a confirmat informaţia de care utilizatorii se temeau. Iată cât costă să înlocuieşti ecranul spart al unui Galaxy Note7
Csid.ro
7 superalimente pentru un abdomen plat 7 superalimente pentru un abdomen plat
Cum scapi de cearcăne fără machiaj?
O tehnică simplă care te scapă de dureri de cap şi de stres în doar 30 de secunde

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.