Cat inseamna IMM-urile in businessul Romtelecom

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 14 mai 2011 162 afişări

Corina Paun are pe mana aproape 10% din veniturile Romtelecom. Este responsabila de afacerile cu firme mici si mijlocii, un segment mic, dar care a adus cresteri pentru operatorul de telecomunicatii anul trecut.

"Companiile mici si mijlocii inseamna 80% din numarul total de firme din economie si aduc in jur de 35% din venituri", dimensioneaza Corina Paun, directorul de vanzari pentru segmentul de IMM-uri si microintreprinderi din cadrul Romtelecom, domeniul de care este responsabila din 2007 incoace. Baza de astfel de clienti ai operatorului cuprinde in prezent aproximativ 130.000 de firme dintr-un total de 400.000 considerate active din Romania si a fost extinsa in ultimii ani, indiferent de criza, in 2010 fiind vorba despre un avans de 15% fata de anul precedent.

Din intreaga piata a IMM-urilor si microintreprinderilor, Romtelecom detine astfel in jur de 33%, pondere care nu se aplica insa si pentru venituri. Pentru ca este vorba de companii cu incasari nu foarte mari, contractele sunt de regula mai putin costisitoare decat in cazul unei firme cu sute sau chiar mii de angajati, dar au fost incheiate pana acum si doua contracte cu valoare mai mare de 350.000 de euro pe an si alte cinci de peste 100.000 de euro. Astfel, Corina Paun coordoneaza un buget anual de peste 70 de milioane de euro, adica mai putin de 10% din veniturile totale ale operatorului de telecomunicatii.

"Divizia a trebuit insa construita de la zero, pentru ca in urma cu patru ani era la nivelul de start-up", spune Paun despre momentul in care a preluat pozitia actuala, una dintre primele miscari fiind deschiderea unui call-center la Brasov, in urma unei investitii de aproximativ un milion de euro, in care lucreaza astazi 45 de angajati si care are o contributie importanta in dezvoltarea segmentului de business cu IMM-uri si microintre-prinderi. Una din zece companii contactate de echipa din call-center devine client al Romtelecom, iar numarul serviciilor vandute a crescut cu 10% in prima parte a anului trecut comparativ cu perioada similara din 2009. "Ne gandim acum sa furnizam si altor companii servicii de call-center", spune managerul despre o posibila extindere a portofoliului de servicii prin care operatorul telecom sa preia in sistem de outsourcing departamente de relatii cu clientii din companii mai putin specializate in acest domeniu.

Principalul obiectiv pentru acest an este insa cresterea veniturilor. In 2010, in contextul unei piete telecom in scadere, lucru care s-a vazut in afacerile celor mai multi dintre operatori, divizia Romtelecom a avut venituri cu 5% mai mari, crestere estimata cel putin sa se mentina in acest an. Greu de explicat, in conditiile in care problemele din economie au afectat destul de mult zona firmelor mici si mijlocii, multe ajungand sa intre in insolventa sau chiar faliment pe fondul problemelor cu lichiditatile si datoriilor tot mai mari, dar compania a reusit sa mentina stabile incasarile de la clientii ramasi, iar diferenta a compensat-o din clientii noi.

"Tot pentru acest an avem in plan sa dezvoltam mai mult zona de broadband fix si mobil, servicii folosite de 10% din clientii mici si mijlocii, dar si segmentul IT&C", mai spune Paun despre strategia pe care o creioneaza la fiecare inceput de an. Ceea ce inseamna ca Romtelecom va miza tot mai mult si pe furnizarea de diverse echipamente impreuna cu serviciile oferite, in special din randul computerelor si telefoanelor, dar si al altor tipuri de electronice de birou, precum multifunctionale. Si, de ce nu, poate chiar si tablete PC.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
telecom,
Romtelecom,
Corina Paun,
venituri,
companie
/business-hi-tech/telecom/cat-inseamna-imm-urile-in-businessul-romtelecom-8265900
8265900
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.