Schimbare de strategie

Autor: Ioana Niţă, Ioana Matei Postat la 29 octombrie 2022 106 afişări

Au testat mai multe variante de produse până la validarea celei mai bune opţiuni, iar acum cresc accelerat. Şi nu se opresc la graniţe: este povestea multora dintre start-up-urilre româneşti cu câţiva ani de experienţă, printre care şi Flaminjoy, fost ProductLead. Produsele companiei, destinate eficientizării proceselor de marketing online, au fost rafinate de fondatorii acestora până la momentul în care au devenit singurele de acest tip ce vor ajunge  nu doar în ţările din regiune, ci şi în Asia de Sud-Est şi în America Latină.

Noi am început iniţial ca o platformă pentru creatorii de conţinut, am pivotat către a oferi valoare pentru branduri şi după aceea ne-am dat seama că singurul mod în care putem să fim numărul 1 mondial în industria aceasta este să dezvoltăm un ecosistem care să acopere ambele părţi ale acestei relaţii de tip marketplace“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Mihai Bocai, cofondator şi CEO al Flaminjoy.

Platforma Flaminjoy se adresează atât brandurilor, cât şi creatorilor de conţinut, punând la dispoziţie instrumente specifice ce determină asocieri între brand şi influenceri pe baza performanţei lor reale în campanii şi în fluxurile reale de vânzare. Prin utilizarea tehnologiei Flaminjoy, un brand generează conţinut de 15 ori mai rapid prin intermediul influencerilor, susţin reprezentanţii start-up-ului. Practic, Flaminjoy oferă acum un ecosistem pentru branduri şi influenceri, ambii actori având câte o platformă dedicată – Flaminjoy pentru branduri şi Amplifame pentru creatorii de conţinut.

În prezent, portofoliul de clienţi al Flaminjoy numără 70 de branduri active preponderent în România, Bulgaria şi Indonezia momentan, în timp ce în aplicaţia mobilă Amplifame sunt înregistraţi aproape 6.500 de creatori de conţinut, dintre care 25% sunt din afara României. Acest lucru arată şi direcţia în care merge start-up-ul, pe lista de priorităţi a ehipei Flaminjoy fiind acum extinderea într-un ritm accelerat în ţările din regiune, dar şi în Asia de Sud-Est şi în America Latină, iar pentru a-şi atinge aceste obiective, compania are nevoie de o finanţare de circa 2,5 milioane euro. Până în prezent, start-up-ul s-a extins în Bulgaria şi are deja clienţi şi din Indonezia, în total având 70 de clienţi.

De la înfiinţarea sa în 2017 şi până acum, Flaminjoy a reuşit să atragă în total finanţări de aproape un milion de dolari de la fonduri de investiţii. „Noi avem un plan de creştere. Fireşte că orice serie de investiţii poate fi suplimentată dacă este cazul, dar în momentul acesta narativul nostru când mergem şi discutăm cu investitorii este că avem nevoie de 2,5 milioane de euro în această rundă pentru a continua toată zona de expansiune internaţională şi a demonstra mai departe creşterea pe care o putem obţine prin marketing şi vânzări.

De data aceasta, în actuala rundă se va duce către produs o bucată mai mică pentru că tehnologia este deja suficient de capabilă să deservească clienţi enterprise. Finanţarea va merge către expansiunea pe noi pieţe, nu numai în promovare, ci şi în echipele necesare pentru a intra acolo şi pentru a creşte numărul de clienţi cu care discutăm“, a precizat Mihai Bocai. El a adăugat că strategia de expansiune vizează ţările din jurul României, iar apoi şi pieţele mai îndepărtate din Asia şi America.

„O să o luăm încet, încet cu ţările din jur şi limitrofe ariei pe care o acoperim. Într-adevăr, Asia de Sud-Est şi America Latină necesită un cu totul alt setup, dar acolo, în ambele zone mergem în primul rând prin parteneriate. Este foarte important să lucrăm cu cineva care este aclimatizat şi ştie cum funcţionează pieţele respective şi care sunt legislaţia şi reglementările din ţara respectivă.

Dar, în fiecare piaţă în care vrem să devenim relevanţi avem nevoie de echipe locale, de vorbitori nativi. În Bulgaria, de exemplu, am făcut setup-ul pieţei, am setat principalele parteneriate - publisher, media, PR, am dat drumul la

onboardingul de influenceri, iar acum ne trebuie oameni care să vorbească limba respectivă şi să poată accelera procesul de discuţie cu clienţii.“ Până la final de an, start-up-ul şi-a propus să îşi dubleze veniturile recurente.

Compania Techinfluence SRL, care administrează platforma Flaminjoy, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri netă de 1,8 milioane de lei, în creştere cu circa 73% faţă de 2020, şi o pierdere netă de aprox. 851.000 lei, comparativ cu un profit net de peste 66.000 lei în primul an de pandemie. Din portofoliul de clienţi ai start-up-ului Flaminjoy fac parte Avon, L’Oreal, Unilever, Oriflame, Profi, Loncolor, Morphy Richards, Solo, Peater, Zdrovit, MegaMall, Nestle, VGeneration, Sabon, XpertBeauty, Answear, Sano, Eyerim, Ivatherm, NeaKaisa, Lensa, în timp ce Vtex, Meta, TikTok, Sportal şi Ringier sunt parteneri strategici ai companiei în procesul de dezvoltare a platformei.  


„Start-up Pitch”

1. Invitaţi: Răzvan Vâlceanu şi Cătălin Chiţu, cofondatori Carbon Smart

Ce face? Le oferă fermierilor soluţii de monitorizare a carbonului din sol.

Răzvan Vâlceanu: „La finalul acestui trimestru, Uniunea Europeană va lansa norme clare prin care se desfăşoară proiectele de carbon - cum se măsoară, cum se raportează, cum se verifică acestea. Iar obiectivul major pentru anul acesta este de a pune România pe harta globală a proiectelor verzi. Avem deocamdată foarte puţine proiecte de carbon în România, iar cele pe care le avem sunt dezvoltate de firme private, în general, şi de proprietari de teren privat. În prezent, noi lucrăm cu universităţi, firme private, instituţii de cercetare şi autorităţi publice pentru a reflecta seriozitatea cu care şi România doreşte să se implice în această zonă.”

Cătălin Chiţu: „Soluţia trebuie adaptată la ultimele modificări ale UE. Practic, anul acesta o să lansăm primul «use case» aliniat cu specificaţiile europene. Aceste proiecte de carbon pot fi axate şi pe zonele verzi din oraşe, pentru a reduce poluarea din oraşe. Foarte multe discuţii pe această temă au loc în Occident, în prezent, iar noi vrem să le aducem şi la nivel naţional.”

2. Invitat: Andra Pavel, fondator, CompoGO

Ce face? A dezvoltat o platformă care conectează jucătorii economici din industria alimentară cu fermele, creând îngrăşământ organic din resturile alimentare. Într-o lună, start-up-ul va aduce primul aparat de compostare a deşeurilor, iar anul viitor şi-a propus să ajungă la 15 astfel de aparate. „Acum vrem să validăm ideea, apoi vrem să mergem către un investitor, dar facem acest pas atunci când lucrurile sunt clare, când avem rezultate. Pe lângă această investiţie o să venim şi noi cu o parte de bani. Ne vom adresa unui angel investor din România, deoarece pentru noi este important ca investitorii să ne fie şi mentori, să ne fie alături şi să cunoască piaţa, să aibă contacte şi cunoştinţe în domeniu. Apoi, desigur, vom vrea să facem paşi şi pe alte pieţe, dar asta va depinde de care va fi modelul de business final. Ulterior, la următoarea investiţie, e binevenit un investitor din afară.“



„Start-up Update”

Invitat: Mihai Bocai, cofondator şi CEO, Flaminjoy (fost ProductLead) – ecosistem software pentru eficientizarea proceselor de marketing ale unui brand în relaţia cu influencerii

Ce e nou? Start-up-ul local caută în prezent o finanţare de circa

2,5 milioane euro pentru a se putea extinde într-un ritm accelerat în ţările din regiune, dar şi în Asia de Sud-Est şi în America Latină.



„Start-up Boost”

Invitat: Radu Constantinescu, CEO şi cofondator, Qualitance

Cum să ajungi să vinzi o companie de tehnologie?

„Odată cu creşterea oricărei organizaţii, creşterea organică la un anumit moment nu mai e aşa uşoară. Şi atunci există diverse abordări. O abordare este să integrezi noi companii, dar să faci asta consistent şi cu o strategie. O altă abordare este să intri ca parte într-un grup mai mare şi în felul ăsta să beneficiezi de ceea ce înseamnă puterea de scalabilitate a unui grup.“



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tehnologie,
marketing,
it generation

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.