Viitorul computerelor din segmentul business

Autor: Andrei Gîrbea Postat la 23 mai 2012 32 afişări

De ani buni, HP se clasează pe primul loc în topul celor mai mari producători de computere, chiar dacă în ultimul timp supremaţia lor a început să scârţâie sub presiunea tabletelor şi în principal a iPad-ului celor de la Apple. Segmentul computerelor business reprezintă însă în continuare o piesă puternică în angrenaj, de care cei de la HP se vor ocupa cu mare atenţie şi în 2012, lucru demonstrat de ultimele lor linii de astfel de PC-uri, anunţate de curând.

Este destul de greu de definit conceptul de computer business, însă pe scurt, un astfel de dispozitiv este utilizat de către cei din câmpul muncii, este un computer folosit în birouri şi companii. El vine sub diverse forme, de la un laptop ultra-portabil destinat unui manager până la o staţie de lucru concepută pentru a oferi performanţe de top sau un PC capabil să ofere un raport preţ/performanţe imbatabil.

În cele din urmă, un computer business trebuie să îndeplinească câteva criterii: să fie conceput conform scopului său, să se adapteze foarte bine acestui rol şi să fie un mijloc de lucru sigur şi fiabil. În antiteză, un computer destinat uzului personal va pune poate mai puţin accent pe fiabilitate şi siguranţă, aspecte precum preţul, designul sau performanţele fiind aduse în prim plan, în funcţie de necesităţile fiecărui utilizator în parte.

Analizând pe scurt modul în care vor evolua computerele business în 2012, observăm o tendinţă tot mai puternică spre specializare, spre crearea de clase de produse cu un scop clar definit.

Să luăm un prim caz, cel al laptopurilor business, gândite să îmbine performanţe de top, autonomie şi robusteţe într-un tot unitar cât mai portabil. Pe lângă acestea, un portabil business trebuie să ofere şi o serie de dotări în plus, precum posibilitatea de a se conecta uşor la o reţea mobilă de internet, mijloace de protecţie şi o eventuală recuperare a datelor, accesul la toate porturile utile unui utilizator şi accesul la o gamă variată de accesorii.

HP-ul Elitebook Folio 9470p este un exemplu de portabil business adaptat cerinţelor anului 2012, fiind un prim ultrabook conceput să satisfacă nevoile utilizatorilor din mediile corporate. El este construit pe o platformă hardware Intel Ivy Bridge, cântăreşte doar 1,3 kg şi oferă conectivitate 3G/4G şi accesorii, precum o baterie extinsă sau un docking station. Elitebook-ul va ajunge pe piaţă însă abia spre sfârşitul lui 2012, moment în care competitorii ar trebui să ofere şi ei modele asemănătoare (Dell sau Lenovo sunt doar câţiva dintre cei ce au anunţat la rândul lor ultrabook-uri business).

Un alt caz este cel al workstation-urilor, computere create pentru a oferi un singur lucru: performanţă.

Astfel de sisteme sunt folosite în cadrul simulărilor teoretice, editărilor video şi foto profesionale, în cadrul creării şi testării de software şi în multe alte domenii tehnice. Pe lângă performanţe, ele trebuie să ofere şi fiabilitate şi stabilitate, fiind create pentru a funcţiona la foc continuu. Piaţa workstation-urilor este în uşoară creştere, conform ultimelor rapoarte, fiind dominată de PC-urile celor de la HP şi Dell construite pe platforme software Windows, sistemele Apple pe platformă UNIX având şi ele o mică feliuţă, în principal în domeniul editării video şi graficii 3D.

Pentru 2012, cei de la HP, principalul pion din acest segment la nivel mondial şi în România, au pregătit o gamă destul de largă de workstation-uri, dintre care am remarcat modelul HP Z1, o staţie de lucru all-în-one, ce integrează hardware-ul şi ecranul în cadrul aceluiaşi ansamblu. Z1-ul este de ceva timp disponibil pe piaţa din România şi configuraţiile pot fi adaptate cerinţelor clienţilor, totul fiind construit în spatele ecranului IPS de 27 inch. Preţul unui astfel de workstation poate depăşi cu uşurinţă pragul de 10.000 de lei, însă astfel de PC-uri se adresează celor care au într-adevăr nevoie de puterea lor de procesare.

Desigur, în mediul business nu va fi nevoie doar de computere de top, care să exceleze prin portabilitate sau performanţe, precum cele de mai sus. Majoritatea birourilor vor fi echipate cu dispozitive capabile să ofere acel raport ideal între preţuri şi performanţe, pe care firmele le vor cumpăra în volume mari. Observ că în ultimul timp sistemele all-in-one au reuşit să pătrundă şi în cadrul acestui segment, probabil datorită realului lor avantaj: ocupă mai puţin spaţiu. Iar chiar dacă în acest moment all-in-one-urile medii sunt încă relativ scumpe, cu siguranţă modelele ce vor apărea în viitor vor deveni din ce în ce mai competitive.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business,
calculatoare,
HP
/business-hi-tech/it/viitorul-computerelor-din-segmentul-business-9660166
9660166
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.