Sa nu faci ce face Google

Postat la 05 februarie 2008 1 afişăre

Google obtine miliarde de dolari potrivind reclamele cu contextul unde apar. Etarget, un mic concurent, crede ca aceia care citesc un articol despre masini ar putea fi mai receptivi la o reclama la sampon.

De cand a fost infiintat, Google militeaza pentru ideea ca nu doar serviciile de cautare pe internet sau cele de comunicatii via web pe care le ofera gratuit, ci si reclamele pe care le publica pe toate aceste servicii sunt utile consumatorilor. A inventat astfel o nisa in publicitatea online, cea a reclamelor sub forma de texte scurte, folosind un algoritm extrem de complex care afla automatizat ce informatii contine o pagina de internet si ofera celui care o citeste reclame asezonate. De exemplu, recenzia unui calculator HP pe site-ul unei reviste specializate de IT va fi foarte probabil insotita de reclama unui magazin de unde calculatorul poate fi cumparat sau de cea a unui produs concurent. Zeci de alte companii au preluat reteta, au realizat propriii algoritmi de potrivire intre publicitate si continut. Etarget, o companie din Slovacia, este pe punctul de a lua o decizie radicala. Cu venituri de aproximativ 6 milioane de euro anul trecut din cele patru tari in care este prezenta, Etarget reuseste doar in tara de origine sa se pozitioneze pe picior de egalitate cu Google, iar in Cehia, Romania si Ungaria e departe de acesta. „Oamenii care citesc acest articol petrec foarte mult timp in fata calculatorului, sunt poate chiar administratori de retea sau lucreaza in IT, stiu totul despre tot in IT si nu vor sa afle mai multe din reclame“, crede Dusan Urban, country manager al Etarget in Romania, despre cititorul recenziei la calculatorul HP. „De ce nu le-ai oferi atunci o reclama la biciclete? Sau o vacanta in Bucovina?“ Chiar asa s-ar putea intampla in aceasta perioada in Slovacia, tara aleasa ca loc de desfasurare a experimentului care sa hotarasca strategia viitoare a Etarget. Daca lucrurile merg conform asteptarilor, Etarget ar putea hotari pozitionarea reclamelor pe site-uri in functie de criterii cu totul diferite. Ar putea ajunge, de exemplu, la concluzia ca publicul unui anumit site este mai receptiv la reclame dintr-un anumit domeniu, distinct de cel care face obiectul lecturii. In cazul unui succes, Etarget va aduce acest algoritm si in Romania, pe site-uri ca acasa.ro, rol.ro sau ele.ro. Etarget o face privind cu un ochi la milionul de euro, propria estimare a pietei romanesti (din care Google ia 70%), si cu unul la piete ca Marea Britanie, unde publicitatea contextuala ajunge sa consume 54% din bugetele cheltuite pe internet.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
comunicatii,
web,
servicii,
Google
/business-hi-tech/it/sa-nu-faci-ce-face-google-2364751
2364751
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.