Dupa iPad 2, batalia tabletelor intra din teritoriul inovatiei in cel al preturilor

Postat la 07 martie 2011 65 afişări

Steve Jobs a lasat deoparte boala si concediul medical si a surprins fanii Apple prin prezenta la evenimentul de lansare a lui iPad 2, tableta pe care compania a prezentat-o saptamana trecuta la San Francisco.

La jumatatea lunii ianuarie, Jobs a anuntat ca intra in concediu medical pe fondul problemelor de sanatate de care sufera: la finele lui 2003 a fost diagnosticat cu cancer pancreatic, iar in 2009 a suferit un transplant de ficat. Anuntul a iscat ingrijorari in mediile bursiere si pe pietele pe care Apple este prezenta, presa si analistii vorbind de o era post-Jobs si de efectele acesteia asupra companiei, strategiei de marketing si a produselor oferite.

"Lucram la acest produs de mult timp si nu voiam sa ratez ocazia sa fiu aici. Multumesc ca m-ati invitat", a spus seful Apple, in fata unui public care l-a aplaudat minute in sir. Jobs a atacat companiile rivale si a ridiculizat tabletele concurente; in stilul sau caracteristic, liderul Apple a descris cu pasiune iPad 2, reusind un show de lansare tipic masinii de marketing a companiei americane.

Fata de prima versiune, noul iPad este mai subtire si mai usor si are doua camere - una frontala care permite convorbiri si inregistrari video si foto la rezolutie VGA si una in spate, care poate filma HD. Schema de preturi incepe de la 499 de dolari pentru varianta de baza, la fel ca pentru prima versiune de iPad, cu 16 GB de stocare si conectivitate limitata la WiFi, si ajunge la 829 de dolari pentru versiunea cu WiFi, 3G si 64 GB. iPad 2 are iesire HDMI capabila de a reda clipuri si filme la rezolutie 1.080p, insa adaptorul necesar pentru conectarea la un display costa inca 39 de dolari. Apple a vandut aproape 15 milioane de iPad-uri in 2010, iar compania ar putea vinde inca 30 de milioane in acest an.

Richard Doherty, director de cercetare al Envisioneering Group, comenteaza ca de-acum batalia in domeniul tabletelor s-a mutat din teritoriul inovatiei in cel al preturilor. "iPad a fost produsul care s-a vandut cel mai bine in istoria tehnologiei. iPad 2 probabil il va depasi. Dar chiar daca Apple face vanzari mai mult decat duble anul acesta, vor fi pe piata inca 20 de milioane sau mai multe tablete produse de competitori", spune el, iar la anul, dupa toate probabilitatile, cifra se va dubla.

Samsung a lansat deja a doua versiune a Galaxy Tab si au aparut informatii ca se pregateste sa reduca pretul pentru o versiune mai mare a Galaxy Tab conceputa sa concureze cu iPad. Motorola Mobility se pregateste, la randul sau, sa lanseze o versiune a Xoom, tableta sa, la 539 de dolari, fata de pretul actual al acesteia, de 800 de dolari. In cursul acestei luni, Research in Motion, producatorul BlacBerry, este asteptat sa inceapa livrarile de PlayBook, tableta sa. In fine, Hewlett-Packard, cel mai mare producator de computere din lume, isi va lansa propria tableta abia la vara, ceea ce ii va oferi avantajul ca va putea sa vada ce mai apare pe piata si la ce pret, noteaza Doherty.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
Steve Jobs,
San Francisco,
Apple,
iPad2,
tableta,
Motorola
/business-hi-tech/it/dupa-ipad-2-batalia-tabletelor-intra-din-teritoriul-inovatiei-in-cel-al-preturilor-8031051
8031051
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.