Colaborare pentru era social media

Autor: Ioana Nita Postat la 03 septembrie 2021 81 afişări

Promovarea pe reţelele de socializare a devenit un „must” în ziua de astăzi, în condiţiile în care tot mai mulţi dintre clienţii ţintă ai brandurilor folosind Instagram, Facebook sau YouTube atât pentru divertisment, dar şi pentru inspiraţie şi informare. Ca atare, echipele de marketing din cadrul companiilor sau al agenţiilor de publicitate şi PR au un volum de muncă din ce în ce mai mare, iar pentru a fi mai eficient cu nevoie de o soluţie care să fluidizeze toate procesele interne aferente. Pe această nevoie a pariat şi start-up-ul Planable.

Fondatorii Planable au dezvoltat o soluţie de colaborare pentru echipa de marketing folosită în prezent de peste 1.200 de branduri din întreaga lume, printre numele său dintre acestea regăsindu-se Christian Louboutin, Hyundai sau Viber.

„Acum avem peste 1.200 de clienţi. Am închis în 2020 cu 800 de clienţi, iar la începutul lui 2020 cred că aveam în jur de 400 de clienţi. Majoritatea clienţilor noştri sunt firme mici şi medii din America de Nord, dar şi din vestul Europei. Avem clienţi din zona agenţiilor de marketing digital, de social media sau de comunicare. Dar în acelaşi timp avem şi clienţi care au departament intern de marketing şi care nu folosesc ca să fie ei intern mult mai eficienţi. Printre clienţii noştri se numără World Food Program şi încă alte organizaţii care fac parte din Naţiunile Unite. Lucrăm de asemenea cu Christian Louboutin, Hyundai, Viber, Syneos Health, Syngenta şi a putea să continui lista ”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Update, Xenia Muntean, cofondator şi CEO, Planable.

Cum ajută însă mai exact Planable echipele de social media? Platforma simplifică procesul de planificare, primire de feedback şi publicare a conţinutului, astfel încât specialiştii în marketing să poată crea conţinut calitativ într-un mod eficient.

În cadrul platformei membrii echipei pot crea postări, le pot previzualiza ca şi cum ar fi live, pot primi feedback şi aprobare de la manageri sau de la alte departamente şi le pot programa pentru a fi publicate pe Facebook, Twitter, Instagram, Linkedln, Google My Business, Youtube sau TikTok.

„Anul trecut am investit foarte mult în dezvoltarea produsului. Ne-am şi mărit echipa de dezvoltare şi asta ne-a ajutat foarte mult să reuşim să livrăm mai multă valoare utilizatorilor noştri. Ne-am extins mult portofoliul de integrări pe care le avem. Dacă înainte de 2020 aveam patru reţele sociale integrate cu Planable, din 2020 şi până acum am mai adăugat încă trei – Google MyBusiness, YouTube şi foarte recent suntem integraţi şi cu Tik Tok. Astfel, specialiştii în marketing pot să lucreze pe conţinut şi să programeze conţinut nu doar pentru Facebook, Twitter şi celelalte platforme populare, dar şi pentru platformele mai noi, cum este Tik Tok de exemplu”, a subliniat ea. Adaugă că, pe lângă extinderea integrărilor cu platforme de social media, start-up-ul a inclus şi o serie de funcţionalităţi noi în soluţie.

„Dincolo de integrări am lărgit şi numărul de formate de conţinut, adică dincolo de postări organice, utilizatorii noştri pot acum să lucreze şi pe conţinut alternativ, cum ar fi stories, IGTV pentru Instagram, dar şi reclame pentru reţelele sociale. Am făcut şi primii paşi în spaţiul companiilor. Am adăugat foarte multe funcţionalităţi pe partea de securitate, am actualizat sistemul de aprobări – am făcut ca acesta să fie mult mai sofisticat în aşa fel încât să se potrivească mai bine companiilor mai mari care au foarte multe niveluri şi etape de aprobare a conţinutului. Per total, am investit foarte mult în 2020 pentru dezvoltarea produsului.”

Start-up-ul, cu birouri în Bucureşti şi Chişinău, mizează pe dublarea afacerilor anul acesta, în condiţiile în care a reuşit să îşi crească numărul de clienţi cu 50% faţă de finalul lui 2020, iar în prezent veniturile sunt deja cu 150% mai mari decât în luna ianuarie.

„Aproape în fiecare an ne dublăm veniturile şi avem aceeaşi ambiţie şi pentru 2021. În 2020 am avut o creştere de 180% faţă de 2019, iar acum avem deja o creştere de 150% în comparaţie cu luna ianuarie. Mai avem încă cinci luni foarte productive aşa că ne aşteptăm să ne atingem acest target de 2x şi anul acesta“, a precizat Xenia Muntean.

Ea nu a oferit însă detalii despre valoarea exactă a veniturilor înregistrate în 2020, însă coroborând cu declaraţii anterioare ale sale şi cu ratele de creştere anunţate de companie, afacerile Planable s-ar putea apropia de 3 milioane dolari la finalul acestui an. La începutul anului 2020, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Xenia Muntean a precizat că în 2019 start-up-ul a avut venituri de aproape 500.000 de dolari. Xenia Muntean a pus bazele Planable în 2016, alături de Nicu Gudumac şi Vlad Caluş, iar în 2017 cei trei au obţinut o finanţare

preseed de 120.000 dolari din partea Techstars. Apoi, în 2019, start-up-ul a reuşit să ia o a doua finanţare, de tip seed de data aceasta, investiţiile totale de până acum în platformă situându-se la sub un milion de dolari.

„Încă nu am terminat banii din 2019 şi suntem foarte atenţi când vine vorba despre investiţii. Ne asumăm şi riscuri, dar suntem încă o companie foarte atentă cu felul în care investim. Deşi nu suntem nici pe aproape să terminăm banii respectivi, ne gândim la o potenţială investiţie în viitorul apropiat. Ne gândim la posibilitatea de a deschide o rundă de investiţii până la sfârşitul anului 2021, în funcţie de cum decurg planurile noastre. Nu suntem deloc în grabă la acest capitol, dar este ceva la care ne gândim ca să putem să facem tot mai multe investiţii şi să avem mai mult market share“, a punctat CEO-ul Planable.



Start-up Update

Invitat: Xenia Muntean, fondator şi CEO Planable - platformă de colaborare pentru echipele de social media

Ce e nou?  Start-up-ul a adăugat o serie de funcţionalităţi noi produsului, mărindu-şi baza de clienţi şi veniturile.

„Anul trecut am investit foarte mult în dezvoltarea produsului. Ne-am şi mărit echipa de dezvoltare de programare şi asta ne-a ajutat foarte mult să reuşim să livrăm mai multă valoare utilizatorilor noştri.”


Start-up Star

Invitat:  Radu Vîlceanu, CEO şi cofondator al ContentSpeed - companie locală specializată în furnizarea de soluţii software pentru industria de comerţ electronic

Cum a ajuns compania să vândă pachetul majoritar către Payten, divizia de plăţi a grupului polonez Asseco?

„Discuţiile au început cu mult timp înainte, în sensul că ne-am cunoscut acum doi ani şi am constatat că am putea avea o oportunitate împreună. Nivelul de creştere de la ContentSpeed de la momentul acela nu l-am considerat a fi oportun ca să facem o astfel de tranzacţie la acel moment. Dar după primele trei luni de pandemie ne-am dat seama că această schimbare de percepţie în modul cum funcţionează consumatorul va fi de durată şi atunci am reluat discuţiile. Am fost gând la gând aş putea spune.“


Start-up Pitch

Invitat: Ionuţ Pătrăşcoiu, fondator şi CEO FameUP

Ce face? A dezvoltat o aplicaţie mobilă ce le permite utilizatorilor de Instagram cu minimum 500 de urmăritori să promoveze branduri ca influenceri. Start-up-ul a primit o finanţare de 2,5 mil. euro de la fondul local de investiţii Early Game Ventures (EGV) şi de la Daniel Dines (UiPath), cel mai bogat român, plus alţi business angels.

„Am reuşit să le arătăm investitorilor care ne-au oferit încredere că FameUp poate să fie o aplicaţie globală. Finanţarea aceasta ne va ajuta să ne creăm departamentele de care avem nevoie - vânzări, marketing şi, suport şi să pregătim produsul pentru SUA astfel încât în luna ianuarie 2022 să lansăm aplicaţia acolo. Nu avem decât o singură direcţie şi aceasta este Statele Unite ale Americii, cea mai mare piaţă pentru orice produs tech. În România sunt în prezent circa 3 milioane de utilizatori ai aplicaţiei Instagram, pe când în SUA sunt 140 de milioane.“


Start-up Boost

Invitat: Daniel Rosner, program manager Innovation Labs, primul program de preaccelerare pentru start-up-uri tehnice din România

Ce planuri are pentru perioada următoare?

„Dublarea numărului de centre universitare în care suntem prezenţi este un prim punct foarte important. Suntem în discuţii cu Fundaţia Româno-Americană. Încercăm să creştem pe de-o parte prezenţa noastră în universităţi, în centre universitare, inclusiv în Oradea, Suceava, Braşov, Constanţa, Craiova, să avem o acoperire cu adevărat naţională. Iar pe de altă parte ne uităm mai mult la colaborări interdisciplinare. Am reuşit anul trecut să avem o colaborare foarte bună cu Medicina din Bucureşti şi vom încerca să replicăm acest model.”



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizat împreună cu Banca Transilvania, Seedblink şi Telekom , are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milioane din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech - Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost , Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What's Hot.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrie-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.