Aplicaţiile, explicate pe limba utilizatorilor

Autor: Ioana Niţă Postat la 10 aprilie 2023 40 afişări

De cele mai multe ori, atunci când folosim o aplicaţie nouă, fie aplicaţie web, fie aplicaţie mobilă, avem nevoie de un timp în care să o explorăm, să vedem cum funcţionează, şi de multe ori ne-ar fi de folos un ghid, însă nu intruziv, ci exact în momentul în care avem nevoie. O astfel de soluţie software este dezvoltată de un start-up din România, numit Eyelet.io, care ajută practic companiile să îşi educe şi fidelizeze clienţii care folosesc produsele şi serviciile lor în mediul digital prin tururi virtuale interactive, mesaje directe în aplicaţie, chestionare şi multe alte unelte. Portofoliul Eyelet.io numără deja peste 100 de clienţi, din care mai mult de jumătate sunt din SUA, iar start-up-ul vrea să atragă acum o finanţare de peste 500.000 de euro.

Ideea dezvoltării soluţiei Eyelet a pornit în urmă cu circa doi ani, start-up-ul cumpărând o soluţie rudimentară, creată de o companie din Belarus, pe care să construiască actuala platformă. „Am vrut să dezvoltăm noi de la zero soluţia, însă durează extraordinar de mult. Aşa că am cumpărat un produs, l-am îmbunătăţit, am mers cu el la nişte investitori, le-a plăcut ideea -  ne cunoşteau deja - şi am ridicat o finanţare, după care am plătit compania. Practic aşa a fost înţelegerea cu vânzătorii respectivi, să ne aştepte trei luni până plătim. Şi aşa s-a născut Eyelet.io“, a povestit Ionuţ Demian, fondator al Eyelet.io, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. Start-up-ul le pune la dispoziţie companiilor o soluţie prin care îi poate ghida pe clienţii lor în cadrul produselor şi serviciilor sale digitale prin diferite metode – tururi interactive, mesaje în aplicaţia web sau mobilă ş.a.m.d. Practic, soluţia Eyelet intervine atunci când utilizatorii unei aplicaţii web sau mobile au nevoie să înveţe cum funcţionează mai exact, ce funcţionalităţi are şi cum le pot folosi concret.

„Noi le explicăm utilizatorilor clienţilor noştri valoarea produselor pe care ei le vând. Şi facem acest lucru printr-o serie de unelte cum ar fi tururile interactive, mesajele directe în aplicaţie, checklisturi, tot felul de chestionare ş.a.m.d. Din punct de vedere tehnic, soluţia este foarte simplă. Am avut intenţia din ziua zero să fie pentru oameni non-tehnici, pentru oameni de produs, pentru oameni de marketing, oameni care nu au cunoştinţe de programare şi am vrut să eliminăm programatorii din tot procesul de implementare. Odată ce ai adăugat codul în codul de set-up în pagina ta nu mai vezi vreo linie de cod”, a punctat fondatorul Eyelet, dând şi un exemplu concret legat de cum poate fi folosită soluţia.

„Unul dintre clienţii noştri, Flipsnack.com, un produs extraordinar construit în Oradea, creează reviste digitale. Au o gamă foarte mare de funcţionalităţi în aplicaţia lor şi o bază de clienţi foarte mare. Ce încercăm să facem noi este să-i educăm atât pe clienţii noi, cât şi pe cei vechi despre valoarea care o ar putea s-o aducă businessurilor lor toate funcţionalităţile pe care le au, nu doar un subsegment cu care sunt deja obişnuiţi sau pe care au timp să le vadă.”

Din portofoliul actual de peste 100 de clienţi ai Eyelet, 60% sunt din SUA, 30% din Canada, Marea Britanie, Germania şi Franţa, iar restul din diferite colţuri ale lumii. În prezent, start-up-ul se află în discuţii pentru atragerea unor clienţi mai mari din zona enterprise, pentru care personalizează soluţia. „Una dintre băncile din România cu care am început să discutăm în direcţia asta are o suită de produse, de la internet banking la soluţii dedicate pentru diferite tipuri de business. Pentru cineva care foloseşte internet bankingul pentru prima oară poate fi foarte dificil să înţeleagă cum faci un transfer sau cum să-ţi extragi un extras de cont sau de card. Ce facem noi? În funcţie de anumite contexte şi anumite informaţii pe care le primim de la utilizator, de exemplu, de pe ce pagină a intrat în pagina x, noi îi dăm seama de intenţia lui, după care noi «îl luăm de mână» şi îi spunem: «Uite, primul pas este să intri în meniu şi să selectezi extras de cont, după care vrei să selectezi data etc.». Şi tot acest lucru se face în interiorul aplicaţiei cu nişte accente pe anumite butoane care sunt destul de subtile. Un lucru de care suntem foarte mândri este că am reuşit să facem lucrul acesta fără să luăm controlul de la utilizatori. Noi suntem acolo să îi ajutăm doar când au nevoie. În rest, îi lăsăm să exploreze aplicaţia aşa cum vrea ei”, a explicat Ionuţ Demian.

Ce trebuie să facă însă companiile pentru a folosi soluţia Eyelet în aplicaţiile lor web? „Îţi faci contul pe site Eyelet.io, descarci o extensie de browser care funcţionează pe toate browserele, mai puţin Safari pentru că durează mai mult să fim acceptaţi în App Store-ul lor de extensii, dar funcţionează în orice browser şi cu acea extensie practic mapezi interacţiunile care vrei să le ai tu în platforma ta. Poate este vorba de on-boarding, este foarte simplu, cu «point and click» selectezi. Avem o serie de diferite tool-tipuri şi hinturi pe care poţi să le afişezi. Odată ce le-ai salvat, poţi să-l mai testezi de câte ori ai nevoie prin interiorul extensiei, iar când eşti pregătit să îl implementezi efectiv, adaugi un mic cod la tine pe site.” Soluţia Eyelet se poate folosi pe modelul SaaS, abonamentele fiind împărţite în trei pachete: unul de 39 dolari/lună, altul de 99 dolari/lună şi 249 dolari/lună. Fiecare pachet le oferă clienţilor acces la anumite funcţionalităţi din soluţie şi se adresează companiilor care au un număr de utilizatori lunari care se încadrează în anumite limite. Până în prezent, start-up-ul a atras în total 215.000 euro de la investitori de tip „angel“ din România, care şi-au exprimat intenţia de a participa şi la noua rundă de finanţare, Eyelet.io vizând acum atragerea unei investiţii de tip seed de circa 500.000 – 600.000 euro pentru a-şi creşte echipa de programatori şi pentru a-şi crea o forţă de vânzări în America de Nord. „Avem deja o parte din bani de la investitorii iniţiali. Sunt investitori privaţi, angels, cu care am mai lucrat noi în trecut pe diferite proiecte. În plus, în momentul acesta una dintre cele mai avansate discuţii pe care le avem este cu un fond din SUA - practic, este un fond care a pornit din Polonia şi apoi s-a mutat în SUA. Dar, în acelaşi timp, avem câteva discuţii separate, bineînţeles şi cu investitori din România. Încă nu avem nimic definitizat, dar sper să avem veşti bune prin luna august“, a spus fondatorul Eyelet.io. El a explicat că start-up-ul are nevoie de finanţare pentru a putea îmbunătăţi soluţia cu ajutorul unei echipe tehnice mai mare, dar şi pentru a atrage clienţi cu o echipă dedicată de vânzări pe piaţa din America de Nord. „Avem nevoie de ajutor pe partea tehnică, vrem să creştem echipa. În momentul acesta avem trei programatori şi probabil ne mai trebuie încă doi sau trei ca să ţinem pasul cu road map-ul care deja îl avem foarte bine definit pentru următoarele 18 luni. Şi de asemenea avem mare nevoie de o echipă de vânzări. Noi ştim marketing, dar nu şi vânzări pentru că zona de vânzări este total diferită, aşa că vrem să investim într-o echipă de vânzări care să activeze în special în America de Nord.“  



Rubrica „Start-up Pitch”

Ionuţ Demian, fondator al Eyelet.io.

Ce face? Dezvoltă o soluţie ce le permite companiilor să îşi educe şi fidelizeze clienţii care folosesc produsele şi serviciile lor în mediul digital.

Rubrica „Start-up Update”

Cătălin Rus, cofondator şi COO al Prime Dash - soluţii de business intelligence pentru IMM-uri.

Ce e nou? Start-up-ul local se află în discuţii pentru ridicarea unei runde de investiţii de 5 mil. euro la Londra, ca parte a procesului de expansiune al companiei.

„Suntem în procesul de a ridica o rundă de investiţie din Londra de 5 milioane de euro cu participarea unui fond de investiţii destul de important. Am creat şi nişte conexiuni şi nişte parteneriate cu un fond de investiţii american. Am reuşit să dezvoltăm un produs de originare a creditelor pentru IMM-uri pentru pieţe la care nu ne-am aşteptat. Intrăm acum în zona Orientului Mijlociu, discutăm cu câteva bănci din regiune şi cu câţiva parteneri, retaileri sau branduri globale de retaileri pentru care vom lucra în curând şi care ne va ajuta să atingem nivelul pe care-l dorim de a deveni un unicorn.“

Rubrica „Start-up Boost”

Martin Medek şi Vit Subert, cofondatori ai Unicorn Attacks -  o organizaţie din Cehia care sprijină corporaţiile şi start-up-urile să colaboreze.

Cât de importantă este dezvoltarea ecosistemului de start-up-uri tech în ţările din Europa Centrală şi de Est?

Vit Subert: „Cred că, în regiunea noastră în ansamblu, există o mare oportunitate, deoarece iniţial eram mai orientaţi către agricultură şi producţie în fabrici, dar există o educaţie destul de bună în rândul personalului tehnic - dezvoltatori, ingineri software, în special în România şi Cehia, care sunt două ţări excepţionale în regiune. Prin urmare, există o mare oportunitate de creştere a start-up-urilor, care vine natural din această zonă, deoarece termenul de start-up a apărut în principal în zona dezvoltării tehnice şi software.“

Martin Medek: „Cred că suntem într-un moment potrivit şi într-un loc potrivit - vorbesc despre Europa Centrală şi de Est. Viteza schimbării nu va încetini niciodată în regiune sau în lume şi, prin urmare, este un moment bun să fim aici, în această regiune, pentru că există potenţial pentru dezvoltarea de noi companii tehnologice. Cuvântul potrivit, din punctul meu de vedere, este emergent.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.