LIVE: ZF REAL ESTATE by Storia.ro - Pariul pe turismul românesc

Marele ecran mare

Postat la 30 iunie 2009 31 afişări

S-au dus vremurile cand senzatiile tari din salile de cinema erau date exclusiv de puterea sunetului sau de efectele speciale imaginate de regizor. Mai nou si in Romania, gratie noilor tehnologii, Christian Bale poate plonja printre spectatori, iar fanii pot da mana cu Bono la un concert U2.

La sfarsitul anului trecut, primul film proiectat in varianta 3D pe ecranele din Romania, “Calatorie spre centrul pamantului”, devenea cel mai profitabil film al tuturor timpurilor pe piata locala. Cu aproape doua milioane de lei incasari, ecranizarea romanului lui Jules Verne depasea recordul stabilit in 1997 de Titanic (1.652.817 lei). Cand si-au revenit din mirare, criticii au conchis ca nu un actor mai fermecator sau un scenariu mai bun au intrecut sarmul lui Leonardo di Caprio si povestea de dragoste de pe cel mai faimos vapor din istorie, ci tehnologia.

Operatorii de cinematografe au inteles lectia succesului neasteptat al acestui inceput de revolutie digitala in Romania. “Experienta noastra ne arata ca in Europa Centrala si de Est, ori de cate ori s-a creat o infrastructura semnificativa, numarul de vizite anuale la cinematograf s-a apropiat de cel din vestul Europei”, spune Corina Gonteanu, marketing manager al Cinema City, care face parte din Cinema City International, cea mai mare retea de multiplexuri din Europa Centrala si de Est. Ea crede ca acelasi fenomen se va intampla si pe piata din Romania.

Conform datelor companiei, Romania se afla pe ultimul loc in Europa dupa media de intrari la film pe cap de locuitor, cu 0,2 intrari pe an. Bulgaria inregistreaza 0,3 intrari, Ungaria 1,5, Cehia 0,9, iar Irlanda se afla pe locul intai, cu 4,5 intrari. “Romania poate ajunge usor la 0,7-1 daca se va dezvolta infrastructura, iar numarul de bilete vandute poate creste de cinci ori. In Varsovia, de exemplu, unde sunt 8-9 multiplexuri, media de vizite depaseste trei”, sustine Moshe Greidinger, CEO al Cinema City International.

In acest context, Cinema City va deschide in octombrie, in cadrul mall-ului AFI Palace Cotroceni, primul IMAX (Image MAXimum) de pe piata romaneasca, parte a unui megaplex cu 21 de ecrane si 4.300 de locuri. IMAX inseamna de fapt o experienta tridimensionala la scara mare. Ecranul, inalt cat o cladire de opt etaje (18 metri inaltime si 24 latime), are o forma curbata, pentru a cuprinde vederea periferica a tuturor celor din sala. “Investitia in sistemul IMAX este de aproximativ 1,8 milioane de euro”, spune Greidinger.

In IMAX-ul din Bucuresti, o sala de 400 de locuri, se vor proiecta atat filme documentare, de 40-50 de minute, cat si productii de la Hollywood. “Filmele artistice sunt prelucrate printr-o tehnica speciala, care presupune costuri ridicate. Costa intre 8 si 10 milioane de dolari sa treci un film din format normal in format IMAX”, explica Greidinger. Despre pretul biletelor, oficialii Cinema City spun ca “se vor situa in media pietei”. La Londra, de exemplu, un bilet la un IMAX costa 25 de euro.

Primul film artistic lansat pe plan mondial in versiunea IMAX a fost “Polar Express”, care la 11 saptamani de la premiera a vandut in SUA bilete in valoare de 40 de milioane de dolari. Succesul de casa a avut efect si asupra actiunilor companiei canadiene cu acelasi nume, care in acea perioada crescusera cu 64% la bursa electronica Nasdaq.

Cei fascinati de scenele din productiile hollywoodiene, unde protagonistii isi petreceau serile de vara la cinematografele de tip drive-in, eventual intr-o decapotabila de epoca, au mai nou si o varianta locala. La Baneasa Shopping City, la 1 iulie se deschide Baneasa Drive In Cinema, un cinematograf digital drive-in ce va functiona pe perioada verii. Cinematograful are o capacitate de peste 300 de masini si un ecran de 23,5 metri lungime si 10 metri inaltime. Filmul va fi proiectat pe zidul Baneasa Shopping City printr-un proiector digital, iar sunetul va fi transmis prin intermediul unei frecvente radio locale, pe care clientii o vor putea recepta la sistemul propriu de sonorizare al masinii. Primul film programat: “Ice Age 3”.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cinematografe,
bucuresti,
filme,
cinema 3d
/arta-si-societate/marele-ecran-mare-4607895
4607895
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.