Cursa in jurul lumii

Postat la 06 octombrie 2008 43 afişări

Indiferent de timp sau distanta Emil Delibasev, country manager pentru Romania si Bulgaria al companiei aeriene British Airways, evadeaza intr-o destinatie noua ori de cate ori simte nevoia. Sunt insa trei locuri unde s-ar intoarce la infinit - Vancouver, Auckland si, in special, Bora Bora.

Reality show-ul american "The Amazing Race" a facut sa viseze, timp de douasprezece sezoane, milioane de telespectatori la o cursa in jurul lumii. Timp de o luna, 12 echipe calatoresc in fiecare colt al planetei si trec prin probe extreme, de la bungee jumping in Alpii Elvetieni pana la salturi cu parasuta in Australia sau plimbari printre lei in China pentru a castiga un milion de dolari. Privindu-i, este imposibil sa nu iti doresti sa fii macar pentru o zi in pielea lor - dimineata sa te trezesti pe o plaja exotica din Caraibe, iar seara sa gonesti pe autobahnurile din Germania cu un Ferrari.

Personal am experimentat o senzatie asemanatoare si nici macar nu a fost nevoie sa plec din Bucuresti. Ceea ce trebuia sa fie un interviu despre Bora Bora cu Emil Delibasev, country manager pentru Romania si Bulgaria al British Airways, s-a transformat intr-o poveste despre aventuri in jurul lumii.

Pentru ca am descoperit un manager care, intre o calatorie de la Sofia la Bucuresti si o sedinta de board la Londra, isi face timp si pentru o evadare personala, oricand crede ca este necesar.

In ziua interviului, tocmai se intorsese din Miami, avea in buzunar biletele de avion pentru Bora Bora, unde urma sa isi petreaca ziua de nastere si visa la Alaska, unde, mai in gluma sau mai in serios, spunea ca va merge direct din Bora Bora.

Managerul este pasionat de evadarile in natura, fie ca este vorba despre o insula exotica sau despre un oras. Si, oricat de departe ar zbura, prefera intotdeauna sa calatoreasca in stil mare. Delibasev rosteste automat trei destinatii cand este intrebat despre locurile preferate: Auckland, Vancouver si Bora Bora. "Savurez fiecare moment dinaintea excursiei, imi place sa aleg hotelul, imi place sa planuiesc zborul si sunt privilegiat sa pot zbura cu un cost minim."

La Miami, cea mai recenta dintre escapadele neprogramate, a petrecut o singura noapte. "Mi-am spus ca am nevoie de o scurta pauza. Imi doream o schimbare completa de mediu, un loc trendy cu plaja si viata de noapte, iar Miami le are pe toate. Asta se intampla sambata, iar duminica de dimineata eram deja in avion."

Adeptul pauzelor scurte, managerul pune mare pret pe stil atunci cand vine vorba despre calatorii.

"Daca tot petrec o singura noapte intr-un astfel de loc, macar sa calatoresc cu stil pana acolo. La Miami imi amintesc ca am plecat la 6:45 dimineata din Sofia, am ajuns la 8 dimineata la Heathrow pe Terminalul 5, m-am bucurat de facilitatile din business lounge, iar la 9:50 eram la clasa business la etajul al doilea al Jumbo Jetului spre Miami. Desi am zburat 9 ore, am ajuns la Miami complet relaxat, pentru ca am savurat meniul, filmele si am dormit pe fotoliul care se intinde la 180 de grade."

Cele 24 de ore petrecute in Miami au insemnat plaja si petreceri in club, unde era un concurs de sosii Diana Ross.

"Asta imi place cel mai mult: sa-mi iau bagajul si sa plec, neplanificat. Trebuie totusi sa fie o pauza cu stil, chiar daca este in cealalta parte a lumii."

Povestile de calatorie ale managerului sunt toate la fel de imprevizibile si par desprinse chiar din scenariul "Amazing Race".

"Cu un an in urma am decis ca vreau sa merg la Auckland si am ales sa zbor prin emisfera estica. Sunt convins ca niciun alt oras din lume nu iti poate oferi o astfel de experienta, fara ambuteiaje, fara aglomeratie, este o calitate a vietii uimitoare si un ritm extraordinar. Nimeni nu se grabeste si totul este organizat si verde. La Auckland am petrecut doua nopti. La intoarcere mi-am dat seama ca a fost extraordinar si ca vreau sa revin. In consecinta, saptamana urmatoare eram din nou acolo. Dar de data aceasta am calatorit pe cealalta parte a globului prin Amsterdam si Los Angeles. M-am oprit si o noapte la Los Angeles si pentru ca Bora Bora era destul de aproape am decis ca trebuie sa merg si acolo. Dar acesta este unul dintre luxurile industriei, ca ai abilitate completa sa calatoresti, iar posibilitatea de a fi o data aici, apoi peste 24 de ore in cealalta parte a lumii este extraordinara."

Cand discutia a ajuns in sfarsit la Bora Bora, Delibasev a decretat ca este locul care se afla cel mai aproape de paradis. Desi sustine ca rar merge in acelasi loc de doua ori, pe insula din Polinezia Franceza declara ca s-ar intoarce oricand. Insule a mai vizitat, insa nicaieri nu a gasit combinatia din Bora Bora.

"Maldive de exemplu sunt foarte mici, am stat o saptamana intr-un bungalow pe plaja. Dar faci 20 de pasi si ajungi pe plaja, alti 20 si esti in restaurant, iar daca vrei sa te plimbi pe insula constati ca totul se afla la cateva sute de metri."

Managerul isi aminteste ca a fost la Bora Bora in urma cu cinci ani si ca este atras in special de peisajul variat. "Insula este precum un atol, are diametrul de 27 de kilometri, iar laguna este pitoreasca. Se ajunge cu un avion din Papiti si primul care te impresioneaza este zborul peste 2.500 de insule cu vegetatie luxurianta si ape albastre. Iar din avion am coborat parca direct pe plaja. Cand vezi ca palmierii sunt mai inalti decat turnul de control, atunci iti dai seama instantaneu ca te afli intr-un aeroport care nu seamana cu nimic din ceea ce stim noi despre aeroporturi. Acesta este primul soc, apoi privesti in jur si te astepti sa vezi personalul normal de pe un aeroport. Dar nu este nimeni, pentru ca toti sunt pe plaja. Vin, descarca bagajele si le pun direct pe pista."

Bora Bora a fost in special promovata prin imaginile cu bungalow-uri asezate chiar pe apa. "Prima data cand am mers am platit un pret imens pentru a sta intr-un bungalow in laguna. Dar singura problema pe care o are Bora Bora este varsta medie a turistilor, care de obicei sunt americani sau europeni trecuti de prima tinerete care afiseaza o bogatie impresionanta. Si care se cazeaza tocmai in aceste bungalow-uri. Sunt oameni care mananca si beau, dimineata la pranz si seara, homar si sampanie."

In consecinta, data urmatoare a ales Club Med, care tinteste in special tinerii si ofera o experienta diferita de vacanta. "Activitatile sunt diferite: jocuri, concursuri, campionate de fotbal. In fiecare seara se organizeaza petreceri. Aici mi-a placut cel mai mult, pentru ca se adreseaza celor care au pofta de aventura si care nu vor sa bea sampanie de dimineata pana seara." Activitatile sunt specifice unei vacante pe insula, de la scufundari la reciful de corali, plimbari cu bicicleta pana la pescuit pe timp de noapte.

Cat despre mancare, desi Delibasev spune ca nu este neaparat pasionat de gastronomie, sustine ca oricine se duce pe insula trebuie sa incerce Mahi Mahi, un peste de prada local. In plus, insula ofera tot felul de fructe tropicale, papaya, ananas, mango, care au un gust total diferit de ceea ce exista in Europa. "Acum visez sa plec in Alaska. Am un bilet pentru Bora Bora de ziua mea si poate ma opresc atunci."

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/cursa-in-jurul-lumii-4074399
4074399
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.