Cronică de film: Agenţii secreţi traversează Atlanticul

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 21 octombrie 2017 231 afişări

Franciza Kingsman revine cu partea a doua,The Golden Circle, în care personajele principale au o misiune destul de asemănătoare cu cea din primul film: să salveze lumea.

Nu m-ar mira ca şi următoarele episoade din seria Kingsman să aibă acelaşi subiect central, dar haideţi să detaliem ce se întâmplă în The Golden Circle. Povestea, pe scurt: a trecut un an de la evenimentele din primul film, iar Eggsy (Taron Egerton) a devenit un respectabil agent Kingsman. O întâlnire cu un fost candidat la postul său, pe nume Charlie, îl trimite pe Eggsy pe urmele Juliannei Moore. Ea o interpretează pe Poppy, o traficantă de droguri care are planuri mari de a domina lumea. Alături de Merlin (Mark Strong), Eggsy pleacă în Statele Unite, acolo unde va primi ajutorul unei alte organizaţii, numită Statesmen.

Aici încep să apară şi elementele comice, fără de care franciza Kingsman ar fi doar un film superficial despre spioni: cei de la Statesmen reprezintă echivalentul american al Kingsman, dar diferenţele sunt cât se poate de evidente. Ideea de gentleman e înlocuită de cea de macho, iar subtilităţile britanice de glumele de prost gust - ce-i drept, de multe ori amuzante. Reacţiile criticilor nu au fost dintre cele mai bune, dar publicul pare să dea o notă pozitivă filmului, iar asta e ceea ce contează în cele din urmă.

Kingsman: The Golden Circle e un film care vrea să distreze spectatorii. Nu se ia în serios, aşa cum n-a făcut-o nici prima parte a francizei, iar asta produce multe momente hilare. Secvenţele de acţiune sunt mai bune decât în multe alte filme, iar aici meritul revine regizorului Matthew Vaughn. Mixul de elemente de spionaj, gadgeturi, răsturnări de situaţie şi locuri de filmare exotice transformă Kingsman într-un soi de James Bond chiar mai nerealist decât James Bond.

Dar exact acesta e farmecul său: până la urmă, câte dintre filmele cu succes la box-office mai au legătură cu realitatea? E suficient, cred, să amintesc că anul acesta filmele cu cele mai mari încasări au fost Beauty and the Beast, The Fate of the Furious, Despicable Me 3, Guardians of the Galaxy Vol. 2, Spider-Man: Homecoming şi Wonder Woman.

|n cele din urmă, filmele din seria Kingsman nu vor fi pe placul tuturor. E vorba de un film inspirat de benzi desenate, aşa că mulţi l-ar putea evita. Dar Kingsman reprezintă un gen de care Hollywood are, la ora actuală, mare nevoie. Dominarea celor de la Marvel şi revenirea - să sperăm - a celor de la DC au împânzit marile ecrane cu supereroi, comploturi intergalactice şi mai ales bugete care sfidează bunul simţ. Producătorii scot bani, iar publicul e mulţumit; dar ideea de a face un film care să necesite orice urmă de gândire pare din ce în ce mai îndepărtată. Iar Kingsman e genul de film care încearcă - indiferent de măsură - să provoace spectatorul la un exerciţiu de imaginaţie. E un prim pas, sigur, dar unul absolut vital.

În concluzie, cel mai important lucru pe care Kingsman: The Golden Circle l-a adus este garanţia că franciza va continua.

7,5/10

România, raiul expaţilor România, raiul expaţilor

„În comunitatea expaţilor din România se spune că sunt două zile triste în viaţa lor profesională: ziua în care află că trebuie să vină în România şi ziua în care află că trebuie să plece de aici.” Această glumă, care circulă în comunitatea expaţilor, este relevantă pentru atractivitatea pe care o exercită piaţa locală faţă de expatriaţi, dar şi pentru proporţia majoritară a executivilor străini care conduc cele mai mari companii de pe plan local, raportat la numărul celor români. Care este explicaţia pentru această proporţie?

Este OFICIAL: O nouă multinaţională în România!! Veste URIAŞĂ după ce gigantul american... Este OFICIAL: O nouă multinaţională în România!! Veste URIAŞĂ după ce gigantul american...
Lisa Marie Presley şi-a tocat moştenirea de 100 milioane $. Acum e datoare vândută Lisa Marie Presley şi-a tocat moştenirea de 100 milioane $. Acum e datoare vândută
Elena Băsescu, însărcinată în 6 luni. Primele declaraţii despre cel de-al treilea copil
Mihaela Rădulescu, apariţie şocantă la TV. Diferenţa între realitate şi pozele de pe reţelele de socializare
VIDEO - Acest bărbat care a CĂLĂTORIT ÎN TIMP din anul 2030 face nişte predicţii SUMBRE pentru OMENIRE! A trecut testul poligraf şi nici nu a fost declarat nebun VIDEO - Acest bărbat care a CĂLĂTORIT ÎN TIMP din anul 2030 face nişte predicţii SUMBRE pentru OMENIRE! A trecut testul poligraf şi nici nu a fost declarat nebun
Dragostea cu NĂBĂDĂI dintre Brâncuşi şi Maria Tănase. Cum l-a făcut de RÂS Maria pe Constantin chiar de faţă cu Roosevelt - VIDEO
BESTIA din Siberia, cel mai ODIOS criminal: ''Poate sunt cel mai rău CRIMINAL în serie din istorie, dar am fost un soţ şi tată bun''
Un smartphone LEGENDAR va fi relansat într-o versiune modernă în această lună, cu display 18:9, cinci senzori foto şi procesor ultra-modern. Fanii sunt nerăbdători. „ Va spulbera competiţia!” [FOTO] Un smartphone LEGENDAR va fi relansat într-o versiune modernă în această lună, cu display 18:9, cinci senzori foto şi procesor ultra-modern. Fanii sunt nerăbdători. „ Va spulbera competiţia!” [FOTO]
Este incredibil comentariul făcut recent de Bill Gates despre BOGAŢI şi taxe. Iată cine „beneficiază mai mult” de pe urma sistemului. „De pe ce planetă vine omul ăsta?”
Telefonul tău nu are jack audio de 3,5 mm? Iată topul celor mai bune căşti Bluetooth pe care le-am folosit până acum
4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti 4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti