Cronică de film: Agenţii secreţi traversează Atlanticul

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 21 octombrie 2017 242 afişări

Franciza Kingsman revine cu partea a doua,The Golden Circle, în care personajele principale au o misiune destul de asemănătoare cu cea din primul film: să salveze lumea.

Nu m-ar mira ca şi următoarele episoade din seria Kingsman să aibă acelaşi subiect central, dar haideţi să detaliem ce se întâmplă în The Golden Circle. Povestea, pe scurt: a trecut un an de la evenimentele din primul film, iar Eggsy (Taron Egerton) a devenit un respectabil agent Kingsman. O întâlnire cu un fost candidat la postul său, pe nume Charlie, îl trimite pe Eggsy pe urmele Juliannei Moore. Ea o interpretează pe Poppy, o traficantă de droguri care are planuri mari de a domina lumea. Alături de Merlin (Mark Strong), Eggsy pleacă în Statele Unite, acolo unde va primi ajutorul unei alte organizaţii, numită Statesmen.

Aici încep să apară şi elementele comice, fără de care franciza Kingsman ar fi doar un film superficial despre spioni: cei de la Statesmen reprezintă echivalentul american al Kingsman, dar diferenţele sunt cât se poate de evidente. Ideea de gentleman e înlocuită de cea de macho, iar subtilităţile britanice de glumele de prost gust - ce-i drept, de multe ori amuzante. Reacţiile criticilor nu au fost dintre cele mai bune, dar publicul pare să dea o notă pozitivă filmului, iar asta e ceea ce contează în cele din urmă.

Kingsman: The Golden Circle e un film care vrea să distreze spectatorii. Nu se ia în serios, aşa cum n-a făcut-o nici prima parte a francizei, iar asta produce multe momente hilare. Secvenţele de acţiune sunt mai bune decât în multe alte filme, iar aici meritul revine regizorului Matthew Vaughn. Mixul de elemente de spionaj, gadgeturi, răsturnări de situaţie şi locuri de filmare exotice transformă Kingsman într-un soi de James Bond chiar mai nerealist decât James Bond.

Dar exact acesta e farmecul său: până la urmă, câte dintre filmele cu succes la box-office mai au legătură cu realitatea? E suficient, cred, să amintesc că anul acesta filmele cu cele mai mari încasări au fost Beauty and the Beast, The Fate of the Furious, Despicable Me 3, Guardians of the Galaxy Vol. 2, Spider-Man: Homecoming şi Wonder Woman.

|n cele din urmă, filmele din seria Kingsman nu vor fi pe placul tuturor. E vorba de un film inspirat de benzi desenate, aşa că mulţi l-ar putea evita. Dar Kingsman reprezintă un gen de care Hollywood are, la ora actuală, mare nevoie. Dominarea celor de la Marvel şi revenirea - să sperăm - a celor de la DC au împânzit marile ecrane cu supereroi, comploturi intergalactice şi mai ales bugete care sfidează bunul simţ. Producătorii scot bani, iar publicul e mulţumit; dar ideea de a face un film care să necesite orice urmă de gândire pare din ce în ce mai îndepărtată. Iar Kingsman e genul de film care încearcă - indiferent de măsură - să provoace spectatorul la un exerciţiu de imaginaţie. E un prim pas, sigur, dar unul absolut vital.

În concluzie, cel mai important lucru pe care Kingsman: The Golden Circle l-a adus este garanţia că franciza va continua.

7,5/10

Când se termină apa Când se termină apa

Circa un milion de oameni mor, anual, din cauza utilizării apei infestate sau a lipsei acesteia şi 844 de milioane de persoane nu au acces la apă potabilă, deşi 70% din suprafaţa Planetei Albastre este acoperită de apă. Problemele legate de penuria de apă la nivel global nu mai reprezintă o chestiune ipotetică, ci o realitate concretă.

BREAKING: Unul dintre cei mai CUNOSCUŢI oameni de afaceri a MURIT. Orice român are cel puţin un produs făcut de el BREAKING: Unul dintre cei mai CUNOSCUŢI oameni de afaceri a MURIT. Orice român are cel puţin un produs făcut de el
Iulia Albu, despre nunta regală: "Moartea clinică a modei!". Cine a fost criticată dur Iulia Albu, despre nunta regală: "Moartea clinică a modei!". Cine a fost criticată dur
Femeia zilei nu e Meghan Markle! E româncă şi i-a fermecat pe americani
Cât impozit plăteşte Simona Halep, pe an, pentru maşinile de lux deţinute. Suma este incredibilă
Pe Pământ există EXTRATEREŞTRI care trăiesc printre oameni. Dovezile aduse de savanţi provoacă o CONTTROVERSĂ de proporţii. ''Nu este nimic metaforic aici, au fost aduşi!''. Cum arată aceştia - FOTO Pe Pământ există EXTRATEREŞTRI care trăiesc printre oameni. Dovezile aduse de savanţi provoacă o CONTTROVERSĂ de proporţii. ''Nu este nimic metaforic aici, au fost aduşi!''. Cum arată aceştia - FOTO
Descoperire de talie MONDIALĂ la marginea unui râu din România. Elucidează o parte ASCUNSĂ din istoria noastră. ''SURPRIZA cea mai mare a venit când am ...'' - FOTO
MISTERUL prăbuşirii avionului MH370 al Malaysia Airlines, ELUCIDAT în sfârşit după patru ani. De vină a fost pilotul. ''I-a UCIS!''
Descoperire BIZARĂ făcută recent de astronomi la marginea sistemului nostru solar, dincolo de Neptun! Dacă se dovedeşte a fi reală, va schimba tot ce ştim. „Ar fi o descoperire de o importanţă ştiinţifică fără pereche!” Descoperire BIZARĂ făcută recent de astronomi la marginea sistemului nostru solar, dincolo de Neptun! Dacă se dovedeşte a fi reală, va schimba tot ce ştim. „Ar fi o descoperire de o importanţă ştiinţifică fără pereche!”
Cel mai mare jucător de pe piaţa de smartphone-uri din Africa este o companie de care majoritatea europenilor nu au auzit, probabil, niciodată
Regizorul filmului „Alien” vorbeşte despre o discuţie ŞOCANTĂ pe care a avut-o cu un expert NASA despre extretereştri. „Ne vor elimina în trei secunde. Pregăteşte-te să fugi!”
Cea mai bună dietă din toate punctele de vedere in 2018 Cea mai bună dietă din toate punctele de vedere in 2018