World Travel Market 2012 - o lume care se mişcă. Tendinţele industriei turismului în 2013

Postat la 14 decembrie 2012 163 afişări

Ca să vă aduc cele mai proaspete informaţii m-am deplasat mai întâi la Londra, la World Travel Market (WTM), unul dintre cele mai mari târguri de turism de vacanţă din lume, şi mai apoi voi merge la Barcelona, la Eibtm, de asemenea un foarte important târg destinat specialiştilor pentru turismul de business, întâlniri de afaceri, incentive, conferinţe şi evenimente.

ROXANA BĂLCESCU (CO-PROPRIETAR AL AGENŢIEI DE TURISM ŞI EVENIMENTE CMB TRAVEL)

O să încep cu Londra. World Travel Market se desfăşoară la Londra, un oraş întotdeauna surprinzător, care, cel puţin pe mine, mă copleşeşte prin frumuseţe, maiestuozitate, atmosfera incredibil de vie, cosmopolită şi incitantă.Târgul se află într-un Centru expoziţional impresionant ca dimensiuni, situat în cartierul Docklands, pe malul fluviului Tamisa. Este incredibil cum se pregătesc londonezii pentru WTM. Afluxul de oameni din întreaga lume care participă la târg determină autorităţile să suplimenteze toate mijloacele de transport, în special garniturile de metrou. Mii şi mii de vizitatori care alături de localnici se scurg pe lângă tine relaxaţi şi bine îmbrăcaţi. În staţiile de metrou personalul este amabil şi îţi dă indicaţii despre cum să ajungi la târg, într-un cuvânt o organizare şi o mobilizare exemplare.

Ca tot pasul eşti bombardat cu reclame ale evenimentului, în staţiile de metrou, pe maşinile de transport, la televizor şi la radio.Este incredibil câţi bani sunt investiţi în această promovare. Remarcabil este faptul că nu doar evenimentul în sine este promovat, ci, la rândul lor, ţările din întreaga lume încearcă să se promoveze ca destinaţie turistică, aşa încât peste tot te izbeşti de câte o invitaţie tentantă pentru a vizita o anumită ţară.

Centrul expoziţional este extrem de compact, în sensul organizării locului, împărţit în hale unde practic toate ţările din lume vin care mai de care să-şi prezinte oferta turistică. Este un "must" să fii prezent la WTM. Profesionişti din întreaga lume, agenţii de turism, tour operatori, oficii de turism, transportatori aerieni şi tereştri, toţi participă la acest show. Este într-adevăr un spectacol în sine să vezi standurile elegante, în culori vii, materialele turistice, cataloagele celor care vin să expună ce au mai frumos de oferit în materie de turism.

După această modestă introducere în atmosfera târgului, încerc acum să vă împărtăşesc cât mai direct şi concis ultimele noutăţi şi implicit noile trenduri care se prefigurează pentru 2013.

Se pare că un trend ascendent îl vor avea ţările emergente, în special cele constituite în aşa-numitul BRICS (Brazilia, Rusia, India, China şi Africa de Sud), urmate de ţările din grupul SLIMMA (Sri Lanka, Indonezia, Malaiezia, Mexic şi Argentina).O a treia preferinţă de călătorii în opţiunile de promovare ale operatorilor în turism din întrega lume o constituie ţările din aşa-numitul grup TUSCKNS (Thailanda, Emiratele Arabe Unite, Chile, Corea de Sud, Kenia, Nigeria şi Singapore).

Trăsătură importantă pentru perioada 2013-2016 este faptul că ţări cu un oarecare grad de risc în materie de siguranţă a călătoriilor vor avea totuşi o creştere pe turism semnificativă. Aşa se face că Myanmar, Coreea de Nord, Cuba şi Libia, ţări care până acum se aflau pe "lista neagră a turismului", vor avea un trend crescător în noile preferinţe ale turiştilor din întreaga lume.

Ţări precum Nigeria, Botswana, Ghana sau regiuni ca Zanzibar câştigă teren în faţa altor destinaţii, în special datorită noutăţii ca ofertă turistică.

Pentru perioada următoare vacanţele "green" şi "eco", în mijlocul naturii şi cu cât mai puţine interferenţe ale stilului occidental de turism, vor câştiga teren în faţa altor destinaţii clasice, astfel că ţări ca Nigeria şi Botswana, care la o primă cercetare nu m-au impresionat prea mult, la o mai atentă reevaluare m-au făcut şi pe mine să le reconsider ca posibile destinaţii turistice cu potenţial.

Un fapt interesant pe care recunosc că acum l-am aflat este acela că industria de film din India, celebrul "Bollywood", s-a mutat practic în Nigeria, astfel încât în acest moment Nigeria produce cele mai multe filme de pe planetă.

Acest surprinzător "Nollywood" a dus la o dezvoltare regională pe continentul african, făcând ca lanţuri de hoteluri importante, precum Radisson Blu, Four Points by Sheraton, Ibis, Hilton, Accor şi Intercontinental să-şi deschidă din ce în ce mai multe unităţi în regiune, în special în oraşul Lagos, fosta capitală a Nigeriei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
World travel market 2012,
turism,
vacanta
/analize/turism/world-travel-market-2012-o-lume-care-se-misca-tendintele-industriei-turismului-in-2013-10392170
10392170
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.