Prognoza feroviara de la Innotrans

Postat la 05 octombrie 2008 63 afişări

Innotrans, cel mai mare targ din lume de tehnologii pentru transportul feroviar, este in fiecare an un nou prilej pentru autoritatile romane de a anunta ca nu a mai aparut nicio noutate in privinta licitatiilor pentru achizitia de trenuri, tramvaie sau locomotive. Totusi, producatorii insista.

De la un an la cinci-sase ani, estimeaza Antonel Tanase, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, perioada in care ar fi posibil ca Romania sa adopte noile tehnologii prezentate de producatorii de trenuri la targurile de profil. Pentru aceasta insa ar trebui ca intai sa le cumpere, or, Romania nu a evoluat deloc in privinta deschiderii sau a redeschiderii unor licitatii pentru trenuri sau tramvaie.

Antonel Tanase sustine totusi ca nu e nicio graba, fiindca noutatile tehnologice care apar vor face ca Romania sa cumpere o tehnologie mai avansata: "Noi ne prezentam la Innotrans cu o industrie feroviara apta pentru implementarea unor tehnologii inovative". De fapt, Antonel Tanase admite ca intarzierea licitatiilor ar face ca pe liniile ferate unde in curand se va circula cu 160 km/ora vor circula direct trenuri ecologice, aceasta fiind noua formula pe care producatorii de trenuri ar dori sa o aduca la viitoarele licitatii, inclusiv in Romania.

Pentru toti producatorii de trenuri, dar si de tramvaie, Romania este destul de atractiva, dat fiind ca inlocuirea si completarea intregului parc de locomotive, tramvaie, vagoane si automotoare ar insemna cheltuirea a 6,5 miliarde de euro. Jean Bérgé, vicepresedinte al Bombardier Transportation (BT) pentru vanzari in regiunea de Sud (Europa de Sud, nordul Africii, Orientul Mijlociu) si country manager al Bombardier Franta, spune ca noutatile aduse de compania canadiana la Innotrans vor convinge cu siguranta autoritatile din Romania, ca si din alte tari unde vor sa participe la licitatii.

In aceasta saptamana, Jean Bérgé va veni la Bucuresti, unde spera sa convinga autoritatile ca AGC - platforma Bombardier - este cea mai buna solutie pentru Romania. "AGC vine cu un confort sporit si un spatiu de depozitare a bagajelor mai mare pentru calatori, dar si cu fl exibilitate pentru operatori, intrucat AGC poate opera atat in modul electric, cat si in modul diesel", spune Jean Bérgé, adaugand ca AGC are acum si tehnologia ECO4, care asigura o reducere la jumatate a consumului de energie odata cu instalarea pe orice vehicul feroviar", spune el.

Trenurile AGC ar intra in competitie la licitatiile de la Bucuresti cu platformele dezvoltate de principalii concurenti ai canadienilor, Alstom si Siemens. Gabriel Stanciu, country manager al Alstom Romania, a venit la targ cu oferta de trenuri Coradia Continental, model lansat in 2002, din care au fost vandute deja 233 operatorilor publici si privati din Germania si Suedia.

Compania a prezentat si AGV ("automotrice a grande vitesse"), noul tren de mare viteza care va inlocui TGV, caruia i-au fost aduse imbunatatiri in ceea ce priveste greutatea, designul, materialele folosite si gradul de confort acustic. Siemens a prezentat la targ DESIRO ML, o platforma pentru transportul feroviar suburban, regional si interregional, despre care Christian Serjannis, head of regional group la Siemens, sustine ca este potrivit si pentru Romania.

DESIRO este disponibil in mai multe versiuni electrice, precum si intr-un model diesel-electric, are un design potrivit standardelor europene si poate rula cu o viteza maxima de 160 de kilometri la ora.

Chiar daca licitatiile din Romania intarzie, producatorii de trenuri considera si ei ca nu e nicio graba, dat fiind ca oricum Comisia Europeana a identificat transportul feroviar ca fiind un element cheie al dezvoltarii economice durabile si l-a transformat intr-o cerinta importanta pentru toate tarile membre. In acelasi timp, Bruxellesul a redus limita maxima admisa de emisii de dioxid de carbon la 120 de grame pe kilometru pentru toate autovehiculele, norma ce intra in vigoare din anul 2012. Un alt factor care va contribui la reorientarea atentiei catre transportul feroviar este scumpirea carburantilor.

Cum a rezumat André Navarri, presedintele Bombardier, "nu a existat niciodata un moment mai bun pentru o companie din industria feroviara".  

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
targ,
Innotrans,
Bombardier,
Siemens,
Alstom
/analize/transporturi/prognoza-feroviara-de-la-innotrans-3267418
3267418
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.