Dacia poate deveni un brand global

Autor: Bogdan Alecu Postat la 07 aprilie 2016 781 afişări  

Timp de patru ani Arnaud Deboeuf a condus programul entry al Renault şi a fost responsabil direct de gama Dacia şi de modelele Renault realizate pe platforma Logan. De un an de zile este vicepreşedinte senior al alianţei Renault-Nissan, dar în continuare stă cu un ochi pe brandul românesc.

Dacia poate deveni un brand global
Dacia poate deveni un brand global deschide galeria

Gama entry, modelele ce au la bază platforma Logan, au ajuns la o treime din vânzările totale ale grupului Renault. Mai mult, Duster este produs acum inclusiv de Nissan, dar sub numele de Terrano, în Rusia, fiind singurul model produs sub toate cele trei mărci.

Dacia este acum, pentru Renault, un brand regional, care se rezumă la pieţele europene, unele din Africa de Nord şi din Orientul Mijlociu, dar nu este exclus să vedem brandul românesc în America de Sud sau pe alte pieţe. Pe măsură ce Renault creşte, poate face loc mărcii româneşti şi, implicit, creşte producţia de componente pentru Dacia. „Dacia poate deveni un brand global, este loc pentru această marcă în lume. Am introdus Dacia ca o completare a Renault, este o strategie dual brand. Avem Renault cu maşini mai scumpe, modele de nişă şi componente hi-tech şi Dacia care vine cu spaţiu, încăpătoare, de încredere şi cu un cost mic“, spune Arnaud Deboeuf.

El adaugă că alegerea între a avea două mărci sau doar una într-o anumită zonă a lumii, cum este cazul în America de Sud, unde sunt vândute inclusiv modele Dacia sub emblema franceză, ţine de cota de piaţă. „Cota de piaţă a Renault în Brazilia nu este suficient de mare pentru a duce Dacia acolo. Când introduci un nou brand ai nevoie de strategie şi bani pentru marketing şi scazi în vizibilitate. Atunci când mergi pe o piaţă nouă trebuie să delimitezi exact cele două branduri, Dacia şi Renault. Cel puţin una trebuie să fie matură şi să aibă cel puţin 10% cotă de piaţă. Apoi, după ce am atins acest nivel putem introduce un al doilea brand. Dacă Renault este la 3-4%, vii cu un al doilea brand şi confuzezi. În următorii ani este un instrument bun de a adăuga noi pieţe şi noi competiţii“, a subliniat vicepreşedintele Alianţei.

Pentru ca o marcă să aibă vizibilitate pe o piaţă, el spune că aceasta trebuie să aibă o cotă de cel puţin cinci procente, astfel încât maşinile sale să fie văzute pe stradă. Spre exemplu în Europa Dacia are acum la 2,9%, în creştere faţă de anul trecut. În Franţa cota este peste 5%, în contextul în care piaţa din Hexagon este şi cea mai mare pentru brandul românesc.

Dacă în trecut Dacia era comparată cu Skoda ca volume, brandul ceh profită de gama de modele mult mai largă şi de cele care pot concura inclusiv cu Volkswagen, pe când segmentul în care marca românească se intersectează cu Renault este unul redus. „Skoda beneficiază de piaţa auto din China şi India pentru a atinge volumele pe care le are acum. Astăzi nu avem Dacia pe aceste două pieţe. Trebuie să le comparăm pe aceleaşi pieţe“, a subliniat Arnaud Deboeuf.

Pe de altă parte, în primele două luni ale anului Skoda deja se apropie în Europa de 100.000 de maşini livrate, în timp ce Dacia abia a trecut de 60.000. Pe de altă parte, dacă la nivel mondial Skoda trece de un milion de unităţi, şi Dacia se poate apropia de pragul cu şase zerouri, în contextul în care cele trei uzine lucrează la capacitate maximă. „Mioveni este la capacitate maximă, Tanger se apropie de capacitate maximă, Casablanca la fel. Când există o cerere, vom creşte şi putem duce marca Dacia la vânzări de 600.000 de unităţi în lume uşor“, a spus vicepreşedintele Alianţei.

Anul trecut vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 7,7%, la un nivel record de 550.920 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, de la 511.379 în urmă cu un an, potrivit datelor grupului francez. Dacia a înregistrat o creştere de 7,8% a vânzărilor de autoturisme, de la 474.623 de unităţi în 2014 la 511.510 unităţi. Vânzările de vehicule ale grupului Renault au crescut cu 3,3% în 2015, la un nivel record de 2.800.242 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, pe o piaţă care a avansat cu 1,6%.

 

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

http://www.businessmagazin.ro/analize/transporturi/dacia-poate-deveni-un-brand-global-15211853
15211853
comments powered by Disqus
Cei trei care împart harta McDonald’s Cei trei care împart harta McDonald’s

Luiza Nicolae, Lucian Zărcan şi Marius Georgescu au parcurs toate etapele profesionale în cadrul companiei McDonald’s: trainee, store manager şi apoi prima linie de management. Ei coordonează acum cei peste 4.500 de angajaţi ai McDonald’s şi povestesc, pentru Business MAGAZIN, cum e să lucrezi pentru liderul pieţei restaurantelor dIn România.

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING NEWS: Adevărul DEZARMANT loveşte din plin pe cine şi-a luat credit ”Prima Casă”. BNR a făcut calculele şi rezultatul este ZDROBITOR BREAKING NEWS: Adevărul DEZARMANT loveşte din plin pe cine şi-a luat credit ”Prima Casă”. BNR a făcut calculele şi rezultatul este ZDROBITOR
ONE.ro
Cum arată nora premierului Viorica Dăncilă. Cu ce se ocupă şi unde locuieşte Cum arată nora premierului Viorica Dăncilă. Cu ce se ocupă şi unde locuieşte
Cum arăta garsoniera în care Dani Oţil a stat cu Mihaela Rădulescu. Are doar 36 de metri pătraţi
Cât caştigă Darren Cahill, antrenorul care a făcut din Simona Halep o campioană. Care este suma reală
Descopera.ro
Înainte să fie un mare poet, Tudor Arghezi a fost CĂLUGĂR. Chiar la mănăstire a făcut un copil cu o profesoară. Povestea SCANDALOASĂ şi puţin ştiută a ''preacucernicului'' Arghezi - VIDEO Înainte să fie un mare poet, Tudor Arghezi a fost CĂLUGĂR. Chiar la mănăstire a făcut un copil cu o profesoară. Povestea SCANDALOASĂ şi puţin ştiută a ''preacucernicului'' Arghezi - VIDEO
Au descoperit sub podeaua magazinului bancnote în valoare de 2 MILIOANE DE DOLARI, însă nu pot să le folosească
Cu numai 98 de oameni se poate COLONIZA o planetă din afara Sistemului Solar. Ce trebuie să facă PĂMÂNTENII
Go4it.ro
Galaxy S10 ar putea fi primul smartphone Samsung cu senzor de amprentă în display Galaxy S10 ar putea fi primul smartphone Samsung cu senzor de amprentă în display
Cum au ajuns angajaţii unei fabrici din China să stea la coadă la toaletă din cauza unei decizii a administraţiei Donald Trump. „Se tem că...”
Cel mai SPECTACULOS smartphone de până acum tocmai a fost prezentat. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţă, deoarece acest model „extraterestru” schimbă regulile. Galaxy S9, Huawei P20 şi iPhone X par deja demodate
Csid.ro
Avantajele şi dezavantajele folosirii aerului condiţionat. Explicaţiile medicului Avantajele şi dezavantajele folosirii aerului condiţionat. Explicaţiile medicului
Cum să fii fericit: cele mai eficiente trucuri
Astmul, boala cu feţe schimbătoare. Cum poate fi ţinută sub control

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.