Dacia poate deveni un brand global

Autor: Bogdan Alecu Postat la 07 aprilie 2016 766 afişări  

Timp de patru ani Arnaud Deboeuf a condus programul entry al Renault şi a fost responsabil direct de gama Dacia şi de modelele Renault realizate pe platforma Logan. De un an de zile este vicepreşedinte senior al alianţei Renault-Nissan, dar în continuare stă cu un ochi pe brandul românesc.

Dacia poate deveni un brand global
Dacia poate deveni un brand global deschide galeria

Gama entry, modelele ce au la bază platforma Logan, au ajuns la o treime din vânzările totale ale grupului Renault. Mai mult, Duster este produs acum inclusiv de Nissan, dar sub numele de Terrano, în Rusia, fiind singurul model produs sub toate cele trei mărci.

Dacia este acum, pentru Renault, un brand regional, care se rezumă la pieţele europene, unele din Africa de Nord şi din Orientul Mijlociu, dar nu este exclus să vedem brandul românesc în America de Sud sau pe alte pieţe. Pe măsură ce Renault creşte, poate face loc mărcii româneşti şi, implicit, creşte producţia de componente pentru Dacia. „Dacia poate deveni un brand global, este loc pentru această marcă în lume. Am introdus Dacia ca o completare a Renault, este o strategie dual brand. Avem Renault cu maşini mai scumpe, modele de nişă şi componente hi-tech şi Dacia care vine cu spaţiu, încăpătoare, de încredere şi cu un cost mic“, spune Arnaud Deboeuf.

El adaugă că alegerea între a avea două mărci sau doar una într-o anumită zonă a lumii, cum este cazul în America de Sud, unde sunt vândute inclusiv modele Dacia sub emblema franceză, ţine de cota de piaţă. „Cota de piaţă a Renault în Brazilia nu este suficient de mare pentru a duce Dacia acolo. Când introduci un nou brand ai nevoie de strategie şi bani pentru marketing şi scazi în vizibilitate. Atunci când mergi pe o piaţă nouă trebuie să delimitezi exact cele două branduri, Dacia şi Renault. Cel puţin una trebuie să fie matură şi să aibă cel puţin 10% cotă de piaţă. Apoi, după ce am atins acest nivel putem introduce un al doilea brand. Dacă Renault este la 3-4%, vii cu un al doilea brand şi confuzezi. În următorii ani este un instrument bun de a adăuga noi pieţe şi noi competiţii“, a subliniat vicepreşedintele Alianţei.

Pentru ca o marcă să aibă vizibilitate pe o piaţă, el spune că aceasta trebuie să aibă o cotă de cel puţin cinci procente, astfel încât maşinile sale să fie văzute pe stradă. Spre exemplu în Europa Dacia are acum la 2,9%, în creştere faţă de anul trecut. În Franţa cota este peste 5%, în contextul în care piaţa din Hexagon este şi cea mai mare pentru brandul românesc.

Dacă în trecut Dacia era comparată cu Skoda ca volume, brandul ceh profită de gama de modele mult mai largă şi de cele care pot concura inclusiv cu Volkswagen, pe când segmentul în care marca românească se intersectează cu Renault este unul redus. „Skoda beneficiază de piaţa auto din China şi India pentru a atinge volumele pe care le are acum. Astăzi nu avem Dacia pe aceste două pieţe. Trebuie să le comparăm pe aceleaşi pieţe“, a subliniat Arnaud Deboeuf.

Pe de altă parte, în primele două luni ale anului Skoda deja se apropie în Europa de 100.000 de maşini livrate, în timp ce Dacia abia a trecut de 60.000. Pe de altă parte, dacă la nivel mondial Skoda trece de un milion de unităţi, şi Dacia se poate apropia de pragul cu şase zerouri, în contextul în care cele trei uzine lucrează la capacitate maximă. „Mioveni este la capacitate maximă, Tanger se apropie de capacitate maximă, Casablanca la fel. Când există o cerere, vom creşte şi putem duce marca Dacia la vânzări de 600.000 de unităţi în lume uşor“, a spus vicepreşedintele Alianţei.

Anul trecut vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 7,7%, la un nivel record de 550.920 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, de la 511.379 în urmă cu un an, potrivit datelor grupului francez. Dacia a înregistrat o creştere de 7,8% a vânzărilor de autoturisme, de la 474.623 de unităţi în 2014 la 511.510 unităţi. Vânzările de vehicule ale grupului Renault au crescut cu 3,3% în 2015, la un nivel record de 2.800.242 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, pe o piaţă care a avansat cu 1,6%.

 

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe rock-on.ro

http://www.businessmagazin.ro/analize/transporturi/dacia-poate-deveni-un-brand-global-15211853
15211853
comments powered by Disqus
România, raiul expaţilor România, raiul expaţilor

„În comunitatea expaţilor din România se spune că sunt două zile triste în viaţa lor profesională: ziua în care află că trebuie să vină în România şi ziua în care află că trebuie să plece de aici.” Această glumă, care circulă în comunitatea expaţilor, este relevantă pentru atractivitatea pe care o exercită piaţa locală faţă de expatriaţi, dar şi pentru proporţia majoritară a executivilor străini care conduc cele mai mari companii de pe plan local, raportat la numărul celor români. Care este explicaţia pentru această proporţie?

vezi continuarea
ZF.ro
Război TOTAL pe scena politică: Una dintre cele mai mari multinaţionale a ajuns în mijlocul unui scandal monstru Război TOTAL pe scena politică: Una dintre cele mai mari multinaţionale a ajuns în mijlocul unui scandal monstru
ONE.ro
Cum arăta Shakira în 1993, când juca în telenovele. A cumpărat serialul ca să nu mai fie difuzat niciodată Cum arăta Shakira în 1993, când juca în telenovele. A cumpărat serialul ca să nu mai fie difuzat niciodată
Janina Nectara, 30.000 de dolari pentru o singură postare pe Instagram
Gina Pistol, despre Smiley şi Ana Baniciu "Nu îi pot interzice omului de lângă ce să facă"
Descopera.ro
În magazine există multe băuturi CONTRAFĂCUTE: iată cum poţi să recunoşti un produs FALS În magazine există multe băuturi CONTRAFĂCUTE: iată cum poţi să recunoşti un produs FALS
Legenda din spatele IUBIRII la români de DRAGOBETE: ce nu se spune despre această SĂRBĂTOARE
VIDEO. Un alt CĂLĂTOR ÎN TIMP a prezentat o FOTOGRAFIE cu Pământul din anul 5000. ''Veştile nu sunt bune pentru umanitate''
Go4it.ro
Galaxy S9 şi Galaxy S9+: Samsung lansează astăzi noile sale smartphone-uri high-end. Caracteristici tehnice, preţ şi disponibilitate. Urmăreşte aici lansarea începând cu ora 18:00 Galaxy S9 şi Galaxy S9+: Samsung lansează astăzi noile sale smartphone-uri high-end. Caracteristici tehnice, preţ şi disponibilitate. Urmăreşte aici lansarea începând cu ora 18:00
Smartphone-ul cu cea mai mare BATERIE din istorie (16.000 mAh) şi 6 GB memorie RAM va fi lansat peste câteva zile. Va ajunge, oficial, şi în România
NAVITEL E500 MAGNETIC rezolvă o mare problemă a dispozitivelor GPS
Csid.ro
4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti 4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti
Starea de bine: ce am câştigat după programul de dietă şi sport coordonat de Cori Grămescu
Faci sport? Iată adevărul despre hidratare, proteine şi gustări sănătoase!

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.