Dacia poate deveni un brand global

Autor: Bogdan Alecu Postat la 07 aprilie 2016 750 afişări  

Timp de patru ani Arnaud Deboeuf a condus programul entry al Renault şi a fost responsabil direct de gama Dacia şi de modelele Renault realizate pe platforma Logan. De un an de zile este vicepreşedinte senior al alianţei Renault-Nissan, dar în continuare stă cu un ochi pe brandul românesc.

Dacia poate deveni un brand global
Dacia poate deveni un brand global deschide galeria

Gama entry, modelele ce au la bază platforma Logan, au ajuns la o treime din vânzările totale ale grupului Renault. Mai mult, Duster este produs acum inclusiv de Nissan, dar sub numele de Terrano, în Rusia, fiind singurul model produs sub toate cele trei mărci.

Dacia este acum, pentru Renault, un brand regional, care se rezumă la pieţele europene, unele din Africa de Nord şi din Orientul Mijlociu, dar nu este exclus să vedem brandul românesc în America de Sud sau pe alte pieţe. Pe măsură ce Renault creşte, poate face loc mărcii româneşti şi, implicit, creşte producţia de componente pentru Dacia. „Dacia poate deveni un brand global, este loc pentru această marcă în lume. Am introdus Dacia ca o completare a Renault, este o strategie dual brand. Avem Renault cu maşini mai scumpe, modele de nişă şi componente hi-tech şi Dacia care vine cu spaţiu, încăpătoare, de încredere şi cu un cost mic“, spune Arnaud Deboeuf.

El adaugă că alegerea între a avea două mărci sau doar una într-o anumită zonă a lumii, cum este cazul în America de Sud, unde sunt vândute inclusiv modele Dacia sub emblema franceză, ţine de cota de piaţă. „Cota de piaţă a Renault în Brazilia nu este suficient de mare pentru a duce Dacia acolo. Când introduci un nou brand ai nevoie de strategie şi bani pentru marketing şi scazi în vizibilitate. Atunci când mergi pe o piaţă nouă trebuie să delimitezi exact cele două branduri, Dacia şi Renault. Cel puţin una trebuie să fie matură şi să aibă cel puţin 10% cotă de piaţă. Apoi, după ce am atins acest nivel putem introduce un al doilea brand. Dacă Renault este la 3-4%, vii cu un al doilea brand şi confuzezi. În următorii ani este un instrument bun de a adăuga noi pieţe şi noi competiţii“, a subliniat vicepreşedintele Alianţei.

Pentru ca o marcă să aibă vizibilitate pe o piaţă, el spune că aceasta trebuie să aibă o cotă de cel puţin cinci procente, astfel încât maşinile sale să fie văzute pe stradă. Spre exemplu în Europa Dacia are acum la 2,9%, în creştere faţă de anul trecut. În Franţa cota este peste 5%, în contextul în care piaţa din Hexagon este şi cea mai mare pentru brandul românesc.

Dacă în trecut Dacia era comparată cu Skoda ca volume, brandul ceh profită de gama de modele mult mai largă şi de cele care pot concura inclusiv cu Volkswagen, pe când segmentul în care marca românească se intersectează cu Renault este unul redus. „Skoda beneficiază de piaţa auto din China şi India pentru a atinge volumele pe care le are acum. Astăzi nu avem Dacia pe aceste două pieţe. Trebuie să le comparăm pe aceleaşi pieţe“, a subliniat Arnaud Deboeuf.

Pe de altă parte, în primele două luni ale anului Skoda deja se apropie în Europa de 100.000 de maşini livrate, în timp ce Dacia abia a trecut de 60.000. Pe de altă parte, dacă la nivel mondial Skoda trece de un milion de unităţi, şi Dacia se poate apropia de pragul cu şase zerouri, în contextul în care cele trei uzine lucrează la capacitate maximă. „Mioveni este la capacitate maximă, Tanger se apropie de capacitate maximă, Casablanca la fel. Când există o cerere, vom creşte şi putem duce marca Dacia la vânzări de 600.000 de unităţi în lume uşor“, a spus vicepreşedintele Alianţei.

Anul trecut vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 7,7%, la un nivel record de 550.920 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, de la 511.379 în urmă cu un an, potrivit datelor grupului francez. Dacia a înregistrat o creştere de 7,8% a vânzărilor de autoturisme, de la 474.623 de unităţi în 2014 la 511.510 unităţi. Vânzările de vehicule ale grupului Renault au crescut cu 3,3% în 2015, la un nivel record de 2.800.242 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, pe o piaţă care a avansat cu 1,6%.

 

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

http://www.businessmagazin.ro/analize/transporturi/dacia-poate-deveni-un-brand-global-15211853
15211853
comments powered by Disqus
ZF.ro
Cei mai bogaţi fotbalişti ai planetei şi averile lor: Deşi Neymar a fost cel mai scump transfer din istorie, nu este cel mai bogat jucător. Surpriza clasamentului Cei mai bogaţi fotbalişti ai planetei şi averile lor: Deşi Neymar a fost cel mai scump transfer din istorie, nu este cel mai bogat jucător. Surpriza clasamentului
ONE.ro
Adela Popescu, despre plecarea soţului: "Ca să înţelegeţi şi voi de ce şi-a lăsat nevasta şi copilul" Adela Popescu, despre plecarea soţului: "Ca să înţelegeţi şi voi de ce şi-a lăsat nevasta şi copilul"
Cum arată cea mai scumpă casă din Bucureşti FOTO din interior
La 13 ani, fiica lui Ingrid Vlasov este o fashionista convinsă. Are propriul ei stilist
Descopera.ro
Trecutul neştiut al lui ILIESCU. Marea MINCIUNĂ care l-a tranformat într-un erou a ieşit acum la iveală. DOCUMENTELE - DOVADĂ pe care le credea pierdute Trecutul neştiut al lui ILIESCU. Marea MINCIUNĂ care l-a tranformat într-un erou a ieşit acum la iveală. DOCUMENTELE - DOVADĂ pe care le credea pierdute
Ce au făcut CHINEZII pe acest câmp banal este cu adevărat REVOLUŢIONAR şi rezolvă una dintre cele mai mari probleme ale OMENIRII. ''Este o treabă extraordinară'' - VIDEO
Pământul s-a deschis deodată în două şi oamenii au căzut în HĂU. Fenomenul EXTREM care a îngrozit întreaga lume. ''Au MURIT în doar câteva secunde''
Go4it.ro
iPhone X, principalul „rival” pentru iPhone 8, nu ar fi nici măcar în producţie iPhone X, principalul „rival” pentru iPhone 8, nu ar fi nici măcar în producţie
De ce trebuie să EVIŢI să cauţi numele acestei celebrităţi pe Google, oricât de mare fan ai fi. PROBLEMA bizară este cunoscută de puţini utilizatori. „O faceţi pe riscul vostru!”
Analişti: Precomenzile pentru iPhone 8 sunt „dezamăgitoare”
Csid.ro
Top 10 pretentii de ultim moment in dormitor din partea femeilor (studiu) Top 10 pretentii de ultim moment in dormitor din partea femeilor (studiu)
Tulburările sexuale de care ne este teamă să vorbim
Te temi de SEX? Iată de ce poţi suferi!

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.