Reteta pentru venituri sigure: asigurarile pentru copii

Postat la 14 iulie 2009 33 afişări

Afacerile companiilor de asigurari au fost puternic afectate de criza, asiguratorii fiind nevoiti sa se multumeasca acum cu din ce in ce mai putin. Exista insa si nise care rezista bine si pe care cei care nu le-au dezvoltat pana acum se grabesc sa o faca.

“Unul din patru parinti a ales deja anul acesta un plan financiar pentru copilul sau”, sustine Cornelia Coman, directorul general al ING Asigurari de Viata, cea mai mare companie de profil de la noi. Coman explica aceasta prin faptul ca nesiguranta perioadei de criza a privilegiat politele de economisire pentru copii, desi vanzarile au scazut aproape ca toate celelalte clase de produse de asigurari. Pentru ING, planurile financiare pentru copii reprezinta 21,5% din intregul portofoliu, iar in primele patru luni ale anului, mai mult de un sfert din clientii noi ai companiei au achizitionat astfel de produse, spune Coman.

In portofoliul de polite noi din categoria planurilor financiare pentru copii, proportia cea mai mare (25%) este reprezentata de politele pentru copii mai mici de un an, in crestere cu 4% fata de anul precedent. Raportat la numarul total al planurilor financiare pentru copii incheiate in 2009, 46% dintre clienti sunt parinti care au copii mai mici de doi ani, iar 30% au copii cu varste cuprinse intre 3 si 6 ani. In aceste conditii, profilul clientilor care achizitioneaza planurile financiare pentru copii nu este greu de intuit: sunt oameni tineri, cu varste cuprinse intre 26 si 40 de ani, din mediul urban (cei mai multi clienti locuiesc in Capitala), cu venituri medii si peste medie si cu studii cel putin medii. Mai mult de jumatate dintre cei care achizitioneaza un astfel de produs sunt femei, iar aproape toti clientii sunt casatoriti.

Avand la dispozitie doua variante - planurile cu componenta garantata si cu componenta investitionala - cei mai multi le aleg pe primele, mai ales intr-un an cand toata lumea se fereste de riscuri. Dintre primele zece companii de pe piata asigurarilor de viata, noua au in portofoliu astfel de produse si altele se pregatesc sa le lanseze. Un exemplu este Eureko, care anul acesta a renuntat la politele non-viata si a anuntat ca intentioneaza sa isi innoiasca oferta din portofoliu. “In toamna vom scoate noi produse, iar planurile financiare pentru copii sunt printre primele pe lista noastra. E o deschidere enorma pentru aceasta piata”, sustine Carmen Radu, directorul general adjunct al Eureko.

In principiu, planurile financiare pentru copii au un “carlig” clasic si foarte simplu de aplicat pentru a-si atrage clientii: din momentul cand polita este inche¬iata si pana cand ajunge la maturitate (de obicei, cand copilul implineste 18 ani), primele sunt platite constant, indiferent ce se intampla cu parintii, astfel incat la majorat beneficiarul politei poate incasa toti banii. Cu alte cuvinte, asiguratorul se angajeaza sa preia platile in cazuri extreme, cum ar fi decesul sau invaliditatea parintelui care a incheiat contractul.

Nu vorbim insa despre prime uriase, in conditiile in care majoritatea pleaca de la cateva sute de lei pe an. “Sa presupunem ca un parinte cu un salariu de circa 1.300 de lei lunar doreste sa faca o asigurare pentru un copil care are un an. Avand in vedere acest nivel de venituri, daca incepe prin a plati lunar o prima de 80 de lei, suma asigurata la maturitate este de 18.753 de lei, la care se adauga beneficiul investitional obtinut de companie”, explica Theodor Alexandrescu, directorul general al AIG Life, a doua companie de asigurari de viata. Beneficiul investitional reprezinta un capital suplimentar rezultat in plus peste beneficiul garantat, “care pana acum a depasit inflatia”, sustine Alexandrescu.

Pentru un copil de 10 ani, in aceleasi conditii contractuale, suma asigurata la maturitatea contractului este de 10.551 de lei, la care se adauga beneficiul investitional obtinut de companie in acelasi mod; polita inglobeaza beneficii de spitalizare sau beneficii pentru alte evenimente neprevazute. La ING, spre exemplu, prima minima este de 600 de lei pe an pentru produsele traditionale si 1.000 de lei pentru cele cu componenta de investitii. Desi aceste polite au fost introduse in urma cu mai bine de 10 ani, numarul contractelor ajunse la maturitate sunt inca de ordinul a cateva mii. Potrivit companiilor, abia in perioada 2013-2020 va aparea primul val consistent de polite ajunse la maturitate.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/servicii-financiare/reteta-pentru-venituri-sigure-asigurarile-pentru-copii-4639603
4639603
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.