Cum se imbina strategia bancilor locale cu faimosul calm unguresc

Postat la 17 noiembrie 2009 26 afişări

Laszlo Diosi, directorul general al OTP Bank Romania, a venit aici in 2005, cand perioada de boom a creditelor abia incepuse. Acum, intr-o perioada cand majoritatea bancilor isi reconsidera strategia de inmultire a sucursalelor, Diosi vorbeste despre dublarea retelei OTP.

OTP a intrat in Romania in vara lui 2004, prin achizitia RoBank. Putin prea tarziu, spune Diosi, care ar fi preferat ca OTP sa fi prins cresterea sectorului bancar cu unul sau doi ani mai devreme. Mai ales in ce priveste divizia de retail, respectiv creditele pentru populatie. Daca ar fi ajuns mai devreme in Romania, OTP ar fi putut prinde boom-ul creditului de consum cu toate sistemele si departamentele pregatite, si astfel ar fi putut profita mai mult de climatul pozitiv. Asa insa, se refera la cresterea sectorului bancar ca la o cursa nebuna de care s-a tinut de multe ori la distanta.

"Cand o competitie nu e normala, nu e obligatoriu sa te afisezi la start", argumenteaza Diosi, intr-un interviu pentru BUSINESS Magazin, comportamentul mai degraba conservator al OTP Romania. Oricum, spune el, cine vrea sa ia decizii strategice privind exclusiv catre perioadele de minim sau de maxim nu poate avea succes. "Strategia trebuie gandita luand in considerare imaginea de ansamblu, aceea ca Romania are potential de crestere, la fel si banca, si de-asta ma aflu eu aici."

Crede ca pentru o piata mica, deci mai dinamica pentru afacerile bancare decat economiile mature, Romania ar fi trebuit sa reactioneze mai rapid la noile conditii si sa faca schimbarile necesare din timp. Asa cum a facut-o sucursala din Romania fata de banca-mama de la Budapesta. "Noi am stopat planurile de dezvoltare inca de la sfarsitul lui 2007, dupa care in 2008 am deschis o singura agentie si din octombrie am inceput programul de restructurare."

Diosi intelege, dar nu e de acord cu comportamentul institutiilor-mama care in perioadele dificile vor sa preia cat mai strans fraiele birourilor locale si, daca se poate, sa controleze tot. "Cand ne-au spus (biroul central) ca trebuie sa fim mai stricti cu creditele, noi deja eram mai stricti; cand au inceput planurile de restructurare, noi deja aplicaseram o serie de masuri", subliniaza Diosi. "Pestele mic inoata intotdeauna mai repede", conchide el.

Dupa ce banca din Romania si-a asigurat lichiditatea (a redus drastic creditarea si a obtinut, chiar la inceput de an, o finantare de 26 de milioane de euro de la banca-mama), s-a concentrat pe resursele umane. La inceputul anului, Diosi a disponibilizat 37 de oameni din cei peste 1.100 de angajati, iar in septembrie a decis sa majoreze salariile oamenilor cu 4,5% in medie. "In anii de cresteri agresive, cand bancile deschideau sute de sucursale noi, problema oamenilor a fost un cosmar, si performantele, eficienta si mai ales loialitatea oamenilor au avut de suferit", spune Diosi. In 2007 s-a decis sa faca noi angajari numai pe posturile unde nu existau candidati interni, in celelalte cazuri preferand sa promoveze, in proportie de 95%, oameni din interior.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
banci,
servicii financiare,
Laszlo Diosi,
OTP Bank,
/analize/servicii-financiare/cum-se-imbina-strategia-bancilor-locale-cu-faimosul-calm-unguresc-5104828
5104828
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.