Examen de angajare. Cum se descurca studentii la pragul multinationalelor

Autor: Ioana Mihai Postat la 25 martie 2011 82 afişări

Filialele locale ale Danone si Henkel au organizat recent competitii prin care studentii s-au aliniat la start. Miza? Sanse consistente de a intra in statele de plata ale companiilor, premii si participarea la finalele internationale.

"Pe langa faptul ca am avut ocazia sa concuram intr-o echipa formata din prieteni, sunt putine lucruri care sa ne motiveze la fel de mult ca o provocare serioasa si aceasta s-a dovedit o sansa exceptionala de a ne testa gandirea inovatoare si creativitatea", spune Eduard Dinu.

El este masterand la Facultatea de Chimie Aplicata din cadrul Universitatii Bucuresti si membru al echipei Troubleshooters, care a castigat concursul organizat de Henkel. Pe 1 aprilie, la Berlin, proiectul facut de Dinu si doi prieteni - Serban Ionescu si Alexandru Georgescu - va concura cu alte 15 echipe din lume pentru marele premiu. Cei trei au inventat, in teorie, un produs pornind de la tema <Take a Henkel brand into the future (Du o marca Henkel in viitor)", concurand cu alte 49 de echipe din Romania pentru proiectarea unui produs destinat oamenilor din anul 2050.

280 de studenti s-au inscris in editia din acest an a concursului <Trust by Danone> organizat de producatorul de lactate. Jocul a ajuns in acest an la a cincea editie, in total participand pana acum 1.500 de studenti. O echipa formata din sase studenti va merge la Paris pentru a prezenta planul de afaceri, cu care au castigat in Romania, in fata unei comisii formate din manageri de nivel inalt. Competitia stimuleaza studentii sa gandeasca strategic, iar scopul jocului este "sa-i invete pe participanti ca intr-o lume antreprenoriala cel mai important lucru este sa fii lider in domeniul tau de activitate", spun reprezentantii Danone Romania. Compania este liderul pietei de lactate in functie de cifra de afaceri, avand vanzari de 435 de milioane de lei in 2009, in crestere fata de 2008.

Acest tip de competitie este, din perspectiva companiilor, si un instrument de recrutare eficient, pentru ca astfel sunt cunoscuti si atrasi tineri competenti. "De-a lungul celor cinci editii, o parte dintre participantii la joc s-au alaturat companiei, cei mai multi fiind si acum colegi de-ai nostri", declara Oana Farcasanu, director resurse umane in cadrul Danone Romania.

O opinie similara au si reprezentantii Henkel Romania, care spun ca au in vedere pentru viitoarele programe de stagiatura cativa dintre studentii care s-au inscris in concurs. Competitia organizata de Henkel a fost la prima editie din Romania, iar rasplata pentru cele 17 echipe finaliste din tot atatea tari include o calatorie in jurul lumii si o intalnire personala cu Kasper Rorsted, CEO al Henkel Group.

Castigarea concursului este "un eveniment important pentru noi", spune Eduard Dinu, care povesteste ca cel mai interesant aspect al competitiei a fost "faptul ca nu ne-am limitat la prezent si am putut imagina un produs mai avansat tehnologic si cum s-ar integra acesta in viata de zi cu zi din 2050". Filiala locala a Henkel, companie care are activitati in domeniul materialelor de constructii si al bunurilor de larg consum, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 133 mil. euro, in usoara scadere fata de 2009 (134,7 mil. euro).

Ideile prezentate in astfel de competitii au si darul de a da idei pentru noi produse. Intre proiectele câstigatoare la editia trecuta se numara produsul de curatat Terra BioNet (care acopera suprafetele cu un strat biodegradabil ce actioneaza impotriva murdariei prin intermediul unor bacterii active, astfel ca nu mai e nevoie sa faci curatenie), o noua varianta Silan spray (primul balsam de rufe sub forma de spray, care face hainele sa se indrepte, fara sa mai fie nevoie de fier de calcat) sau deodorant Fa, care isi regleaza temperatura in functie de dorinta utilizatorului.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
resurse umane,
Danone,
Henkel
/analize/resurse-umane/examen-de-angajare-cum-se-descurca-studentii-la-pragul-multinationalelor-8074181
8074181
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.