Hipercafeneaua
Dezvoltarea accelerata a zonelor comerciale si afluxul de cumparatori in hipermarketuri a determinat aparitia unor concepte noi de cafenele-bistrouri.
Dezvoltarea accelerata a zonelor comerciale si afluxul de cumparatori in hipermarketuri a determinat aparitia unor concepte noi de cafenele-bistrouri.
Reteta investitiei care motiveaza acest articol suna ca o ghicitoare: este vorba de cea mai mare investitie intr-o cafenea, dar care cafenea nu este de lux, ci dimpotriva, si care se va extinde intr-un lant dependent de extinderea unui hipermarket.
Conceptul, un hibrid intre cafenea, bistro si pizzerie, a fost gandit pentru real, divizia de hipermarketuri a grupului german Metro, si adaptat pietei romanesti, in urma unor studii de marketing: cafea buna, preturi mici si un spatiu curat si spatios.
"Practic, am vrut sa fim prezenti in food-court-urile proprii (zone de alimentatie publica din marile centre comerciale - n.r.) cu un brand propriu", explica Andreea Lupea, directorul de dezvoltare al real, - Hypermarket
In prima cafenea din lantul Red & Blue, deschisa in hipermarketul de la
Din aceasta suma, 150.000 de euro au reprezentat echipamente specifice si mobilier, iar restul a venit din amenajarea spatiului si din dotari.
Investitia medie intr-o cafenea pe piata locala e de 70.000 de euro, dar poate urca pana la 115.000 de euro pentru o cafenea Turabo (segment medium-up) sau 130.000 de euro (Cremcaffe), cafenele situate insa in zone centrale si care se bazeaza pe un cumparator cu venituri mai mari, care poate aduce recuperarea investitiei in maxim doi ani.
Tot in doi ani spera sa isi recupereze investitia si real. Insa, dat fiind ca real este un hipermarket tip discount, strategia de recuperare a investitiei vine din volum. Cafeneaua este destul de mare (150-200 mp spatiu cu mese), cu o capacitate de 80 de persoane. Astfel, daca o cafenea din segmentul medium-up se bazeaza zilnic pe o medie de 200 de cafele vandute la un pret de la 5 lei in sus, o cafenea ca Red & Blue se bazeaza pe vanzarea a peste 500 de cafele pe zi la un pret de 1,5 lei cafeaua. In fond, costul de preparare a unei cafele este acelasi: intre 0,4 si 0,7 lei, in functie de tipul de cafea vanduta si de modul de servire (autoservire, consumabile, echipamente). Asadar, chiar si la o cafea de 1,5 lei, adaosul trece de 100%.
Aparitia conceptului de cafenele pentru supermarketuri, dar si a unor cafenele pentru publicul larg (cum este conceptul de cafenea "low-cost" Redal de la Sibiu) aduce cu sine o stratificare a pietei cafenelelor. "Practic, intai s-au dezvoltat cafenelele scumpe, luxoase, care au aratat consumatorului ce inseamna o cafea buna, apoi au inceput sa se dezvolte cafenelele de trafic si era normal sa se ajunga la mass-market, asa cum este in Italia, unde poti bea o cafea buna cu cativa centi", spune Christian Macedonschi, seful Trus HoReCa Services.
Dat fiind ca Red & Blue "creeaza asteptari foarte optimiste", dupa cum spune Andreea Lupea, real va duce conceptul in toate hipermarketurile pe care le va deschide in viitor. Primele tinte pentru Red & Blue vor fi Targu-Mures si
Aceasta extindere a Red & Blue Café ii va costa pe cei de la real mai bine de 1,5 milioane de euro, dat fiind ca se planuieste ca viitoarele cafenele sa aiba mai multe mese si mai mult spatiu. Dar si mai multi vizitatori, care sa stea cat mai mult la cumparaturi: "Oamenii au o medie de stat la hipermarket cam de trei ore si mi se pare o idee foarte buna ca fiecare magazin sa profite de propriul spatiu ca sa vina cu o oferta la nevoia oamenilor de a bea o cafea si a manca ceva", spune Christian Macedonschi.
Retele din aceeasi categorie, precum Kaufland, au mers pe varianta unor rulote cu gustari amplasate in parcarile hipermarketurilor. "Kaufland a amplasat pana acum 20 de asemenea rulote (care se numesc imbiss-uri) si acum au achizitionat sisteme de incalzire pentru terase, deoarece vor sa tina deschis si iarna", spune Christian Macedonschi. Acestea sunt o varianta mai ieftina de investitie, care se situeaza intre 5.000 si 15.000 de euro, in functie de dotari.
Red & Blue Café nu este o investitie atat de curioasa daca o privim in contextul concurentei hipermarketurilor. Si pare a fi doar inceputul, dat fiind ca in hipermarketurile din
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













