Noua ordine în frumuseţe: cosmetice ieftine sau la promoţie

Autor: Rosca Cristina Postat la 24 noiembrie 2011 716 afişări  

Din obişnuinţă, plăcere sau necesitate, femeile utilizează produse cosmetice încă din antichitate. În timp, bărbaţii au devenit şi ei adepţii lor. Românii nu fac excepţie. Fie soare, fie vânt, fie criză, fie nu, românii nu renunţă la produsele de îngrijire cosmetică. În prezent însă se orientează spre produse mai ieftine sau la promoţie.

Noua ordine în frumuseţe: cosmetice ieftine sau la promoţie

"Dacă în 2008 puteam vorbi despre o creştere, atât pe piaţa deodorantelor, cât şi pe cea a parfumurilor, în 2011 observăm o reorientare a consumatorului către branduri mai ieftine şi promoţii, ca urmare a scăderii puterii de cumpărare. Această schimbare a obiceiurilor de consum se datorează creşterii nivelului de educaţie şi de trai al consumatorului român", spune Răzvan Afenduli, cel care conduce operaţiunile de pe piaţa locală ale Coty România, unul dintre cei mai mari importatori de parfumuri, produse cosmetice şi de toaletă.

Coty a fost înfiinţată la Paris în urmă cu mai bine de un secol şi a ajuns în prezent să aibă vânzări de aproape 4 miliarde de dolari. Astfel, produsele Calvin Klein, Chloe, Marc Jacobs sau Astor ajung în buticurile specializate din 90 de ţări, printre care şi România.

Coty Cosmetics România a luat fiinţă în 1996 şi comercializează mărci din portofoliul Coty Beauty, precum Adidas, Astor, Miss Sporty, Pierre Cardin şi Rimmel. "Coty înseamnă Coty Beauty şi Coty Prestige. În România reprezentăm doar Coty Beauty: cosmetică decorativă (Rimmel, Astor şi Miss Sporty), îngrijire personală (Adidas) şi parfumerie". Coty Prestige reprezintă produsele de lux vândute în magazine specializate şi raioanele cu produse de lux.

La fel ca şi în cazul produselor de cosmetică decorativă, în categoria parfumerie Coty distribuie mărci care se adresează mai multor segmente de piaţă. Astfel, Playboy, Prêt-à-Porter, Chanson d'Eau şi Crossmen sunt dedicate segmentului de bază. Céline Dion, Halle Berry şi Pierre Cardin se adresează segmentului de mijloc, iar GUESS, Beyoncé şi Beckham concurează cu brandurile selective de parfumerie. "Pentru brandurile de parfumerie, publicul-ţintă are câteva caracteristici care se aplică tuturor mărcilor din portofoliul Coty: face parte din mediul urban şi are un venit mediu şi peste medie", explică Afenduli.

Pe piaţa locală, distribuţia Coty este realizată direct către clienţii mari internaţionali, iar în magazinele comerţului tradiţional produsele gigantului francez ajung prin intermediul distribuitorilor. "Focusul este pe marile oraşe, însă avem magazine deservite şi în oraşele cu o populaţie sub 100.000 locuitori. În mediul rural ajungem doar adiacent, prin clienţii mici care cumpără din lanţurile cash & carry şi revând la nivel local", menţionează şeful Coty România. Compania nu deţine magazine proprii şi nici nu are în plan să deschidă astfel de unităţi.

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
comert,
cosmetice,
produse,
ingrijire,
vanzari
http://www.businessmagazin.ro/analize/comert/noua-ordine-in-frumusete-cosmetice-ieftine-sau-la-promotie-8987627
8987627
comments powered by Disqus
România, raiul expaţilor România, raiul expaţilor

„În comunitatea expaţilor din România se spune că sunt două zile triste în viaţa lor profesională: ziua în care află că trebuie să vină în România şi ziua în care află că trebuie să plece de aici.” Această glumă, care circulă în comunitatea expaţilor, este relevantă pentru atractivitatea pe care o exercită piaţa locală faţă de expatriaţi, dar şi pentru proporţia majoritară a executivilor străini care conduc cele mai mari companii de pe plan local, raportat la numărul celor români. Care este explicaţia pentru această proporţie?

vezi continuarea
ZF.ro
Este OFICIAL: O nouă multinaţională în România!! Veste URIAŞĂ după ce gigantul american... Este OFICIAL: O nouă multinaţională în România!! Veste URIAŞĂ după ce gigantul american...
ONE.ro
Lisa Marie Presley şi-a tocat moştenirea de 100 milioane $. Acum e datoare vândută Lisa Marie Presley şi-a tocat moştenirea de 100 milioane $. Acum e datoare vândută
Elena Băsescu, însărcinată în 6 luni. Primele declaraţii despre cel de-al treilea copil
Mihaela Rădulescu, apariţie şocantă la TV. Diferenţa între realitate şi pozele de pe reţelele de socializare
Descopera.ro
VIDEO - Acest bărbat care a CĂLĂTORIT ÎN TIMP din anul 2030 face nişte predicţii SUMBRE pentru OMENIRE! A trecut testul poligraf şi nici nu a fost declarat nebun VIDEO - Acest bărbat care a CĂLĂTORIT ÎN TIMP din anul 2030 face nişte predicţii SUMBRE pentru OMENIRE! A trecut testul poligraf şi nici nu a fost declarat nebun
Dragostea cu NĂBĂDĂI dintre Brâncuşi şi Maria Tănase. Cum l-a făcut de RÂS Maria pe Constantin chiar de faţă cu Roosevelt - VIDEO
BESTIA din Siberia, cel mai ODIOS criminal: ''Poate sunt cel mai rău CRIMINAL în serie din istorie, dar am fost un soţ şi tată bun''
Go4it.ro
Un smartphone LEGENDAR va fi relansat într-o versiune modernă în această lună, cu display 18:9, cinci senzori foto şi procesor ultra-modern. Fanii sunt nerăbdători. „ Va spulbera competiţia!” [FOTO] Un smartphone LEGENDAR va fi relansat într-o versiune modernă în această lună, cu display 18:9, cinci senzori foto şi procesor ultra-modern. Fanii sunt nerăbdători. „ Va spulbera competiţia!” [FOTO]
Este incredibil comentariul făcut recent de Bill Gates despre BOGAŢI şi taxe. Iată cine „beneficiază mai mult” de pe urma sistemului. „De pe ce planetă vine omul ăsta?”
Telefonul tău nu are jack audio de 3,5 mm? Iată topul celor mai bune căşti Bluetooth pe care le-am folosit până acum
Csid.ro
4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti 4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti
14 zile pentru starea de bine: ce am câştigat după programul de dietă şi sport coordonat de Cori Grămescu
Faci sport? Iată adevărul despre hidratare, proteine şi gustări sănătoase!

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.