Noile pariuri ale lui Valvis

Autor: Ioana Mihai Postat la 26 octombrie 2010 58 afişări

Consacrat in mediul romanesti de afaceri ca antreprenorul care nu a vandut una, ci doua afaceri catre multinationale, Jean Valvis se pregateste sa iasa din nou in lumina reflectoarelor. Primul prilej este campania de promovare a vinurilor pe care si-a pus numele.

"Am baut un vin de Samburesti in urma cu cativa ani si mi s-a parut mai bun ca un Bordeaux", spune Jean Valvis, povestind pasionat despre ideea care i-a venit, in urma cu cativa ani, sa dezvolte o afacere in domeniu. Cu acelasi punct de plecare - a baut o apa minerala care i-a placut - a inventat si brandurile Dorna si Izvorul Alb, pe care le-a vandut ulterior catre Coca-Cola.

Dupa ce a vandut si afacerea cu lactate in aprilie 2008 catre Lactalis, presa l-a asaltat cu intrebari despre ce planuri de afaceri mai are. Spunea de-atunci ca are si alte proiecte, intre care cel cu vinuri parea sa-i capteze cea mai multa atentie.

In 2005 Valvis Holding a preluat Viti-Pomicola Samburesti din Olt, unde a investit de-atunci 12 milioane de euro, pentru ca "viile erau imbatranite si am replantat pana acum 230 ha dintre cele aproape 500 si am investit in tehnologie, care era invechita". A construit si o divizie de distributie, care numara in prezent in jur de 25 de oameni si acum demareaza si campania de promovare. Primele vinuri, botezate Domeniile Samburesti, au ajuns pe rafturi in vara acestui an, iar din gama de opt licori pe care le are acum in portofoliu, una (Chateau Valvis) este destinata segmentului Horeca.

Pe Valvis l-a atras, pe langa gustul vinului, datorat in mare parte solului bogat in oxizi de fier si consacrat printre cunoscatori ca fiind sursa celui mai bun Cabernet Sauvignon de pe piata, si povestea din spatele vinului. Atestata documentar inca de la 1521 si legata de viata omului politic Vintila Bratianu, podgoria Samburesti are pe cartea de vizita si familii boieresti ca Rudeanu sau Danilovici.

Vedeta portofoliului, care are trei game, de la mainstream (Samburel de Olt), premium (Domeniile Samburesti) si rezerva privata (Chateau Valvis), iese acum la rampa printr-o campanie de promovare de patru saptamani, in care mesajul central este ca "Rouge de Roumanie", denumirea sub care se promoveaza Cabernetul Sauvignon de aici, este cel mai bun din acest soi de pe piata autohtona. Bugetul de promovare este flexibil: numai pentru prima faza a campaniei, care se va desfasura pe o perioada de patru saptamani in TV, presa scrisa si online, sunt alocati 250.000 de euro.

Desi Valvis nu da repere concrete in privinta cifrei de afaceri pentru anul in curs, iar "despre profit vom putea vorbi abia peste cativa ani, daca pana acum am cheltuit 12 milioane de euro numai pe investitii", spune totusi ca pana acum au fost vandute 50.000 de sticle de Cabernet Sauvignon. Adica in doar cateva luni de la lansare.

La un pret mediu pe sticla intre 24 si 27 de lei, la raft, valoarea vanzarilor se plaseaza in jurul a 1,25 milioane de lei. Dar afacerile cu vin nu se coc pe perioade scurte - a fost nevoie de cativa ani buni numai pentru replantarea viei si innoirea tehnologiilor, pentru ca vinul este un produs care se poate strica, iremediabil, in oricare din etapele de productie, fie ca este vorba de strugurii crescuti in vie, procesul de fermentatie, invechire sau imbuteliere.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
Valvis,
vinuri,
Samburesti,
Rouge de Roumanie
/analize/comert/noile-pariuri-ale-lui-valvis-7530715
7530715
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.