Moda de peste Prut

Postat la 09 noiembrie 2008 34 afişări

Cu 2.500 de metri patrati inchiriati si sase magazine, Rafar, divizia de fashion a RTC, grup controlat de omul de afaceri Octavian Radu, este cel mai mare chirias din MallDova, primul mall din Chisinau. Compania trece astfel granita Romaniei.

“In planul nostru de dezvoltare, Chisinaul reprezinta al doilea mare oras, dupa Bucuresti, din punctul de vedere al investitiilor in deschideri de noi magazine”, afirma Ramona Stanciulescu, director executiv al Rafar, explicand ca un oras cu 700.000 de locuitori nu putea fiignorat de afacerile in plina ascensiune ale firmei care in doar doi ani a ajuns sa importe 12 francize, cu una in plus fata de cate branduri a adunat in noua ani de activitate Solmar Grup, cel mai vechi retailer pe piata, care detine printre altele franciza Mango in Romania.

Dupa ce a deschis mai intai o reprezentanta la Chisinau, divizia de fashion a RTC se pregateste sa deschida, in MallDova, centrul comercial construit de turcii de la Anchor, sase magazine: al cincilea Debenhams din retea, cel de-al doilea magazin pentru brandurile Olsen si Sacoor Broders, plus trei noi francize. Rafar importa, de luna aceasta, in Romania si marcile Forever 18 (young fashion), Bijoux Terner (accesorii) si J.Press (lenjerie si ciorapi), adaugandu-le celorlalte branduri pe care le are deja in portofoliu - Debenhams, Olsen, Mandarina Duck, Sacoor Brothers, Kanz & Pablosky, Bally, Bruno Magli si Fratelli Rossetti.

“Cand am inceput sa discutam cu diverse branduri, am facut o harta si am pus pe verticala segmentele de varsta, iar pe orizontala nivelul de pret al produsului. Am cautat sa avem diversitate din toate punctele de vedere. Ideea e sa acoperim toate golurile de pe piata, nu sa ne concuram intern”, explica directorul executiv al Rafar ratiunea de la baza deciziei de a opera magazine pe toate segmentele de preturi.

“Daca scade bugetul consumatorilor pentru haine, e posibil sa se faca translatari de la brandurile mai scumpe la cele mai ieftine.” Dintre francizele recent aduse in tara, Stanciulescu spune ca cei mai usor de convins au fost nemtii de la Forever 18, un brand prezent in peste 60 de magazine in Germania, Polonia, Austria si acum si in Romania. Nemtii stiau deja ca Romania poate sa fie o piata interesanta pentru ei in privinta hainelor pentru adolescente si avusesera discutii si cu un alt potential partener, dar pana la urma au ales sa semneze un contract de franciza pe cinci ani cu Rafar.

Daca printre competitorii afacerii Rafar in ansamblu se numara retele precum Marks & Spencer, Peek & Cloppenburg, Massimo Dutti, Steilmann, Ikks, Dada sau Bags & More, reteaua Forever 18 va concura cu magazinele New Yorker, Teranova, Fox sau Kenvelo. New Yorker, de exemplu, principalul competitor si la nivel international al Forever 18, administreaza deja patru magazine, la Cluj, Sibiu, Bacau si Targu-Mures.

In comertul cu lenjerie si ciorapi, Rafar a intrat prin preluarea firmei care detinea distributia pe Romania a brandului unguresc J.Press. “Pe Bijoux Terner noi i-am contactat. Este un concept nou pentru piata din Romania, prin faptul ca vine cu un pret unic: 55 de lei”, spune Ramona Stanciulescu. Afacerea Bijoux Terner, inceputa in Florida in urma cu 24 ani, a ajuns azi la o retea de peste 500 de magazine in aeroporturi, gari, vase de croaziera, hoteluri si cazinouri din 60 de tari.

In afara de MallDova, unde investeste circa trei milioane de euro in noile spatii de vanzare, planurile Rafar pentru luna aceasta vizeaza deschiderea a inca cinci magazine, cu suprafete intre 50 si 1.600 de metri patrati la Oradea, in Lotus Center (Debenhams, Forever 18, J. Press si Bijoux Terner) si la Bucuresti, in Liberty Center (Kanz & Pablosky si Forever 18), extensia Plaza Romania (Debenhams) si in Fashion House Outlet (primul multibrand Rafar Brands).

Pentru investitiile din tara, Rafar cheltuieste alti peste cinci milioane de euro. Extinderea este asteptata sa dubleze cifra de afaceri a Rafar pana la 12-13 milioane de euro in 2008. La sfarsitul anului, reteaua Rafar ar urma sa numere 22 de magazine, pe o suprafata totala de peste 13.000 mp. Compania are in vedere aducerea a “doua- trei branduri noi pe an, plus deschiderea a cate doua magazine pentru fiecare marca in parte”, conform Ramonei Stanciulescu.

Totodata, vrea sa creasca numarul marcilor premium si de lux din portofoliu, dupa ce Rafar a preluat, in iulie anul acesta, francizele Bally, Fratelli Rossetti si Bruno Magli pentru Romania de la firma Top Retail.

“Magazine Bally nu mai deschidem. E suficient unul. E posibil insa sa-l mutam de pe Magheru pe Calea Victoriei”, spune Stanciulescu. In cazul magazinului Catwalk, care comercializeaza celelalte doua branduri premium, Rafar intentioneaza sa completeze oferta si cu alte marci. “Primul magazin nou il vom deschide in prima parte a anului viitor.” In fine, se mai profileaza si aducerea unui brand de make-up pentru clientii cu venituri medii, a unuia de bijuterii si “a altor cateva branduri de lux”. Dar toate la timpul potrivit.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
retail,
comert
/analize/comert/moda-de-peste-prut-3465607
3465607
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.