IKEA joaca pe culoarul McDonald's

Postat la 19 august 2008 35 afişări

IKEA ar putea ajunge in cativa ani la vanzari anuale de 100 de milioane de euro in Romania. Iar chiftelutele si somonul au un rol la fel de important precum mobila.

Andreea Coviltir, unul dintre cei aproape 5.000 de angajati care lucreaza in cladirile de birouri din zona Baneasa, merge in fiecare zi in restaurantul din magazinul IKEA, impreuna cu alti trei colegi de birou.

 

“Nu trebuie sa mai astept pana vine comanda de la vreuna din firmele de catering care ajung destul de greu la noi. Acum, este de ajuns doar sa traversez strada. Singura problema este sa gasim o masa libera, mai ales ca suntem uneori si mai multi de patru”, spune ea.

 

Clientii corporatisti, precum Andreea Coviltir, reprezinta acum aproape o treime din cei 6.500 de clienti pe zi pe care ii are restaurantul IKEA, dupa cum spune Cornel Oprisan, retail manager al filialei locale a companiei suedeze de mobila.

 

Din acest punct de vedere, restaurantul IKEA depaseste media pe care o inregistreaza cel mai mare lant de restaurante din Romania, McDonald’s.

 

Chiar daca nu doreste sa ofere date legate de valoarea vanzarilor restaurantului, precizand ca “la resta­urantul IKEA nu se vand nici chiftelute, nici somon si nici macar sandvisuri, ci articole de mobila”, Oprisan recunoaste ca a fost nevoit sa mareasca suprafata de expunere a restaurantului, asa cum s-a intamplat de altfel cu intregul magazin.

 

“A trebuit sa fim creativi ca sa castigam mai mult spatiu pentru expunerea produselor, iar cum nu puteam sa extindem cladirea ori sa reducem din suprafata depozitelor, ne-am gandit atunci sa facem in asa fel incat multe dintre stocurile noastre sa fie mai mult pe drum, in tiruri”, spune Oprisan.

Intr-adevar, magazinul IKEA are acum 70.000 de clienti saptamanal, cu 10.000 mai multi decat fusese programat initial, ceea ce facut ca retailerul suedez sa raporteze vanzari de 87 de milioane de euro in primul an de functionare, cu mult peste obiectivul initial. Iar planurile pentru urmatorii ani sunt si mai ambitioase, IKEA propunandu-si sa ajunga la afaceri anuale de 100 de milioane de euro (fara TVA) pana in 2010.

Cat despre principalele motoare de crestere, Oprisan mizeaza in primul rand pe puterea de cumparare, pentru ca “atat timp cat produsul intern brut creste, nu vad de ce nu ar creste si piata”. Potrivit analistilor, piata mobilei va ajunge anul acesta la un miliard de euro si va inregistra un ritm de crestere de circa 5%. In plus, la cifra de afaceri a retailerului suedez ar putea contribui pana in 2010 si alte magazine pe care IKEA le va deschide, desi Oprisan spune ca nu a luat inca o decizie in acest sens.

 

Amplasat in cadrul proiectului Baneasa, cel mai mare proiect imobiliar integrat de pe piata, singurul magazin IKEA din Romania este operat de compania Moaro Trading, controlata de de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, cel care controleaza intreg proiectul Baneasa. Proiectul care va implica investitii de aproximativ 2 miliarde de euro include, pe langa zona comerciala unde se afla magazinul IKEA, un centru comercial de tip mall (Baneasa Shopping City), o zona de birouri (Baneasa Business & Technology Park) si una rezidentiala.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mobila,
IKEA,
vanzari
/analize/comert/ikea-joaca-pe-culoarul-mcdonald-s-2938992
2938992
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.