Era una dintre cele mai cunoscute femei din România, dar a renunţat la tot pentru a începe o afacere. Câţi bani face acum o fosta prezentatoare de la TVR cu afacerea începută in joacă

Postat la 09 decembrie 2023 324 afişări

Fă ce-ţi place şi nu vei munci nicio zi din viaţa ta”, celebrele vorbe ale lui Confucius, par să îşi găsească pe deplin reprezentarea în felul în care Malvina Cervenschi şi-a construit viaţa profesională. „Să joci, nu să te joci (asta este regula mea obligatorie), să fii fair, să ai etică, antrenament, pregătire, echipă şi colaborare.

E nevoie de disciplină, de perseverenţă, de învăţare din nereuşită, să înveţi să pierzi, să ai adaptabilitate, corectitudine”, sumarizează Malvina Cervenschi regulile după care se ghidează în mediul de afaceri. Cu o formaţie de jurnalist – a activat între 2003 şi 2013 în cadrul Televiziunii Române -, din 2012 a făcut pasul către antreprenoriat şi a fondat Casa de Bijuterii Malvensky, fiind în prezent şi CEO şi designer. Firma pe care a înfiinţat-o este furnizor de bijuterii pentru Casa Regală a României.

De curând, fondatoarea brandului de bijuterii de lux şi cu diamante Malvensky, a hotărât să mute afacerea într-o zonă premium şi să deschidă porţile unei case de bijuterii într-o clădire istorică de pe bulevardul Lascăr Catargiu din Bucureşti, după o investiţie de aproximativ 120.000 euro. Compania, care are 20 de angajaţi, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 15,5 milioane de lei, faţă de 14,4 milioane de lei în 2021. „Anul acesta focusul este pe bijuterii cu diamante şi alte preţioase. În ultimul an am avut o creştere  de 577% pe segmentul de inele de logodnă”, declară antreprenoarea.

În ce priveşte noutăţile din ultima perioadă, antreprenoarea indică lansarea Diamond Floor, un etaj dedicat colecţiilor cu diamante, inelelor de logodnă şi verighetelor. În plus, recent a demarat şi programele de masterclas în gemologie, în cadrul Casei de Bijuterii Malvensky, un curs săptămânal dedicat atât profesioniştilor din domeniu, cât şi pasionaţilor de diamante şi pietre preţioase.

Ce hobby aveţi şi cât timp îi dedicaţi? Când şi cum a început interesul pentru această zonă?

Design, creaţie de bijuterii, dezvoltare de produse, călătorii. Sunt activităţi pe care le fac cu extrem de mare pasiune şi plăcere. Fac parte din categoria persoanelor care consideră munca a fi un hobby, cel puţin o parte din munca mea. Partea de creaţie, de la viziune, schiţa, alegerea pietrelor preţioase, dezvoltarea proiectului, tot acest proces este absolut fascinant. Creez bijuterii de mai bine de 11 ani, însă pasiunea pentru a realiza obiecte, imaginaţia şi viziunea le simt parte din mine de când mă ştiu. Călătoriile sunt şi ele un hobby, pentru că vin la pachet cu partea de creaţie; de obicei îmi iau o lună creativă-sabatică pe an. Călătoresc anual la târguri de bijuterii şi pietre. Tot la hobby aş mai adăuga pe listă şahul şi tenisul. Şahul îl practic de la vârsta de 7 ani şi l-am făcut 5 ani de performanţă. De tenis m-am îndrăgostit de curând tot prin creaţie, prin crearea trofeelor bijuterie pentru competiţiile de tenis din România, de la Bucureşti, Cluj şi Iaşi. Acest lucru m-a apropiat de lumea tenisului, de sport în sine.

Ce corespondenţe există între acest hobby / sport şi afaceri?

Sunt creator de bijuterii, deci felul în care bijuteriile îmi trăiesc viaţa vine din pasiunea şi plăcerea cu care le realizez. Hobby-ul meu este esenţa businessului meu.

Este practicarea unui hobby benefică pentru relaţiile de afaceri / pentru afacere?

Da, 100%. Dacă eşti mereu în interior, nu mai ai privirea de ansamblu, care este atât de importantă. Deci este nevoie să evadezi, măcar o oră, o zi, o săptămână, uneori poate şi o lună.

Ce beneficii are hobby-ul pentru dvs.?

Îmi hrăneşte mintea, mă ajută să văd lucrurile mai clar şi în perspectivă, să anticipez, să mă reorganizez. Mă inspiră...

Există regulile aplicabile în hobby şi în afaceri? Dacă da, care?

Există. Abordarea strategiei, deschiderea, alegerile, privirea în perspectivă, analiza, sacrificiile, ofensiva sau defensiva, acţiunea, răbdarea. Cultivarea, evoluţia, perfecţionarea - sunt pilonii mei. În fiecare aspect. Comparând antreprenoriatul cu şahul, putem spune că deschiderea este esenţială, fiind ca un start şi stabilirea cursului acţiunii. În cazul meu, deschiderea a fost bazată pe instinct, mai degrabă decât pe strategie învăţată şi structurată.

Ulterior, am dezvoltat treptat afacerea, construind o echipă solidă, schimbând sediul, diversificând departamentele şi stabilind cu claritate rolurile, pas cu pas. Apoi, precum un joc de şah, trebuie să pui în mişcare trupele, să le plasezi strategic şi să gestionezi timpul cu precizie, pentru că totul se desfăşoară într-o cursă contra cronometru. Folosind mişcarea „en passant”, uneori trebuie să te retragi pentru a reflecta, gândi şi analiza, cu manageri de încredere care pot să continue operaţiunile. Şi, cel mai important, şahul dezvoltă gândirea strategică, permiţându-ţi să prevezi doi, trei sau chiar patru paşi înainte şi să evaluezi consecinţele mişcărilor tale. Deoarece multe lucruri nu pot fi remediate, iar repararea este mai costisitoare decât prevenirea. Aşa că, în şah, există o vorbă: „piesă atinsă, piesă mutată”. Cu alte cuvinte, gândeşte de două ori, sau poate chiar de zece ori, înainte de a face o mişcare.

Care sunt regulile obligatorii în sport / hobby şi afaceri?

Să joci, nu să te joci (asta este regula mea obligatorie), să fii fair, să ai etică, antrenament, pregătire, echipă şi colaborare. E nevoie de disciplină, de perseverenţă, de învăţare din nereuşită, să înveţi să pierzi, să ai adaptabilitate, corectitudine.

Ce tip de sport / hobby nu aţi practica niciodată? De ce?

Îmi place să încerc orice, măcar o dată. Însă nu am fost tentată să mă expun sporturilor extrem de extreme...  


PREFERINŢE:

CUVÂNT: Legacy

CARTE: „Diamante şi foc”, de Raquelle Bergstein

TIP DE VACANŢĂ: work and pleasure

DESTINAŢIE DE VACANŢĂ: sudul Franţei

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.