Cum şi-a transformat un român afacerea pe care o are de 10 ani pentru a ajunge să câştige 1 milion de euro

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 01 aprilie 2021 9378 afişări

Robert Bibire a început businessul General Commerce 2000 în urmă cu aproximativ 10 ani, având ca activitate de bază producţia şi vânzarea de etichete autocolante. Însă, anul trecut, diversificarea portofoliului de produse a adus companiei dublarea cifrei de afaceri, la 800.000 euro, iar obiectivul antreprenorului pentru anul 2021 este să atingă pragul de un milion de euro.

Compania românească General Commerce 2000, înfiinţată în 2011 de antreprenorul Robert Bibire, şi-a început activitatea pe piaţa locală prin producţia şi vânzarea de etichete autocolante. Însă, anul trecut, an influenţat de pandemie şi de măsurile de limitare a răspândirii noului coronavirus, antreprenorul a diversificat portofoliul de produse introducând noi categorii, cum ar fi produsele de îngrijire şi igienă personală, atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi, (epilatoare, periuţe de dinţi electrice, maşini de tuns, gel de duş, şampon sau detergent), ceea ce a dus la o dublare a cifrei de afaceri la finalul anului trecut. „Anul trecut am depăşit o cifră de afaceri de 800.000 euro.

Doar pe platforma eMAG Marketplace am înregistrat afaceri de peste 500.000 euro în 2020, dublu faţă de anul 2019. O mare parte din cifra de afaceri a companiei, înregistrată la finalul anului trecut, a fost generată de comerţul online de produse de îngrijire şi igienă personală. Acesta este şi segmentul pe care ne concentrăm cel mai mult, vizând în special femeile”, a spus în cadrul celei mai recente emisiuni ZF Ecosistemul Marketplace Robert Bibire, fondatorul companiei General Commerce 2000.

El a adăugat că a decis să diversifice portofoliul de produse în urma unor studii de piaţă care i-au arătat că tendinţa consumatorilor finali se îndreaptă spre aceste produse de îngrijire. În continuare, compania se află în discuţii pentru a semna câteva contracte cu noi parteneri externi, care vor oferi companiei oportunitatea să deschidă noi categorii de produse pe site-ul la care lucrează în prezent. „O să încercăm să aducem produse dedicate zonei de gaming, precum accesoriile pentru calculatoare, adresându-ne tinerilor şi adolescenţilor.

Achiziţia unor noi produse, care deschid practic noi categorii în portofoliu, necesită  o muncă acerbă. Sunt luni sau chiar ani în care am studiat competiţia, partenerii, colaboratorii şi aşa am ajuns să vând produsele pe care le avem acum în portofoliu”, a explicat Robert Bibire. Compania este momentan prezentă în mediul online doar prin intermediul platformei eMAG Marketplace, care a şi generat anul trecut cea mai mare parte a cifrei de afaceri (peste 500.000 de euro), dar furnizează produse şi spre alţi distribuitori şi jucători, atât prezenţi online, cât şi fizic.

În plus, în prezent, antreprenorul investeşte 10.000 de euro în dezvoltarea propriului site, care speră ca într-un an să genereze şi profit. „Acesta este bugetul alocat pentru deschiderea site-ului, atât pentru platformă, cât şi pentru publicitatea pe care ne-am gândit să o facem site-ului. Credem că în maximum un an o să şi recuperăm investiţia şi vom genera şi o marjă bună de profit, prin acest site.” Anul trecut, în ceea ce priveşte volumul mediu de comenzi lunar, acesta a ajuns la 1.000 – 1.200 de comenzi, în creştere cu aproximativ 50% comparativ cu anul 2019. „Din martie anul trecut, de când pandemia şi-a făcut apariţia la nivel global, nu e un secret că mediul online a crescut foarte mult şi cred că în continuare acest segment va înregistra creşteri.”

De asemenea, în acest context, bonul mediu în 2020 a înregistrat o valoare medie între 220 de lei şi 230 de lei. „În 2019, valoarea bonului mediu a fost între 150 – 170 de lei, deci creşterile au fost vizibile.” În prezent, în cadrul companiei lucrează o echipă de patru angajaţi, însă, fondatorul companiei General Commerce 2000 a adăugat că anul trecut nu a făcut noi angajări, unul dintre motive fiind reprezentat de lipsa forţei de muncă pregătite sau calificate.

„Am avut câteva interviuri dar este greu să găseşti oameni competitivi pe nişa asta. Nu ştiu din ce motive nu vin la interviuri şi nu reuşim să găsim candidaţi pe care să îi şi angajăm în echipă. Ne descurcăm cu oamenii pe care îi avem în prezent. Căutările merg înainte, avem anunţuri de recrutare publicate şi în mediul online. Acum caut oameni prin cunoscuţi.” Cu toate acestea, antreprenorul a menţionat că anul acesta are ca ţintă să mai angajeze minimum trei persoane.

„Am nevoie de un minim un om pe platformă. Este greu în prezent pentru că trebuie să verific singur stocurile, preţurile, toate anunţurile şi produsele listate, eu mă ocup de tot ce înseamnă gestionarea businessului şi aici mai am nevoie de cineva. Şi mai avem nevoie de persoane la împachetare şi la depozit, pe care sper că le vom găsi anul acesta.”

De asemenea, în prezent, General Commerce 2000 lucrează cu peste 40 de companii naţionale şi internaţionale. „Nu ştiu dacă numărul acestora se va reduce, pentru că sunt mulţi care se luptă cu această problemă de stocuri. Prefer să mai găsesc 4-5 parteneri care să îmi poată furniza marfa de care am nevoie  în mod constant şi la preţurile discutate în contractele iniţiale, decât să lucrez cu mulţi parteneri care nu pot să facă faţă cererii şi care au probleme de stocuri”, a adăugat fondatorul companiei. El a spus că anul trecut a vândut cine a avut stocuri motiv pentru care în prezent se află în căutare de noi parteneri care să poată oferi aceste stocuri de marfă. „Mă interesează ca anul acesta să pot stabili relaţii cu parteneri noi externi, pentru că nu e un secret că 2020 a adus provocări pentru foarte multe companii, pentru că s-a vândut foarte mult, dar nu au fost stocuri în piaţă. Cel care a vândut a fost cel care a avut stocuri. Caut ca anul acesta să îmi găsesc partenerii de care am nevoie, să pot duce acest business la alt nivel.”

Robert Bibire a mai spus că anul trecut s-a confruntat şi compania General Commerce 2000 cu probleme de stocuri, motiv pentru care a decis să se axeze cu prioritate pe rezolvarea acestor provocări. „Am avut şi noi probleme cu stocurile anul trecut, dar noi anticipasem cumva lucrurile acestea pentru că o mare parte din furnizorii noştri sunt externi şi am încercat să facem stocuri mai mari de marfă la începutul anului, tocmai pentru a nu rămâne în pană.” De asemenea, compania românească se află în prezent în discuţii cu două firme de curierat care livrează şi pe pieţele externe, obiectivul lui Robert Bibire fiind de a extinde businessul şi în alte ţări din regiune, precum Bulgaria, în primăvara acestui an. „Aşteptăm cotaţiile de preţ, iar dacă afacerea va fi fezabilă o să intrăm şi pe pieţele din Bulgaria, Ungaria şi alte pieţe. Trebuie să facem calculele înainte.” Planurile pentru anul în curs mai vizează atingerea pragului de 1 milion de euro cifră de afaceri, în creştere cu aproximativ 25% faţă de anul trecut. „Avem ca obiectiv să atingem pragul de un milion de euro la finalul acestui an. E o cifră rotundă, dar mai mult decât această cifră, mă interesează ca anul acesta să pot stabili relaţii noi cu parteneri noi externi.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.