CSR 2021: Alege asumat un Oraş Curat

Postat la 13 decembrie 2021 43 afişări

CSR 2021: Alege asumat un Oraş Curat

BAT

Motivaţie: Campania „Alege Asumat un Oraş Curat” reflectă misiunea asumată de BAT de a construi un viitor mai bun pentru consumatori, angajaţi şi societate, precum şi angajamentul de a utiliza mai puţin plastic, de a genera mai puţine deşeuri şi de a recicla mai mult. În acest sens, BAT îşi doreşte să sublinieze atât importanţa alegerilor informate şi asumate, cât şi impactul pe care acestea îl au asupra mediului şi comunităţii. Ideea de la care a plecat campania „Alege Asumat un Oraş Curat” este aceea că în fiecare zi facem o serie de alegeri şi toate acestea au impact asupra vieţii noastre, a celor din jurul nostru şi, implicit, asupra mediului înconjurător. Ceea ce poate părea un gest mărunt, precum aruncatul chiştocului de ţigară la coşul de gunoi, nu pe stradă, poate avea un impact semnificativ asupra felului în care arată oraşul nostru şi asupra mediului în ansamblul său.  

Descrierea proiectului: Proiectul „Alege Asumat un Oraş Curat” este o iniţiativă BAT dezvoltată cu susţinerea Asociaţiei Green Academy şi a autorităţilor locale. „Campania care a debutat la finalul anului 2019 în Sectorul 3 al Capitalei este o invitaţie adresată consumatorilor adulţi de a-şi exprima preferinţa pentru lucruri din viaţa de zi cu zi, specifice oraşelor în care sunt amplasate, iar prin alegerea uneia dintre opţiuni, fumătorii aleg de fapt să păstreze oraşul curat şi să protejeze astfel mediul. În decursul primului an al campaniei, 700 de scrumiere stradale speciale au fost amplasate în trei oraşe mari din România (Bucureşti, Iaşi şi Constanţa) cu ajutorul cărora mai multe tone de mucuri de ţigară au fost colectate selectiv şi, în premieră naţională, valorificate energetic cu ajutorul unei tehnologii nou dezvoltate, cu exemple de succes în ţări precum Statele Unite ale Americii, Canada, Franţa sau Germania şi zero impact asupra mediului”, spune Ileana Dumitru, Director juridic şi relaţii publice BAT Europa Centrală şi de Sud. Mai multe autorităţi locale şi-au exprimat deja dorinţa de a deveni parteneri în cadrul campaniei „Alege Asumat un Oraş Curat”, iar anul acesta BAT va duce campania mai departe cu un nou model de scrumieră stradală, creat de un artist român şi votat în cadrul unui concurs naţional de design organizat de revista de arhitectură igloo. La nivel global, BAT şi-a asumat obiective ambiţioase de protejare a mediului şi de reducere a impactului companiei: zero emisii de dioxid de carbon la nivelul întregului lanţ valoric până în 2050; 100% energie regenerabilă până în 2030; toate centrele de producţie 100% certificate de către Alliance for Water Stewardship (AWS) până în 2025; niciun deşeu rezultat din activitatea centrelor de producţie să nu mai ajungă în gropi de gunoi până în 2025.

Rezultate: De la debutul campaniei, mai multe tone de chiştoace au fost colectate selectiv şi utilizate în procesul de recuperare energetică în cadrul unor fabrici de ciment. „Credem că responsabilitatea faţă de mediu şi de societate trebuie să se reflecte în alegerile informate şi asumate ale fiecărui individ. Fiecare gest, fiecare chiştoc împiedicat să ajungă pe stradă reprezintă un pas în direcţia unui viitor mai bun şi a unui oraş mai curat”, concluzionează Ileana Dumitru.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CSR 2021,
responsabilitate,
bio,
BAT,
Oraş Curat

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.