Bani din teren accidentat

Postat la 09 septembrie 2008 24 afişări

Producatorii auto par ca au gasit cheia pentru a depasi criza determinata de cresterea pretului petrolului – masinile de teren, dar de dimensiuni tot mai reduse. Sa fie SUV-urile solutia pentru cresterea profiturilor?

In apropierea castelului Ehreshoven din vestul Germaniei, un grup de ziaristi testeaza pe un drum accidentat limitele celui mai recent model de masina de teren din gama Mercedes, GLK. Pante cu un grad mare de inclinare, treceri prin gropi de zeci de centimetri pline cu apa, orice amanunt al terenului amenajat special de organizator trebuia sa dovedeasca abilitatile masinii de a face fata unui teren accidentat.

 

“Cred ca mai mult de 98% dintre cei care o sa isi cumpere o astfel de masina n-or sa o foloseasca pentru asa ceva, ci vor merge cu ea doar pe sosele. Dar prefera sa stie ca masina se descurca in orice situatie”, recunoaste din capul locului unul dintre organizatori, in timp ce da asigurari ca masina care se inclinase la un unghi de aproximativ 45 de grade (adica aproximativ jumatate pe o parte) nu se rastoarna.

 

Intr-adevar, SUV-urile, adica masinile cu garda ridicata la sol, tractiune integrala si abilitati (mai mari sau mai mici) de vehicul de teren au fost in ultimii ani unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei auto. Si, mai ales, un segment foarte profitabil, deoarece clientii sunt dispusi sa plateasca pentru tot felul de echipamente pe care probabil ca nu le vor folosi niciodata.

 

“Nu avem indeajuns de multe masini pentru a putea face cererii”, spune Michael Schmidt, directorul general al Automobile Bavaria, principalul dealer al marcii BMW in Romania, despre modelul X6, lansat in prima parte a acestui an.

 

Iar situatia este aceeasi si in cazul altor dealeri, fie ca este vorba de marci de lux precum Audi si Mercedes sau chiar de marci de volum precum Volkswagen. Interesant este ca printre cei mai importanti clienti pentru astfel de masini masive se afla femeile, in special in cazul asa-numitor SUV-uri compacte (modele cu dimensiuni mai reduse, o alternativa la limuzinele din clasa medie, precum Volkswagen Passat). Explicatia este simpla - pozitia mai inalta la volan confera, potrivit analistilor, mai multa siguranta la volan, soferul simtindu-se mai protejat. In plus, studiile efectuate pe piata germana arata ca devalorizarea (pe care o inregistreaza an de an fiecare masina noua, indiferent de clasa) este mult mai mica in cazul SUV-urilor.

 

In acelasi timp, recunosc dealerii de masini din Romania, perceptia masinilor de tip SUV ca un simbol al statutului social si starea proasta a drumurilor ii fac pe multi dintre potentialii clienti de limuzine sa faca un efort financiar si sa “sara” o clasa spre un vehicul de teren.

 

“SUV-urile se adreseaza acum celor cu profesii liberale, avocati sau doctori, dar si oamenilor de afaceri, de succes, cu varste cuprinse intre 30 si 35 de ani”, explica Frank Hehl, manager de produs pentru Q5, cel mai nou model de tip SUV lansat de Audi, in timp ce in spatele lui, pe ecranul de prezentare, masina era condusa de catre o femeie de maximum 30 de ani.

 

Aproape orice producator de masini are in prezent in gama cel putin un model de tip SUV, dealerii de masini din Romania avand in portofoliu atat masini al caror pret porneste de la mai putin de 20.000 de euro cu toate taxele incluse (precum Hyundai Tucson sau KIA Sportage), dar si variante care ajung sau chiar depasesc 100.000 de euro (precum Porsche Cayenne).

 

Nu este de mirare ca pe lista brandurilor auto cu un SUV in portofoliu va intra in urmatoarea perioada si Dacia, oficialii companiei confirmand lansarea unui astfel de model bazat pe platforma Logan. Mai mult, Dacia ar putea marca o noua premiera pe piata auto, prin lansarea primului SUV care ar putea costa intre 10.000 si 15.000 de euro cu toate taxele incluse.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
SUV,
vanzari,
dezvoltare,
profit,
Mercedes,
Audi,
BMW
/analize/comert/bani-din-teren-accidentat-3160967
3160967
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.