Povestea Alcedo, o afacere agricola care creste impotriva curentului

Postat la 12 iulie 2010 1712 afişări

“Am fost nevoit sa-i dau afara, iar motivatia a fost ca sunt necorespunzatori si incapabili”, povestea, amuzat, Horia Iliescu, director al Institutului de Protectie a Plantelor (IPP) din Bucuresti, la evenimentul organizat recent prin care grupul de firme Alcedo aniversa doua decenii de activitate.

Iliescu se referea la cei patru fondatori si actionari ai Alcedo - Nicolae Sandulescu, Constantin Stancescu, Alexandru Alexandri si Viorel Mitran - care lucrau la IPP, ca cercetatori in protectia plantelor, imediat dupa Revolutie.

Cei patru s-au hotarat sa faca o afacere legata de domeniul agricol, pe care il cunosteau, dar colegi din cadrul institutului, povesteste unul dintre ei, Nicolae Sandulescu, au protestat atunci cand ei au infiintat firma, spunand ca Alcedo, firma al carei nume a fost inspirat de specia de pescarus albastru (Alcedo atthis), face concurenta activitatii IPP.

Dupa ce au fost dati afara, cei patru au dat in judecata institutul, "au castigat si au ramas in functii pana cand s-au hotarat ei sa plece", spune Iliescu. Grupul de firme pe care il detin acum a ajuns la o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro, iar previziunile pentru anul in curs se refera la o crestere de peste 10% fata de 2009.

Profitul brut inregistrat anul trecut a fost de aproape doua ori mai mare decat in 2008, ajungand la 15,8 milioane de lei (circa patru milioane de euro). Tot profitul brut a inregistrat o crestere de 622% fata de nivelul anului 2000, conform informatiilor oferite de companie, care are activitati in domeniul distributiei de pesticide, seminte, ingrasaminte si unelte agricole.

Pe piata produselor pentru protectia plantelor, compania este lider de piata la nivel national din 2000, conform propriilor declaratii, inregistrand anul trecut o cota de piata de 11% fata de 10% in 2008. Pe piata de profil au activitati un numar mare de distribuitori (peste 100), din care zece sunt companii nationale, cu reprezentanti de vanzari in fiecare judet.

Pentru fermierii mici exista peste 1.000 de puncte de vanzare cu amanuntul, avantajul pe care il ofera o firma de distributie cu acoperire la nivel national fata de companiile producatoare si importatoare fiind consultanta oferita micilor agricultori. Reprezentantii Alcedo spun ca fermierii au multe intrebari, iar vanzatorii din punctele de vanzare merg chiar si in casele oamenilor sa le arate cum se folosesc exact produsele.

Piata produselor pentru protectia plantelor reuneste ierbicide, seminte, ingrasaminte si unelte agricole, iar valoarea anuala trece de 140 de milioane de euro.

Potentialul pietei este insa de peste trei ori mai mare, mergand, conform unor estimari, la aproape 500 de milioane de euro. In domeniu mai sunt prezente companii ca Redoxim, cu o cifra de afaceri de peste 25 de milioane de euro in 2008, si Aectra Agrochemicals, cu vanzari de 17,2 milioane de euro in 2008, conform informatiilor de pe site-ul Ministerului de Finante.

In acelasi domeniu este prezenta si firma Suntory Agrochemicals, cu activitati de productie, import si comercializare de pesticide pentru agricultura, o divizie a grupului Agricover, detinut de Stefan Poienaru, unul dintre cei mai mari mosieri din tara. Grupul detinut de Poienaru a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri cumulata de 26 de milioane de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
agricultura,
Alcedo,
cercetare,
culturi,
cereale
/analize/agricultura/povestea-alcedo-o-afacere-agricola-care-creste-impotriva-curentului-6530657
6530657
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.