Cum vrea TAROM să îşi reducă din cheltuieli? În timp ce majoritatea companiilor şi-au reluat activitatea în mod normal, operatorul român de zbor a renunţat la unul dintre serviciile preferate ale pasagerilor

Autor: Ioana Matei Postat la 21 iulie 2022 9274 afişări

Cum vrea TAROM să îşi reducă din cheltuieli? În timp ce majoritatea companiilor şi-au reluat activitatea în mod normal, operatorul român de zbor a renunţat la unul dintre serviciile preferate ale pasagerilor

În ultimele luni, majoritatea operatorilor aerieni au revenit la normal în termeni de servire a pasagerilor la bord, fie că a fost vorba despre oferirea alimentelor contracost, cum se întâmplă în cazul celor mai mulţi dintre operatorii low-cost sau furnizarea de mese gratuite, cum stau lucrurile în cazul celor mai multe dintre companiile de linie. 

Totuşi, nu toate companiile au revenit la „vechiul normal”. Spre exemplu, Lufthansa a anunţat spre finalul anului 2021 înlocuirea serviciilor gratuite cu servicii plătite, în cazul pasagerilor Economy care efectuează zboruri intraeuropene. 

AirFrance-KLM, care face parte din aceeaşi alianţă aviatică precum TAROM, a reluat servirea la bord la fel ca în condiţiile pre-pandemie. 

În cazul operatorilor low-cost, pasagerii au în continuare opţiunea de a-şi achiziţiona alimente la bord. 

În cazul operatorului naţional de stat TAROM însă, deşi pasagerii nu mai sunt obligaţi să poarte măşti pe durata zborului, servirea la bord este în continuare oprită, pasagerii beneficiind doar de apă - de asemenea, ei nu au nici posibilitatea de a-şi achiziţiona alimente pe durata zborurilor. 

„Din cauza curentului context epidemiologic şi pentru a păstra siguranţa pasagerilor şi a membrilor echipajelor la bord, TAROM anunţă că va continua să opereze pe cât mai multe zboruri posibil. Am vrea să vă informăm că vom limita interacţiunile la bord prin aplicarea unor măsuri de protecţie, cum ar fi:
- Vom opri temporar serviciul de alimente gratuite la bord:
- Vom oferi apă minerală gratuită”, îşi anunţă TAROM pasagerii în legătură cu oprirea serviciilor de servire, pe site-ul companiei. 

TAROM nu a răspuns până acum solicitării Business MAGAZIN referitoare la posibilitatea reluării servirii la bord sau introducerea acestor servicii contra-cost. 

Potrivit datelor anterioare ale ZF, Compania Naţională de Trans­por­turi Aeriene Române TAROM a avut anul trecut venituri de 958 milioane lei, în creştere cu aproape 170% faţă de încasările înregistrate în 2020, anul izbucnirii pandemiei, conform bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat publicat în Monitorul Oficial în data de 31 decembrie 2021, citat de ZF. În bugetul iniţial al companiei, veniturile erau esti­mate la circa 1,1 mi­liarde lei şi pierde­rile erau prevăzute să fie de circa 230 de milioane lei. Veniturile iniţiale au fost estimate la circa 85% din ni­velul înregistrat în 2019, ultimul an fără evenimente speciale pe piaţa aviatică. Ultimul an în care TAROM a reuşit să obţină profit a fost 2007, când profitul net raportat a fost de 72 mil. lei la o cifră de afaceri de 867 mil. lei, conform datelor Ministerului de Finanţe.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.